Майбутнє розробки мобільних додатків: домінуючі тренди 2023-25 років. Частина 2

У попередньому матеріалі Женя Акімов, маркетолог компанії Devlight, детально розглянув деякі тренди у галузі розробки додатків. У другій частині матеріалу Женя розповідає про решту актуальних трендів та про те, як компанія Devlight створює мобільні додатки застосовуючи їх, та як підвищити ефективність використання мобільних застосунків.

Акцент на безпеці

Зі швидким розвитком мобільних технологій та Інтернету все більше людей використовують свої мобільні пристрої для доступу до Інтернету, проведення фінансових операцій і зберігання особистої інформації. Це зробило мобільні пристрої привабливою мішенню для кіберзлочинців, які намагаються використовувати вразливості в мобільних додатках, щоб отримати доступ до конфіденційних даних. У результаті розробники приділятимуть більше уваги забезпеченню безпеки своїх мобільних застосунків. Опитування користувачів мобільних пристроїв у всьому світі, проведене Statista, показало, що майже 45% користувачів iOS та Android припинили б користуватися мобільним додатком і сказали б своїм друзям зробити те саме, якщо вважали б, що додаток небезпечний. 

Одним із найважливіших заходів безпеки, які застосовуються під час розробки мобільних додатків, є наскрізне шифрування. Воно гарантує, що дані залишаються конфіденційними та безпечними, кодуючи їх у секретний код, доступ до якого має лише призначений одержувач. Цей захід безпеки важливий, особливо для програм обміну повідомленнями та платежів, які потребують обміну конфіденційною інформацією.

Іншим аспектом безпеки мобільних додатків є використання багатофакторної автентифікації. Вона передбачає вимогу до користувачів надати дві або більше форм автентифікації, наприклад пароль і відбиток пальця або розпізнавання обличчя. 

Розробники також впроваджують методи безпечного кодування під час розробки мобільних додатків – проводять ретельне тестування, щоб виявити та усунути потенційні вразливості безпеки, перш ніж застосунок буде випущено для користувачів. Це передбачає проведення тестування на проникнення, шифрування на рівні файлів і бази даних, захист даних під час передачі, перевірки коду та сканування вразливостей для виявлення потенційних слабких місць у коді програми. 

Крім того, впроваджується надійна політика конфіденційності для застосунків. Ця тенденція зумовлена зростанням обізнаності користувачів про конфіденційність даних. Тому варто докласти зусиль, щоб покращити свою політику конфіденційності, наприклад отримати згоду користувача, мінімізувати збір даних і безпечно зберігати зібрані дані.

Оскільки використання мобільних пристроїв продовжує зростати, важливість безпеки мобільних додатків лише зростатиме, тому важливо віддавати пріоритет безпеці в процесах розробки.

Електронна комерція та мобільні гаманці

Мобільна комерція становить майже дві третини (65,7 відсотка) усіх глобальних роздрібних продажів електронної комерції. Ми побачили значну зміну способу життя після пандемії COVID – бізнес міг вижити тільки тоді, коли він зацифрований і присутній у цифровому середовищі користувача. Тренд mobile first став актуальним як ніколи.

Все більше і більше користувачів використовують свої мобільні пристрої для здійснення покупок, тому компанії створюватимуть мобільні застосунки, які можуть полегшити ці транзакції. Можливість для користувачів переглядати та купувати товари з будь-якого місця та в будь-який час, персоналізовані рекомендації та цільовий маркетинг – це майбутнє розвитку мобільної комерції. На нас чекає справжній бум застосунків для покупок в наступні роки.

Мобільні гаманці та мобільні платежі також стають все більш популярними. Вони пропонують користувачам зручний і безпечний спосіб здійснення платежів, і стають все більш затребуваними в сучасній цифровій економіці. Інтегруючи мобільні гаманці у свої мобільні додатки, компанії можуть запропонувати безперебійну та зручну оплату для своїх клієнтів. Кількість власників різноманітних криптовалют невпинно зростає, тож мобільні гаманці будуть дружніми до розрахунків криптовалютою. Це може допомогти підвищити лояльність і покращити загальний досвід клієнтів.
Відзначаючи ріст мобільної комерції все більше мобільних застосунків будуть намагатися вбудувати в собі функції оплат та маркетплейсів та продавати товари через через власний додаток. 

5G

За даними Statista, прогнозується, що світовий ринок смартфонів 5G (п’яте покоління мобільних мереж) досягне 1,37 мільярда одиниць до 2026 року, порівняно з 19 мільйонами одиниць у 2019 році. Це вказує на швидке впровадження технології 5G, яка, як очікується, сприятиме зростанню індустрії мобільних застосунків.

Можливості технології 5G пропонують кілька суттєвих переваг, таких як збільшення пропускної здатності, більш висока швидкість передачі даних і менша затримка. Ці функції дозволять створювати мобільні застосунки з кращою продуктивністю та кращою взаємодією з користувачем.

Збільшена пропускна здатність дозволяє створювати додатки з більшою інтенсивністю даних. Завдяки цьому можна використовувати високоякісні медіафайли, включаючи відео та аудіо високої чіткості, що може сприяти створенню більш привабливих та інтерактивних додатків. Крім того, 5G забезпечує більш високу швидкість завантаження та вивантаження, що може забезпечити кращий досвід користувача, особливо для тих, хто використовує додаток для потокового медіа.

Зменшена затримка — це ще один важливий аспект технології 5G. Завдяки 5G затримка між запитом користувача та відповіддю додатку значно зменшується. Це забезпечує більш плавний і чутливий досвід користувача, особливо в застосунках реального часу, таких як ігри, віртуальна і доповнена реальність. 

Підвищена швидкість і менша затримка технології 5G також відкрили нові можливості для розробки мобільних додатків. Наприклад, 5G може підтримувати більш широке використання технології IoT (Інтернет речей) у мобільних додатках, дозволяючи розробляти більш складні та вдосконалені програми. Також ця технологія матиме значний вплив на впровадження рішень AI та ML у мобільних додатках – застосунки зможуть швидко й ефективно обробляти й передавати великі обсяги даних, не потребуючи значної обчислювальної потужності самого пристрою. Це особливо важливо для мобільних програм, які покладаються на аналіз і обробку даних у реальному часі, наприклад розпізнавання зображень і обробку природної мови.

Оскільки технологія 5G продовжує розвиватися, очікується, що вона відіграватиме значну роль у розробці мобільних додатків, відкриваючи нові можливості для інновацій та зростання галузі.

Як Devlight створює додатки майбутнього

Devlight, компанія яка з 2016 року розробляє мобільні застосунки. Ми працюємо з такими компаніями, як Vodafone, «Нова пошта», Fishka, DOC.UA, «Епіцентр», Portmone, Novus, Eldorado та іншими. За шість років наші додатки завантажили понад 35 мільйонів разів. Це фантастична цифра, адже майже кожен українець взаємодіяв із застосунками, які розробили чи зараз розвивають у Devlight.

З іншого боку, ця цифра – це неймовірна можливість для аналізу даних та вивчення аналітики користувацького досвіду на великих масштабах. Так у нас є можливість по-іншому дивитись на багато рішень, які ми випускаємо. І саме цей фактор дозволяє раз у раз успішно повторювати наш досвід. У компанії досить проста філософія: смартфон – це пристрій, з яким людина найбільше взаємодіє протягом доби. Відповідно, у нас просто немає морального права створювати неякісний користувацький досвід, вибирати невдалі технологічні рішення чи банально розробляти нікому не потрібну функціональність.

Рецепт успішного мобільного застосунку єдиний – відмінно задовольняти конкретну потребу користувача. Будь-який цифровий продукт у першу чергу має бути відповіддю на біль, потребу чи мотивацію користувача. Якщо користуватися цією формулою, чітко розуміти цільову аудиторію, портрет і характеристики кінцевого користувача і створити такий механізм, який матиме цю цінність в очах користувача – успіх точно прийде.

Ми дивимось на мобільний застосунок не як на артефакт, а як на продукт, котрий повинен розвиватись, щоб задовольняти потреби користувачів. Ось поради, які допоможуть підвищити віддачу від використання мобільних застосунків:

1. Розуміння, що потреби користувачів щодо цифрових продуктів постійно еволюціонують, а очікування зростають

Ми в Devlight називаємо це принципом постійних клієнтських інсайтів. Це один з головних початкових принципів. Якщо проігнорувати його, продукт точно буде провальним. А ось якщо його виконати, це дає можливість постійно мати відповідь на запитання: «Якій рівень сервісу, технологій і функціоналу очікують клієнти від нашого мобільного застосунку?».

Оскільки ми живемо в доволі невизначені часи, то одна з небагатьох виграшних стратегій – передбачувати, як розвиватимуться потреби користувачів. 

Клієнти – це джерело постійних можливостей для збільшення цінності мобільного застосунку. Вони весь час взаємодіють з бізнесом і залишають слід на кожному етапі роботи із продуктом. Ваше завдання в тому, щоб зняти відбиток цього сліду та зрозуміти, що з ним робити.

2. Принцип виняткової унікальності мобільного застосунку

На перше місце виходить унікальність. Якщо бізнес сфокусується на створенні унікального продукту, він може орієнтуватись на конкретну нішеву аудиторію. А ось вона вже готова заплатити вищу ціну за характеристики, на яких зосереджується компанія.

І тут урок для бізнесу зрозумілий: якщо компанія хоче створити й втримувати постійну цінність свого продукту, не потрібно створювати недиференційований продукт. 

Потрібно випустити щось настільки унікальне й особливе, щоб жоден інший бізнес не зміг швидко це скопіювати, інакше просто відбудеться вливання грошей в ідею, яка ніколи не поверне інвестиції.

3. Максимальне задоволення користувача

У часи диджиталізації ваш клієнт – клієнт не тільки вашого бренду, а ще 20 брендів навколо. І коли він взаємодіє з вами, то підсвідомо чи свідомо порівнює досвід взаємодії з вашим брендом і вашим продуктом з найкращими практиками, які йому траплялись на ринку. Він вже отримав найкращий цифровий досвід в інших сферах і розраховує, що весь той найкращий досвід буде разом культивований в одному вашому продукті. І якщо ви провалились хоч на одному з ланцюжків – ви починаєте провалюватись всюди. Підхід, орієнтований на клієнта, у поєднанні з правильною технологією є перевіреною комбінацією для успішного мобільного додатка.

Як ми створюємо застосунки в Devlight

Ми пропонуємо провести глибоку підготовчу фазу відкриття (Discovery Phase), щоб зібрати всі вимоги та розробити всі користувацькі сценарії як на рівні процесів і взаємодії, так і на рівні інтерфейсів. Після цього команда Devlight може легко перейти до фази розробки та забезпечити успіх процесу на кожному етапі створення продукту. Ми застосовували цей підхід у більш ніж у 100 проектах і щоразу він демонструє відмінний результат. Як відбувається створення застосунку в Devlight:

  • Дослідження та підготовка проекту – вивчення всіх доступних і релевантних джерел інформації щодо поточного стану проекту, його цілей і завдань. Проведення досліджень за потреби.
  • Фаза відкриття та проектування проекту – систематизація інформації, що надходить. Створення інтерактивного прототипу цифрового продукту на основі попередніх досліджень і робіт. Доопрацювання візуальної складової застосунку, її деталізація та систематизація.
  • Розробка програмного забезпечення – розробка мобільного додатку на обох платформах, інтеграція в системи клієнта. Остаточне тестування та випуск системи. Збір і систематизація перших відгуків користувачів, планування наступних релізів з урахуванням результатів релізу.
  • Впровадження проекту та постійне зростання – ітеративна розробка продукту на основі зібраних побажань клієнтів і інформації, бізнес-потреб і платформ. Відстеження необхідних показників та характеристик продукту. Рішення про продукт на основі аналітики.

Більше про рішення для бізнесів, які реалізує Devlight на сайті.

Якщо говорити про те, як у Devlight працюють з трендами, то варто зазначити, що для нас тренд – це не постулат. Для нас все базується на цінності для клієнта:

  1. Спочатку ми вирішуємо, чого ми хочемо досягнути впроваджуючи те чи інше рішення.
  2. Проводимо глибокий аналіз, рахуємо економіку впровадження.
  3. Висуваємо та перевіряємо гіпотези.
  4. Аналізуємо чи вдалось досягти бажаного, та що потрібно зробити в наступній ітерації, якщо цілей досягти не вдалось.

При роботі з трендами важливо не хайпувати, а чітко знати, яка цінність стоїть за конкретним трендом, як його імплементувати та перетворити на стандарт індустрії.

Детальніше про те, як у Devlight працюють з гіпотезами

Де моніторити тренди

Оскільки все більше і більше людей використовують мобільні пристрої для всього, починаючи від спілкування до покупок і розваг, попит на високоякісні мобільні застосунки різко зріс. Щоб не відставати від цього попиту та випереджати конкурентів, важливо бути в курсі останніх тенденцій і технологій у розробці мобільних додатків. Моніторити тренди можна на таких ресурсах:

  1. Trend Watching – міжнародне бюро дослідження трендів. Воно використовує глобальну мережу дослідників тенденцій і аналітиків, щоб визначити нові споживчі тенденції в різних галузях та ринках. Звіти та брифінги охоплюють такі теми, як поведінка споживачів, технології, стійкий розвиток і маркетинг.
  2. Data Ai – це платформа даних про ринок мобільних додатків та аналітики. Вона надає дані про використання програми, завантаження та дохід, а також дає уявлення про тенденції та ринкові можливості.
  3. TechCrunch — це новинна платформа, яка охоплює останні новини та тенденції, пов’язані з розробкою мобільних додатків, стартапами та технологічними компаніями.
  4. Mobile World Congress – це найбільша подія мобільної індустрії у світі. Конгрес демонструє найновіші мобільні технології та тенденції, а також пропонує можливості спілкуватися з лідерами галузі.
  5. Gartner – американська дослідницька і консалтингова компанія, що спеціалізується на ринках інформаційних технологій. Звіти компанії містять поглиблений аналіз і розуміння широкого діапазону галузей і тем.
  6. McKinsey & Company — міжнародна консалтингова компанія, що спеціалізується на вирішенні завдань, пов’язаних зі стратегічним управлінням. На додаток до консалтингових послуг компанія проводить низку досліджень з різних тем, пов’язаних з бізнесом та економікою.
  7. Statista – це провідна онлайн-платформа статистики та маркетингових досліджень, яка надає користувачам доступ до понад 1 мільйона досліджень, статистичних даних і прогнозів.
Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук