З квітня 2023 року запрацювала перша у столиці пральня та аквахімчистка миттєвого формату Delicáta. В основі закладу, за словами засновників – популярна у Європі та Америці концепція пралень самообслуговування, а будь-які речі можна привести до ладу максимум за 3 години.

AIN.Business поспілкувався із засновником Delicáta Глібом Антоновим про те, як з’явилася ідея, скільки грошей вклали у проект, про перші місяці роботи, популяризацію сервісу та плани на майбутнє.


Як з’явилася ідея

За словами Гліба Антонова, поштовхом створити Delicáta стали невдалий особистий досвід користування хімчистками та схожі відгуки друзів про роботу наявних сервісів. В основі ідеї дійсно лежить популярна у Європі та Америці концепція пралень самообслуговування. Проте у Delicáta, як нам розповіли в компанії, значно розширили функціонал. Зокрема, додали сушку габаритних речей, як от постільної білизни, пледів, а також зробили акцент на швидкості надання послуг.

«У сучасних смартквартирах немає місця для сушки білизни, а сушильну машину мають не більше 5% власників житла у Києві. Тож щоразу посушити випрану постільну білизну, пледи чи інші габаритні речі перетворювалося на ще те випробування з низкою незручностей», – пояснює Гліб.

Про запуск

Від ідеї до запуску Delicáta пройшло близько 9 місяців. Остаточне рішення щодо готовності інвестувати у проект і запускати бізнес прийняли у вересні 2022 року, тоді ж і почалися пошуки приміщення.

За словами засновника, буквально за два тижні команді вдалося знайти гарний варіант, і вони поставили ціль – відкритись до нового 2023 року. Проте російські атаки на енергетичну систему внесли корективи. Ремонт доводилося робити в короткі періоди, коли було світло, або частково на генераторах.

У тестовому режимі хімчистка і пральня Delicáta відкрилася наприкінці березня. За цей період команда спілкувалася з клієнтами, приймала пропозиції, аналізувала замовлення.

«Врешті офіційне відкриття зробили вже в травні, після того, як ми сформували пропозиції для клієнтів та “обкатали” всі виробничі процеси», — розповів Гліб.

Про витрати на проект

Загальні витрати на такий сервіс, аналізує Гліб Антонов, залежать від:

  • вартості оренди приміщення;
  • інвестицій у ремонт;
  • технічну підготовку – наприклад, прокладання системи вентиляції, електрозабезпечення;
  • розробки бренд-буку;
  • створення сайту;
  • оформлення фасаду та багато іншого.

За словами Гліба, лише вартість обладнання склала близько 1 500 000 грн. Значну увагу також приділили дизайну бренду та інтер’єру локації. Над бренд-буком працювала дизайнерка Лілія Моїсеєва, а над оформленням простору – бюро Fateeva Design. У закладі є місця для роботи і відпочинку, працює Wi-Fi. Тому, зазначає підприємець, клієнти можуть обирати: зачекати чи забрати своє замовлення, коли буде зручно.

AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму: 
Розкажіть нам про свій бізнес

Про аудиторію

У компанії розповіли, що вони задоволені динамікою розвитку проекту. Зокрема, за словами Гліба, в червні 2023 року спостерігається суттєвий приріст клієнтів кожні два тижні. Аудиторія Delicáta різна:

  • місцеві жителі частіше користуються хімчисткою, вони оцінили економію часу та ціни.
  • послугами пральні самообслуговування користуються переважно іноземці, які зараз працюють у Києві. Вони стабільно приходять раз на тиждень.
  • Ще одна категорія постійних клієнтів – це гості столиці чи кияни, які мешкають у квартирах (власних чи орендованих), де немає пральних машин.

Про популярність такого формату серед українців

На думку Гліба, це міф, що послуги пралень та хімчисток не популярні серед українців.

«За нашими спостереженнями, кожен другий клієнт приходить із відгуком у форматі “як добре, що ви з’явилися”. Дайте людям корисний інструмент – і вони будуть використовувати його раз у раз. Гарний приклад: автомийки самообслуговування. У нас працює той самий принцип – тільки для одягу і речей домашнього вжитку. Можна випрати ковдри, подушки, наматрацники, штори – і не платити космічні ціни. Можна здати постільну білизну і отримати її чисту, випрасувану вже за 3 години, а не сушити її на балконі 2 дні, а потім ще мучитися з прасуванням. А що робити, коли вдома зламається пральна машина? А якщо ви – гість столиці на декілька днів чи тижнів і вам потрібні чисті речі? Чи якщо у вас просто немає можливості чекати кілька днів на одяг з хімчистки? Можна навести ще багато прикладів», – розповів засновник.

Про ціни

  • Вартість прання і сушки 6 кг речей — 299 грн.
  • На послугу хімчистки встановлені фіксовані ціни від 299 грн за легкий одяг і до 499 грн за верхній одяг.

У компанії розповіли, що ціни на хімчистку вдалося зменшити, серед іншого, завдяки: відсутності додаткових витрат на оренду пунктів прийому, додатковий персонал і логістику – тобто речі чистяться безпосередньо на локації.

Про плани на майбутнє

Засновник Delicáta розповів, що згідно з бізнес-планом проект окупиться за 36 місяців. Якщо ситуація в країні не буде погіршуватись, зокрема з електропостачанням, то вихід на повну окупність можливий вже на 18-й місяць. 

У планах компанії розширюватися і поповнювати перелік послуг. Згодом у Delicáta з’являться великі промислові пральні та сушильні машини із вагою завантаження 16 кг для прання та аквачистки габаритних речей, таких як дуже великі пухові ковдри, гардини, меблеві чохли тощо.

У компанії також думають над послугою кур’єрської доставки замовлень у радіусі 1 км від дійсної локації. А до кінця року планується відкриття нових закладів мережі в інших районах міста, зокрема на лівому березі.