Як українське стає міжнародним? Рецепт успішного IT-продукту від Stfalcon

1

Українська компанія-аутсорсер Stfalcon, автор відомого застосунку «Повітряна тривога», успішно розробляє індивідуальні рішення для стартапів та сервісів, які виводять українські компанії на міжнародний ринок. Чим особливий підхід Stfalcon та як клієнт з малого та середнього бізнесу може створити «зірковий» IT-продукт для великої аудиторії?

Український бізнес – нові кордони розвитку 

Пришвидшення міграційних процесів через вторгнення агресора та війну поставило перед українськими підприємцями чимало складних питань. Дієвим рецептом виживання бізнесу в подібних умовах є диверсифікація та розширення географії продажів. Від 5 до 7 мільйонів українців, які перебувають за кордоном (оцінка Уряду України на початок 2023 року), формують базову лояльну аудиторію для виходу на європейські та світові ринки вітчизняних продуктів та сервісів. 

Водночас українська IT-галузь залишається одним з вагомих рушіїв економіки й продовжує зростання. За даними IT Ukraine Association, в рік повномасштабної війни вона збільшила обсяг експорту IT-послуг на 5,8%, а за перший місяць 2023 року сплатила 32,2 млрд грн податків до бюджету, що на 16% більше, ніж в довоєнному січні 2022-го. 

Старт діяльності Monobank, «Нової Пошти» за кордоном свідчить – вікно можливостей вже сформовано. І виграють, в першу чергу, ті компанії, які запропонують кращі українські рішення міжнародній аудиторії. Ключовою в цьому процесі буде роль українських компаній-розробників, які ефективно реалізовуватимуть IT-проєкти для виходу замовників на міжнародний ринок. 

Stfalcon – комплексний підхід до IT-розробки

Кращий досвід сучасних цифрових проєктів з України, які закривають реальні проблеми споживача, таких як «Дія», рішення для онлайн-банкінгу, логістики, має транслюватися за кордон. Український бізнес продовжує творити власне цифрове майбутнє, одночасно відмовляючись від сервісів, які походять з країни-агресора.

«Бізнес, який планує експансію на міжнародний ринок, в першу чергу пропонуватиме там свої товари та послуги. Роль Stfalcon у цьому процесі – допомогти віднайти, розробити та впровадити зручні рішення, які дозволять кінцевим користувачам отримувати доступ до них за допомогою вебсайтів, застосунків та маркетплейсів, використовуючи зручні й знайомі локальному користувачу рішення для оплати послуг, комунікації, шипінгу товарів тощо», — Степан Танасійчук, засновник і CEO Stfalcon.

Додаток «Повітряна тривога», який зараз використовують понад 11 млн користувачів

У портфоліо Stfalcon, окрім «Повітряної тривоги», продукти для стартапів з різних країн світу, а також багаторічна співпраця з відомими компаніями та брендами: MeinFernBus (Flixbus), TaskRunner, Agria, BBGO, Crédit Agricole, «Київстар», NIC.UA, «Нова пошта» та ін. Для останньої був розроблений дизайн Особистого кабінету та здійснено веб-перезапуск проєкту NP Shopping, який символізував вихід компанії на міжнародний ринок. Також, ми працюємо над новими проектами для «Нової пошти», які незабаром побачать світ.

Зараз core-команда Stfalcon налічує понад 50 фахівців. Спектр послуг, які пропонують фаундери «Повітряної тривоги» замовникам, доволі широкий: це і розробка мобільних застосунків для Android та iOS, веб-проєктів, кросплатформенних додатків, UI/UX-дизайн. Також в арсеналі IoT-розробка, створення команди та DevOps. Всі напрями базуються на стеку найсучасніших технологій, мов програмування та фреймворків.

Як замовнику з SMB не «прогоріти» на IT-проєкті?

З досвіду Stfalcon, головною проблемою для більшості замовників малого та середнього бізнесу (small and midsize business – SMB) є оцінка майбутнього проєкту та вибір команди для його виконання. Невірний крок на цьому етапі ставить під загрозу успішність проєкту в цілому. Зазвичай SMB не має власного IT відділу та експертизи у цій сфері. Це збільшує кількість проблем, пов’язаних із хибними очікуваннями та уявленнями про IT- продукти та послуги. 

Як реалізувати проєкт успішно, вклавшись в строки та бюджет? 

Обираючи виконавця, в першу чергу варто звернути увагу на компанії-команди, які готові глибше досліджувати бізнес:

  • провести аналіз потреб разом з замовником;
  • запропонувати рішення, пояснити його сильні та слабкі сторони;
  • оцінити та обговорити ризики реалізації майбутнього продукту;
  • лише після цього — обраховувати бюджет на реалізацію.

Така індивідуалізація потребує певного часового ресурсу. Тому цей етап, discovery phase (фаза дослідження), як правило, оплачується окремо і є початковою фазою роботи над проєктом. В Stfalcon рекомендують стартувати аутсорс-проєкти саме таким чином.

Мокап дизайну додатка SMILEFOOD, розробленого за результатами Discovery Phase

У рамках discovery phase команда Stfalcon працює з клієнтом і стейкхолдерами. Ретельно опрацьовуються бізнес-цілі, формуються портрети кінцевих клієнтів, прогнозуються їхні потреби та шляхи взаємодії з сервісом. Відповідно до них вибудовуються UI/UX, інтерфейс та досвід користувача.

Дизайн додатку Airfarm (агросфера), розробленого згідно Discovery Phase

На виході дослідження замовник отримає прототипи майбутнього сервісу, оцінку фази дизайну та чорновий варіант роадмапу з розробки. Також на цьому етапі виконується приблизна оцінка бюджету для всього проєкту.

Дизайн додатку STRONGMom (сфера фітнесу), розробленого згідно Discovery Phase

«Наші клієнти – це компанії у сфері послуг, логістики, бронювання, медицини, а також будь-який бізнес, який потребує комплексних рішень для автоматизації своєї діяльності, виходу на нові ринки з існуючим продуктом чи ідеєю, яку потрібно реалізувати.

Якщо ви тільки починаєте свій бізнес або проєкт і думаєте, що в розробку одразу потрібно вкладати десятки тисяч доларів із невідомим результатом, мушу розвіяти цей міф. Реалізацію ідеї доцільно починати із фази дослідження ринку і самого бізнесу і це зазвичай фіксована сума (сьогодні бюджет Діскавері фази для невеликого стартапу в Stfalcon складає $4000). Після завершення цього важливого етапу замовник самостійно приймає рішення, як саме рухатися далі», — Олександр Зозуля, CTO Stfalcon.

У чому варто рівнятися на закордонні стартапи?

Успішний стартап повинен спочатку зрозуміти потреби своїх користувачів, а не зосереджуватися на технологіях або маркетингу. Це означає, що стартап повинен спочатку провести глибинне дослідження потреб користувачів, щоб знати, які проблеми потрібно вирішити. Тільки після цього вже підбирати технології й братись за розробку продукту, який задовольнятиме ці потреби. Це і є тим, на що потрібно рівнятись вітчизняному бізнесу.

Команда Stfalcon, в першу чергу, допомагає бізнесу зрозуміти потреби кінцевих клієнтів, їх бажання та побоювання. Після цього обираються підходи та технології для вирішення цих потреб. Завдяки такому підходу народжуються влучні рішення, приречені на успіх.

Які підходи та технології будуть актуальними в найближчому майбутньому?

У сфері послуг залишається актуальним підхід mobile first. Варто звернути увагу на кросплатформову розробку. Flutter як фреймворк для розробки мобільних додатків вже переріс більшість дитячих хвороб, тож його доцільно використовувати у більшості стартап-рішень. Це дозволить зберегти частину бюджету та спростить подальшу підтримку. 

Мікросервісна архітектура та хмарні рішення також залишаються актуальними. Якщо, в деяких випадках, для стартапів першому можна знайти альтернативу, то хмарні рішення є беззаперечним трендом. Вони необхідні бізнесу, який схильний до напливу користувачів у певні періоди. Автоскейлінг в цьому випадку надає беззаперечну перевагу та можливість опрацювати всі отримані замовлення від кінцевих користувачів. Stfalcon має великий досвід з роботи GCP- та AWS-сервісами, будує сучасні рішення з використанням Kubernetes для своїх клієнтів.

Бізнесу важливо мати якісний IT-продукт

З кожним проєктом різного спрямування і масштабу Stfalcon підтверджує свою репутацію надійної української компанії-розробника. У найближчих планах бізнесу – збільшити штат розробників до 100 фахівців. Як і «Нова Пошта», яка ефективно співпрацює з Stfalcon щодо виходу на закордонні ринки, інші підприємства теж можуть долучитися до цього досвіду. Особливо цікавою може видатись співпраця власникам малого і середнього бізнесу, які мають працюючий бізнес в Україні, сайт чи мобільні додатки й бажають масштабуватися на західні ринки.

«Сьогодні ми переживаємо «челенджовий» для нашого суспільства та особливо динамічний для нашого бізнесу період. Бізнес, який зміг вижити та пристосуватися до поточних умов, точно має плани на власне майбутнє після перемоги. Саме на той час багато експертів прогнозують інвестиційний стрибок. У цей момент буде важливо мати надійного та перевіреного партнера у сфері розробки, щоб вчасно реалізувати всі свої ідеї. Тож пропоную знайомитися заздалегідь», — Степан Танасійчук, засновник і CEO Stfalcon.

Залишити коментар

Коментарі | 1

Пошук