7 запитань, які допоможуть визначити співробітника найвищого класу на співбесіді

Читати на RU

Серійний підприємець Мітчел Гарпер, на рахунку якого створення п’яти компаній, що принесли йому понад $200 млн, описав у своєму блозі методологію рекрутингу найкращих співробітників з усіх можливих. Її початковий етап передбачає лише 7 запитань, які допоможуть зрозуміти, якого рівня фахівець прийшов до вас на співбесіду. Наводимо переклад допису Гарпера.

Джерело: Flickr

За останні 15 років я провів співбесіди із близько 1000 осіб на різні посади. Фахівців із продажу, інженерів, спеціалістів з роботи з клієнтами, менеджерів і навіть СЕО та членів ради директорів.

Коли я почав працювати, я оцінював свій показник «влучань» приблизно в 50%. Тобто лише один із двох кандидатів зрештою справді відповідав посаді. Через рік, продовжуючи проводити співбесіди та наймати людей, я почав помічати, який реальний ефект дають співробітники найвищого класу, гравці класу А.

Якщо ви раніше не чули термін «гравець класу А», не переймайтеся. Коли йдеться про людей у контексті роботи, ви можете поділити їх на три категорії:

  • гравці класу А: найкращі 5% фахівців. Вони важко працюють, розвиваються «вшир» і «вгору», їх люблять і поважають. І зазвичай вони швидко просуваються вгору кар’єрними сходами;
  • гравці класу Б: більшість людей. Вони працюють стандартні 5 днів на тиждень по 8 годин, добре справляються та є хорошими, але не видатними працівниками;
  • гравці класу В: «найнижчі» 10%. Вони роблять не більше роботи, ніж потрібно, не намагаються займатися новими проєктами, люблять (і створюють) конфлікти та мають невисокий рівень особистої відповідальності.

Очевидно, вам хочеться наймати гравців класу А, чи не так? Добре. Сьогодні я сів і подумав про всіх тих гравців класу А, яких мені пощастило найняти за роки практики в п’яти моїх попередніх компаніях — більшість із них досі працюють у цих компаніях.

Я намагався знайти спільні риси таких співробітників та зрозуміти, в чому секрет їхнього успіху, а також згадував наші співбесіди — навіть ті, що були на початку 2000-х. Коли я запитав себе, що спільного в усіх цих людей і з чого починає гравець класу А, мені вдалося виявити деякі характерні риси та схожий досвід.

Потім я поглянув на цю ситуацію з іншого боку і сформулював 7 запитань, які можна використати під час співбесіди, щоб збільшити шанси знайти та найняти співробітників класу А.

Ось ці 7 запитань.

1. Чи підвищували їх хоча б один раз у попередніх компаніях?

Гравці класу А чудово справляються зі своєю роботою, тому хороші менеджери швидко доручають їм велику відповідальність, складніші завдання та, відповідно, найвищу позицію. Подивіться на їхній профіль у LinkedIn, чи отримували вони підвищення хоча б раз на попередніх місцях роботи. Одне підвищення — добре, два — відмінно, три — взагалі надприродно.

2. Чи доручали їм ведення великого проєкту на минулій роботі? Як вони впоралися?

Гравці класу А люблять брати на себе якнайбільше відповідальності, а не якнайменше. Чи достатньо їм довіряли в попередній компанії, щоб доручити великий або дуже важливий проєкт під особисту відповідальність?

3. Вони претендують на ту саму роль, що й на попередній роботі, чи на якусь зовсім іншу?

Гравці класу А полюбляють складні завдання. Я виявив, що більшість гравців класу А частіше змінюють не так компанії, як посади — адже вони люблять постійно вчитися чогось нового та перебувати в нових ситуаціях.

4. Чи можуть вони говорити про вашу компанію та сказати, що їм подобається, а що вони змінили б?

Гравці класу А роблять дослідження про компанію, в яку йдуть на співбесіду. Вони намагаються зрозуміти вашу стратегію: що добре, а що погано. Чи можуть вони чітко говорити про те, що їм подобається у вашій компанії, або конструктивно відповісти на вашу пропозицію про зміни?

Якщо кандидат поняття не має, чим займається ваша компанія, або не має своєї думки (позитивної чи негативної) щодо неї — це чіткий стоп-сигнал.

5. Вони впевнені в собі, але при цьому не гордовиті?

Тут є тонка грань. Гравці класу А мають виняткові показники продуктивності, але вам потрібен хтось, хто багато каже про класні команди, класних керівників і менторів, а не про те, який він крутий і все зробив сам.

6. Чи мають вони намір постійно навчатися? Яким чином вони це доводять?

Гравці класу А люблять навчатися нового. Запитайте в них, чого вони навчилися на попередній посаді. Дізнайтеся, яку книжку зараз читають. З’ясуйте, чого вони хочуть навчитися протягом найближчих 6-12 місяців і як планують це робити.

7. Як ви оцінили б якість і кількість запитань, які вони ставлять під час співбесіди?

Хороша співбесіда — це завжди розмова, а не гра в одні ворота. Зверніть увагу на кількість та якість запитань, які вони ставлять. Гравці класу А переймаються тим, в якій команді працюватимуть, хто буде їхнім начальником і де ви бачите компанію в майбутньому.

Якщо ви хочете використати ці 7 запитань у наступній співбесіді, можете використовувати спеціальний файл, який я створив за принципом 70-бальної системи. Це допоможе вам відрізнити гравців класу А від решти. Він також містить ще кілька специфічних запитань, які можна поставити в ході співбесіди, якщо ви досі не впевнені.

Але пам’ятайте: наймання гравців класу А — це не точна наука. Крім цих 7 запитань, є ще безліч нюансів. Але, за моїм досвідом, це непоганий початок. Слід також довіряти своїй інтуїції, перевіряти референси, оцінювати культурний рівень розвитку кандидатів і, найголовніше, запитувати людей, з якими вони мають працювати, про те, чи хочуть вони мати таку людину за колегу.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук