Онлайн-ритейлер Rozetka провів дослідження як змінювався попит українців на товари в інтернеті за 2010-2023 роки. Результатами з AIN.Business поділилися в компанії.
Топ-7 категорій товарів
- До 2016 року найпопулярнішою категорією товарів були комп’ютери та ноутбуки.
- Потім їх змінили смартфони, телевізори та електроніка, які раніше посідали другу позицію в рейтингу.
- Від початку повномасштабної війни у 2022-му найбільший попит мають товари для дому: посуд, побутова хімія, меблі, лампи та світильники, господарські товари, альтернативні джерела енергії тощо.
У трійку найпопулярніших ввійшли:
- Від 2010 року до трійки найпопулярніших категорій товарів стабільно входила побутова техніка.
- У 2021-му категорія «Дитячі товари» посідала 3 місце, однак з початком повномасштабної війни змістилася на останні позиції в десятці. Це місце зайняла категорія «Краса та здоров’я»: засоби гігієни, косметика, парфумерія, медичні засоби та інструменти тощо.
- З 2022 року категорію «Дитячі товари» випереджають товари для військових та товари для виживання (газові балони, пальники, спальники тощо).
Інші популярні категорії товарів:
- «Інструменти та автотовари»,
- «Алкогольні напої та продукти»,
- «Одяг, взуття та прикраси»,
- «Зоотовари».
Найбільш популярні товари
- Найбільшою популярністю найдовше користувалися карти пам’яті – з 2012 по 2015 рік.
- У 2016-му їхнє місце посіли павербанки, які утримували позицію до 2018-го.
- У зв’язку з пандемією коронавірусу у 2020-2021 рр. рейтинг найпопулярніших товарів очолили вологі серветки.
- У 2022-2023 рр. через вимкнення електроенергії в топ повернулися павербанки.
Одним із найпопулярніших товарів у 2023-му стала сіль із лімітованої партії «Міць. Українська кам’яна», створена у рамках спільної ініціативи ДП «Артемсіль» та фандрейзингової платформи UNITED24. З продажу кожної пачки 465 гривень йшли на закупівлю дронів-камікадзе для ГУР.
Інші топові товари у різні роки:
- фотоапарати (2010),
- балончики для пневматичної зброї (2011),
- підгузки (2018),
- подушки (2019).