Як ЗСУ стали великим роботодавцем на Lobby X — рекрутинговий кейс

У 2022 році в Україні з’явився новий великий роботодавець – армія. Окрім класичної мобілізації, у Збройних Силах також працює рекрутинг. Наразі цим займається компанія Lobby X (LX), яка ще з 2015 року діє як соціально відповідальне підприємство, що працевлаштовує задля прогресу України в «сектор змін». LX сфокусована на пошуку якісних кадрів до громадських організацій, команд реформаторів, незалежних медіа, прогресивного бізнесу, інноваційно-технологічного сектору, а віднедавна й українського війська.

Команда LX розповіла AIN.UA про те, з чого починалася робота платформи та як вона стала фактично монополістом з рекрутингу спеціалістів до лав ЗСУ.

Фото та зображення в цьому матеріалі: Lobby X

Передісторія

Офіційний день заснування Lobby X як платформи з працевлаштування датується 7 лютого 2016 року. Але насправді LX почало свою діяльність ще за рік до цього – у березні 2015-го. Тоді Владислав Грезєв, засновник платформи, створив Facebook-сторінку, куди у вільний час публікував вакансії з персональних сторінок очільників громадських організацій і власників бізнесів. У той час, після Революції Гідності, у фейсбуці зібралися заряджені, соціально відповідальні українці, які могли робити реальні зміни, перебуваючи на потрібних місцях. 

Згодом, побачивши якість і кількість кандидатів, що відгукуються через платформу, працедавці самі почали звертатися до LX для розміщення вакансій. 

З початку своєї роботи Lobby X визначило кілька базових принципів роботи: 

  1. Братися за завдання із зірочкою і бути там, де реформи. Протягом своєї діяльності Lobby X формувало команди для НАБУ, Prozorro, МОН, Українського інституту книги та інших змінотворчих організацій. Наприклад, співпраця з МОЗ почалася із відповіді на допис Уляни Супрун про набір команди. Загалом більшість таких партнерств стартували, коли Lobby X напряму писало установам і пропонувало допомогу. Нині LX – основний партнер з пошуку людей для цих організацій. Крім цього, кандидати від LX працюють на якісні перетворення в межах «Повернись живим», «Суспільного», Посольства Швеції в Україні та десятків інших установ, що приносять імпакт державі. 
  2. LX фокусується на свідомій та спроможній аудиторії, що готова до викликів та точно знає, чого хоче. Lobby X вже закумулювало навкруги себе потужне ком’юніті, яке готове брати на себе відповідальність у роботі та розвитку країни. Секрет залучення таких людей полягає у нетривіальності вакансій і роботодавців платформи. 
  3. Перевірка компаній на цінності. Lobby X банили бізнес, що працює в Росії, ще з 2015 року. Серед інших стопів для співпраці – причетність до корупційних схем, недоброчесність та заплямована репутація. Lobby X допомагає рекрутувати та знаходити співробітників в прогресивні бізнеси на кшталт Glovo, Uber, TuneIn, Smoothr, Strimсo. А зараз LX сфокусований ще на співпраці з Miltech-організаціями. 
Владислав Грезєв з Тарасом Чмутом, «Повернись живим»

Сьогодні діяльність Lobby X об’єднує два напрями – рекрутингову агенцію та власну платформу з пошуку роботи, які разом утворюють одну екосистему. Це дозволяє якісно метчити працедавця і кандидата, а також оптимізує процес пошуку співробітників і роботи мрії.

Основними джерелами монетизації LX є рекрутинг під ключ та розміщення вакансій на платформі. Для ГО та БФ діють спеціальні умови співпраці.

У 2022 році, реагуючи на нові виклики, LX почало професійний рекрутинг до лав Сил Оборони, який здійснюється на безкоштовній основі.

Як LX почали шукати кадри для ЗСУ

LX не є офіційним підрядником Генерального Штабу, але фактично компанія є монополістом з публікації вакансій до підрозділів Збройних Сил України серед платформ з працевлаштування.

Початково це була власна ініціатива компанії: Владислав Грезєв, СЕО Lobby X, запропонував знайомим у військах допомогти з набором людей, і командири бригад та батальйонів оцінили результати. Далі спрацювало «сарафанне радіо», і кількість запитів на розміщення вакансій із ЗСУ почала збільшуватися. 

7 березня 2022 року на сайті з’явилася перша військова вакансія – перекладач до Інтернаціонального легіону. А вже 19 березня команда шукала кілька десятків системних адміністраторів до різних військових частин.

Lobby X запропонувало підрозділам зручний механізм рекрутингу мотивованих спеціалістів, які самі відгукуються на вакансії, близькі їхньому досвіду. Військові делегують команді LX частину процесу підбору кадрів, зокрема збір та оцінку CV, що економить час і допомагає відсіяти нерелевантних кандидатів. 

