Повномасштабне вторгнення суттєво позначився на всіх сферах життя. Інфляція, зростання цін, порушені ланцюги постачання, підвищення рівня безробіття змінили споживацьку поведінку громадян. Це неабияк відзначилося на малому й середньому бізнесі. Міжнародна компанія Deloitte провела дослідження і визначила, що від 47% до 86% населення України заощаджує на тих чи інших категоріях товарів. Тому для компаній, особливо для малого бізнесу, головною проблемою є брак платоспроможних клієнтів. Видання Delo.ua розповіло про 5 способів, які допоможуть ефективно залучити і втримати клієнтів. AIN.Business переповідає основне.


Категорії, на яких найбільше заощаджують українці

Наразі українці найбільше заощаджують на:

  • 86% — дозвілля та розваги поза домом;
  • 83% — алкогольні напої;
  • 82% — косметичні засоби;
  • 80% — купівля готової їжі (зокрема, у кафе, ресторанах тощо);
  • 79% — одяг та взуття;
  • 77% — товари домашнього вжитку та побутова хімія;
  • 77% — електронна та побутова техніка;
  • 70% — харчові продукти.

Також менше клієнтів наразі мають власники кав’ярень, ресторанів, салонів краси, локальних магазинів, невеликих брендів одягу українського виробництва.

Тому пріоритетне завдання компаній на 2023 рік — пошук нових покупців.

5 порад для ефективного пошуку клієнтів

Порада 1: Дізнайтеся більше про клієнта та його потреби 

  • Проведіть дослідження ринку і заново познайомтеся зі своєю цільовою аудиторією. Це роблять спеціальні агенції, або скористайтеся аналітикою з ваших соціальних мереж.
  • Складіть портрет клієнта. Це допоможе розділити цільову аудиторію за віком, гендером, місцем перебування та інтересами.
  • Геоаналітика та теплові карти дозволяють на картах побачити найпопулярніші локації серед цільової аудиторії бізнесу та проаналізувати ефективність торгової точки.

Порада 2: Використовуйте різні канали комунікації з клієнтами

  • Електронна пошта. Персоналізуйте листи, які ви надсилаєте клієнтам;
  • SMS- та Viber-розсилки. Можна відправляти повідомлення про статус замовлення, сповіщати про нові акції, інформувати про новий графік роботи тощо;
  • Кол-центр. Залишайте можливість клієнтам подзвонити вам та поспілкуватися напряму з менеджерами.
  • Чат-боти. Ці розмовні помічники відповідають на запитання клієнтів у режимі реального часу та полегшують роботу служби підтримки компанії.
  • Опитування за QR-кодом. Збір відгуків показує, що ви зацікавлені у думці клієнтів, та допомагає покращити продукт та сервіс.

Порада 3: Збільшуйте присутність в інтернеті 

  • Можна запустити рекламу, створити вебсайт та подбати про власний профіль у Google.
  • Використання усіх цих цифрових інструментів дозволить досягти більшої аудиторії та ефективно комунікувати з потенційними клієнтами.
  • Наприклад, якщо бренд регулярно просить клієнтів залишати відгуки у Google, то це збільшить довіру до компанії у нової аудиторії.
  • А у соціальних мережах можна не лише комунікувати про асортимент та послуги, але й вибудовувати експертність у певній ніші.

Порада 4: Робіть спеціальні пропозиції та акції

  • Розробіть привабливі пропозиції, які відповідатимуть потребам конкретних груп споживачів. Наприклад, магазин одягу може запропонувати знижки на дитячий одяг та проінформувати про це родини з дітьми.
  • Для розсилок можна використовувати різні платформи.
  • Про свої пропозиції та акції обов’язково також повідомляйте у соціальних мережах або розсилайте електронні листи.

Порада 5: Розвивайте партнерства та співпрацюйте

  • Розгляньте можливості спільних акцій або продажу товарів/послуг разом з іншими малими бізнесами, які можуть бути цікавими вашим споживачам.
  • Товар або послуга іншої компанії повинні доповнювати вашу пропозицію і бути доречними для клієнтів.
  • Це допоможе залучити нових клієнтів, оскільки партнерство з іншим бізнесом дає доступ до його цільової аудиторії, яка ще не знає про ваш бренд.