Матеріал підготовлено за підтримки Genesis
Що це означає?

Цей матеріал виготовлений журналістами за редакційними стандартами і реалізований за підтримки спонсора

Дослідження iOS-ринку України.

Що читають, над якими продуктами хочуть працювати та чого не вистачає на актуальному місці роботи розробникам, які пройшли наше опитування?
Read in English

Найцікавіші для iOS-розробника задачі та стек технологій пропонують MacPaw, Readdle та Genesis. UIKit досі залишається найпопулярнішим інструментом для розробки UI, майже 20% опитаних ніколи не працювали з кросплатформовими рішеннями — команда AIN.UA провела дослідження ринку iOS-розробки в Україні. Метою було дізнатися, де найкрутіші місця для роботи iOS-розробників, чого не вистачає на актуальному місці роботи та який контент споживають українські спеціалісти.

Опитування було анонімним і поширювалося через сайт AIN.UA, тематичні канали для iOS-розробників та через компанії з профільними спеціалістами у штаті. Національне дослідження стосувалося саме iOS-розробників, що працюють на українські компанії, і тривало півтора місяця. Це тенденційне дослідження, яке показує головні тренди ринку. Загалом його пройшло 113 респондентів, які відповіли на 21 запитання.

*реалізувати це дослідження ми змогли завдяки підтримці кофаундингової компанії Genesis, яка виступила партнером дослідження.

Genesis — це кофаундингова компанія, яка будує глобальні технологічні бізнеси разом з найкращими підприємцями з CEE. Один з найбільших паблішерів застосунків у світі —  їх завантажили понад 300 млн разів та ними користуються мільйони людей щомісяця.

Genesis — це одна з найкращих технологічних команд в CEE. В останні п’ять років компанія регулярно посідає перші місця в рейтингах найкращих IT-роботодавців за версією DOU. У 2023 році Genesis визнали найкращим роботодавцем України у рейтингу Forbes.

Дивитися вакансії

Genesis розвиває мобільні застосунки вже понад 10 років. Всередині екосистеми ми створили і виростили понад 20 бізнесів, які успішно конкурують зі світовими продуктами-лідерами у різних нішах. iOS-розробка — одна з пріоритетних галузей для нас, тому ми радо підтримали дослідження українського iOS-ринку, реалізоване виданням AIN.UA. Нам як бізнесу важливо розуміти потреби розробників та нинішній ландшафт ринку. Водночас, як роботодавець, Genesis зацікавлений в тому, щоби потенційні кандидати мали вичерпну інформацію про всіх гравців та можливості ринку. Віримо, що це дослідження сприятиме розвитку ніші в Україні, а також появі нових успішних iOS-продуктів.

Артем Копанєв, СOO Genesis

Ще 9 років тому я сам був iOS-розробником та лише починав свій шлях в IT. На той час таких галузевих досліджень не існувало і потрібно було самостійно розшукувати інформацію. Тому класно зараз спостерігати за тенденціями ринку та появою аналітики, яка допомагатиме і розробникам та розробницям обирати майбутнього роботодавця, і компаніям краще формувати свої пропозиції роботи кандидатам.

Ярослав Морозов, CEO Universe, компанії з екосистеми Genesis

Мови програмування та технології, якими користуються iOS-розробники

Яку мову програмування використовуєте?

Найпопулярнішою мовою програмування серед iOS-розробників, звісно, є Swift, який у своїй роботі використовують майже 95% спеціалістів. На другому місці знаходиться Objective-C, яким користується 31,86%. Інші мови програмування, наприклад C, C++, JS чи Ruby використовують менше ніж 2% розробників, решта не змогли набрати й 1%, хоча загалом були згадані респондентами.

Що ви використовуєте для розробки UI?

UIKit досі залишається найпопулярнішим інструментом для розробки UI. Ним користується 66,67% iOS-розробників. А представлений у 2019 році SwiftUI набрав лише 26,13%. При цьому 7,21% використовують обидва інструменти, зазначаючи, що на роботі використовують UIKit через старий код, а для Pet-проектів вже використовується SwiftUI.

Зарплати професій групи Development

Відповідно до великого зарплатного опитування зими 2022-2023, яке проводив AIN.UA, розробники додатків на iOS, які послуговуються UIKit і SwiftUI, мають медіану $4850, а розробники, які працюють з Flutter — $2400.

Для порівняння, медіанна зарплата програмістів C# на .NET — $4000 (медіана лишилась тією ж, що й минулого року), на Unity – $3430.

Розробники на JavaScript, що працюють з Angular.js, отримують в середньому $4650 ($3200 минулого року), на Node.js – $3500, React.js — $4200 (що дещо нижче торішньої медіани). Найнижча медіана у тих, хто працює з Vue.js – $2650.

А Kotlin-девелопери, які розробляють додатки під Android у Android Framework, заробляють в середньому $5200. Ті, хто працює з Flutter, мають медіану зарплат $4500.

Відповідно до великого зарплатного опитування зими 2022-2023, яке проводив AIN.UA, розробники додатків на iOS, які послуговуються UIKit і SwiftUI, мають медіану $4850, а розробники, які працюють з Flutter — $2400.

Для порівняння, медіанна зарплата програмістів C# на .NET — $4000 (медіана лишилась тією ж, що й минулого року), на Unity – $3430.

Розробники на JavaScript, що працюють з Angular.js, отримують в середньому $4650 ($3200 минулого року), на Node.js – $3500, React.js — $4200 (що дещо нижче торішньої медіани). Найнижча медіана у тих, хто працює з Vue.js – $2650.

А Kotlin-девелопери, які розробляють додатки під Android у Android Framework, заробляють в середньому $5200. Ті, хто працює з Flutter, мають медіану зарплат $4500.

Відповідно до великого зарплатного опитування зими 2022-2023, яке проводив AIN.UA, розробники додатків на iOS, які послуговуються UIKit і SwiftUI, мають медіану $4850, а розробники, які працюють з Flutter — $2400.

Для порівняння, медіанна зарплата програмістів C# на .NET — $4000 (медіана лишилась тією ж, що й минулого року), на Unity – $3430.

Розробники на JavaScript, що працюють з Angular.js, отримують в середньому $4650 ($3200 минулого року), на Node.js – $3500, React.js — $4200 (що дещо нижче торішньої медіани). Найнижча медіана у тих, хто працює з Vue.js – $2650.

А Kotlin-девелопери, які розробляють додатки під Android у Android Framework, заробляють в середньому $5200. Ті, хто працює з Flutter, мають медіану зарплат $4500.

З якими кросплатформовими рішеннями ви працювали?

Майже 18% опитаних iOS-розробників ніколи не працювали з кросплатформовими рішеннями. Серед інших, найпопулярнішим є Flutter, про використання якого заявили 48,21% респондентів, далі в рейтингу йде React Native, який набрав 23,21%, та Kotlin з 21,43%.

З якими технологіями ще не працювали, але хотіли б?

Майже третина (28,57%) всіх українських iOS-розробників ще не працювали зі SwiftUI, хоча хотіли б. Серед інших технологій, від 6% до 9% набрали AR, Combine та CoreML. Дещо відстає від них загалом трендовий зараз штучний інтелект, з яким хотіли б попрацювати 4,4% розробників.

Бачення ринку

Де найцікавіші для iOS розробників задачі та стек технологій?

На думку українських спеціалістів, найцікавіші для iOS-розробників задачі та стек технологій пропонують компанії, чия основна діяльність — це розробка додатків для iOS. Лідерами стали MacPaw (14,29%) та Readdle (10,71%). На третьому місці опинилась Genesis (8,93%). Крім цих компаній понад 5% зміг набрати лише EPAM з 6,25%.

З того що ви чули, де найвищі зарплати для iOS розробників?

11,54% розробників вважають Genesis компанією з найвищими винагородами на ринку. Другою найпопулярнішою відповіддю після Genesis стала MacPaw, за яку проголосувало 10,26%. За ними з незначним відставанням розмістилися Grammarly та Readdle, які набрали по 7,69%

Де, на вашу думку, найсильніша iOS-команда?

При цьому, на думку 20,59% респондентів, найсильнішу iOS-команду має саме MacPaw, яка була лише на другому місці в рейтингу рівня винагород. Зі значним відставанням на другому місці розмістилась Readdle (12,75%), замикає трійку лідерів Grammarly, яка набрала 7,84%.

Роботою над яким iOS-продуктом ви б пишались?

Головний додаток, який iOS-розробники вважають дійсно корисним і розробкою якого вони пишаються — це «Дія», за яку проголосувало майже 10% респондентів. На другому місці, з однаковою кількістю голосів розмістилися monobank та Grammarly, які отримали по 9,01%.

Замикають п’ятірку лідерів додатки Readdle Documents або PDF Expert та застосунок Uklon, які набрали по 7,21%. Окремо виділяються пов’язані з війною продукти. Це можуть бути як додатки сповіщення про повітряну тривогу, так і неназвані військові додатки.

Cпособи пошуку роботи та готовність її змінити

Чи плануєте ви змінювати місце роботи в 2023 році?

Серед всіх респондентів лише 11% точно планують змінити місце роботи, а 27% точно не збираються робити цього. При цьому скоріше змінять роботу 18,35%, а скоріше залишаться на актуальному місці 43,12%.

Щодо розподілення по тайтлам — тут передбачуваний перегин між Junior- та Lead-спеціалістами. Серед Junior понад половина (56,25%) точно або ймовірно змінять місце роботи. Серед Middle та Senior цей показник сягає 28% та 30,77% відповідно.

Серед Lead не знайшлось жодного, хто точно вирішив змінювати місце роботи найближчим часом, а тих, хто скоріше думає про це, всього 13,79%. Також серед Lead найвищий відсоток (34,48%) тих, хто точно не буде змінювати місце роботи.

У який спосіб шукаєте роботу?

Серед способів пошуку роботи лідерами є додавання профілю в сервіси для пошуку роботи (Djinni, Recruitika, Skyworker), який будуть використовувати 71,25% респондентів, та відгуки на розміщені вакансії — 65%.

Трохи більше за половину iOS-розробників оновлять свій LinkedIn-профіль, додавши в нього нову інформацію та поставлять статус Open for opportunities. Найменшою популярністю користується пошук роботи через знайомих рекрутерів, проте й цим варіантом скористається майже третина або 28,75% спеціалістів. 15% респондентів зазначили, що будуть використовувати всі доступні методи пошуку нової роботи.

Що шукаєте, чого не вистачає на поточному місці?

Головними факторами, які можуть стати причиною пошуку нового місця роботи для понад половини розробників (51,28%) є пошук вищої винагороди. Ще 38,46% та 34,60% вказали, що для них важливим є кращий стек технологій та сильніша команда відповідно. Найменше спеціалістів, всього 12,8%, вказали, що їх цікавить покращення комунікації з керівництвом.

Окремі респонденти вказували, що для них важливо знайти компанію/команду без росіян, та хотіли б працювати над проектами, які можуть допомогти у війні. Така позиція цілком корелюється з іншими дослідженнями, згідно з якими більшість респондентів вважають, що вихід із російського ринку, фінансова допомога армії та оплата праці спеціалістам, які проходять військову службу — обов’язковий мінімум заходів, які має ініціювати компанія для підтримки України.

Також iOS-розробники скаржаться на недостатній рівень менторства на актуальному місці роботи, замалу кількість свободи, значну забюрократизованість процесів та вигорання від простої роботи, як верстка екранів та фікси багів.

Який контент споживають iOS-розробники, що радять читати?

Що цікавого читаєте для саморозвитку по iOS, які книги або курси можете порадити тим, хто тільки обрав iOS-розробку як свою майбутню спеціалізацію?

Серед порад, які досвідчені розробники хотіли б дати тим, хто тільки обрав iOS-розробку як свою майбутню спеціалізацію, переважають заклики читати безкоштовні книги від Apple, дивитися документацію та писати якомога більше коду самостійно.

Навчальні курси-книги від Apple та багато практики. Також будьте постійно готові до вивчення нового та розвитку. Це — професія. Хай печивко та “дружній колектив” не затьмарює вам розум.

Важко надати вичерпний перелік ресурсів, оскільки всюди своя специфіка. Все знати все одно не вийде, тож обирайте принаймні те, до чого душа лежить. Порада чи навіть побажання: не зупиняйтесь на тому, що щось якось працює. Ставте собі запитання: шляхом чого? Не спрацювало — чому не спрацювало? Розбирайтесь, як працюють інструменти, якими ви користуєтесь. Намагайтесь зрозуміти, чого одні практики рекомендують частіше за інші. Срібної кулі все одно не існує, а вміти аргументувати свій вибір — неоціненно.

Почати зі стартової книги з пісочницями про Swift від Apple. Далі відео Paul Hudson, тоді стенфордський курс по SwiftUI, паралельно книга Swift Programming Language і власний проєкт, який потрібно довести до App Store. Це мій шлях, і я його рекомендую кожному, бо за чотири місяці вдалось досягнути прекрасного рівня з нуля в програмуванні.

Портрет учасників опитування

В якому місті (області) працюєте?

Майже половина (47,75%) всіх опитаних ІТ-спеціалістів проживають в Києві або Київській області. На другому місці зі значним відставанням знаходиться Львівська область, яка набрала 12,61%, а на третьому, якщо враховувати найбільші українські міста — Кропивницький з 5,41%.

Окремо варто зазначити, що категорія «Інше», яка набрала 9%, охоплює не лише непредставлені на графіку області України, а й інші країни, куди спеціалісти вимушені були релокуватися.

Який у вас рівень кваліфікації?

Серед респондентів нашого дослідження переважають досвідчені розробники. Загалом близько 63% опитаних мають рівень Senior і вище. Найчастіше опитані фахівці мають тайтли Senior (35,14%) і Team Lead (26%). Middle спеціалісти становлять 22,52% від всіх iOS-розробників, що пройшли опитування. Джуніорів лише 14,41%.

Скільки у вас років досвіду?

Майже 7% респондентів прийшли в iOS-розробку менш як рік тому. Це дещо вище за середні значення по ринку, де кількість спеціалістів з досвідом менше за рік сягає 7%. Проте, частина з них, можливо, має більший досвід роботи в інших сферах розробки.

21,43% респондентів працюють від 1 до 3 років, 29,46% від 4 до 6 років, 21,43% від 7 до 10, і 18,75% працюють в iOS-розробці понад 10 років. Загалом ці показники приблизно корелюють з загальними по ринку, крім, хіба що останньої категорії 10+ років, яка в середньому має лише 13,5%, а в iOS-командах сягає 18,75%.

Тайтл відносно років досвіду

Звісно, тайтли iOS-розробників напряму пов’язані з досвідом роботи. Понад половина (57,14%) всіх спеціалістів рівня Junior має досвід роботи до 1 року, ще 42,86% — до 3 років. Серед Middle 56% також мають досвід від 1 до 3 років, а 44% — від 4 до 6. Серед Senior та Lead з’являються спеціалісти з досвідом роботи понад 10 років — це 15,35% та 42,86% відповідно.

З цікавого — є незначна кількість Lead-спеціалістів з досвідом роботи від 1 до 3 років, або навіть менше ніж 1 рік. Проте це перш за все пов’язано з тим, що питання про роки досвіду роботи стосувалось виключно роботи в iOS-командах. Можливо, респонденти мають значно більший стаж роботи на інших проектах або в інших командах.

В якій галузі продукт, над яким ви зараз працюєте?

Серед продуктів, розробкою яких займаються українські iOS-команди, лідерами є додатки у сфері здоров’я та спорту, розробкою яких займається 25,69% респондентів, E-commerce — 19,27% та утиліти з офісними інструментами — 17,43%. Замикають п’ятірку лідерів додатки для подорожей та фінтех/криптовалютні сервіси.

Тип компанії, в якій ви працюєте?

Серед опитаних нами iOS-розробників 41,44% працюють в аутсорсингових компаніях. Цей показних є близьким до загального IT-ринку, де в ауторсингових компанях задіяні 44%. А в продуктових компаніях працює 53% iOS-розробників і це вже значно перевищує середні по ринку 35%. В стартапах працює менше ніж 3% спеціалістів, а в інших категоріях не набралось й 1%.

Скільки людей у вашій iOS-команді?

Найпоширеніші iOS-команди включають 2-5 або 6-10 спеціалістів, про такі формати повідомили 34,23% та 29,73% респондентів відповідно. Ще 9% працюють в командах понад 51 людину, а 8% є єдиними членами команди.

*Компанії з екосистеми Genesis в дослідженні представлені спільно. До екосистеми належать: OBRIO, Universe, PlantIn, Holy Water, Boosters, Keiki, SUITSME, Legit, Lift та інші.

Автор
Данило Ївженко
Ідея
Ілля Бошняков
Дизайн та верстка
Artycoders
Продюсер
Яна Проценко
Представниці Genesis
Олександра Петруньок, Юлія Федотовських, Ольга Кисельова
КРИПТОВАЛЮТЫ В КАРМАНЕ У КАЖДОГО
Как Wirex объединяет цифровые и традиционные финансы
КРИПТОВАЛЮТЫ В КАРМАНЕ У КАЖДОГО
Как Wirex объединяет цифровые и традиционные финансы
КРИПТОВАЛЮТЫ В КАРМАНЕ У КАЖДОГО
Как Wirex объединяет цифровые и традиционные финансы
КРИПТОВАЛЮТЫ В КАРМАНЕ У КАЖДОГО
Как Wirex объединяет цифровые и традиционные финансы

Завантажити PDF