«Я кілька тижнів вмовляв командирів спробувати з ними [Lobby X] працювати, вони були скептично налаштовані. А вчора побачив, що вони самі вже звітують генералу, наскільки це хороша ідея :)»,  

— Олександр, в.о. начальника служби зв’язків з громадськістю відділу координації з питань проходження військової служби іноземцями у ЗСУ штабу КСВ ЗСУ.

Збройні Сили України стали найпопулярнішим працедавцем у Lobby X після повномасштабного вторгнення. Загалом за 13 місяців було відкрито близько 270 вакансій. Водночас треба розуміти, що іноді на одну посаду потрібно набрати десятки або й сотні людей. 

Як LX спростила метчинг між кандидатами та Збройними Силами

Згідно з опитуванням Lobby X (12 000 респондентів), головними бар’єрами для мобілізації є (за спаданням):

  • відсутність гарантій, що при призначенні на військову спеціальність будуть враховані сильні та слабкі сторони людини;
  • «лотерея» у військкоматі щодо підрозділу для проходження служби;
  • невпевненість у професійності командирів.

Система військового рекрутингу Lobby X усуває ці найпопулярніші бар‘єри для потенційних добровольців, адже кандидат сам обирає посаду і військову частину, в якій хоче нести службу. При цьому, CV напряму потрапляє до відповідальної особи у бажаному підрозділі.

«Супер круто, що вакансії до ЗСУ з’являються на подібних сервісах. Це певна альтернатива військкоматів, де охочі приєднатися до Сил Оборони можуть знайти посаду, що релевантна їхньому досвіду в цивільному житті, і тим самим приносити користь, але вже в лавах Сил Оборони»,

— Максим, військовослужбовець, працевлаштований Lobby X до одного з підрозділів ЗСУ.

Процедура відгуку на вакансію максимально проста: достатньо просто надіслати CV на бажану посаду. Наступний етап після первинного відбору на стороні LX – співбесіда з представником військової частини, а далі, в разі позитивної відповіді, оформлення документів.

Результати

Як показує кейс військового рекрутингу Lobby X, наразі до української армії потрібні абсолютно різні фахівці: від SMM-менеджерів (135 відгуків) та айтівців до водіїв (339 відгуків) і бухгалтерів (166 відгуків). Таким чином спеціаліст з будь-якої цивільної сфери може знайти місце у сучасних Збройних Силах. Усе, що потрібно, — це підібрати роль, що відповідає сильним сторонам кожного, хто хоче своїм досвідом і навичками наближати перемогу України у складі Сил Оборони.

Топ-5 унікальних вакансій за кількістю відгуків очолюють IT-позиції:

  • BackEnd (729 кандидатів на вакансію);
  • Програміст-звʼязківець (286 кандидатів на вакансію);
  • DevOps (251 кандидат на вакансію);
  • Кухар (248 кандидатів на вакансію);
  • Оператор БПЛА (220 кандидатів на вакансію).

Всього відгуків на військові вакансії: 14 280+.

Зараз відкриті наступні IT-вакансії:

Загалом на сьогодні відкриті наступні вакансії по напрямах:

  • БПЛА — 7;
  • Штаб — 20;
  • ІТ — 35;
  • Піхота — 45;
  • Артилерія — 14;
  • Медицина — 38;
  • Транспорт — 38; 
  • Зв’язок — 15;
  • Пресслужба — 20;
  • Командування — 45.

Усі актуальні вакансії в армії можна переглянути на сайті.

Lobby X працює з 57 підрозділами. Підрозділи, до яких отримали найбільше відгуків:

  • 4-та бригада швидкого реагування «Рубіж» НГУ (4 БрОП)
  • 47-ма окрема механізована бригада «Маґура» (47 ОМБр)
  • 1-ий окремий механізований батальйон «Вовки Да Вінчі» 67 ОМБр ДУК
  • Бригада НГУ «Азов»
  • Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України (Держспецзв’язку)

Підрозділ, до якого Lobby X за свою діяльність набрало найбільше людей, — 4-та бригада швидкого реагування «Рубіж» НГУ (4 БрОП).


Діяльність військового напряму Lobby X покликана дати імпульс системним змінам у рекрутингу до українського війська. Запропоновані механізми діють в класичних межах ринкової економіки, коли умови, командування і забезпечення стають головними чинниками у виборі підрозділу для кандидата. Така конкуренція також стимулює позитивні зміни в армії, бо кращі кадри обирають для себе місця, найбільш сприятливі для їхньої реалізації. Таким чином, підвищується загальний рівень Збройних Сил як системи на всіх рівнях: від комунікації в підрозділах до загальноадміністративних процесів.

Разом до перемоги!

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук