Українські онлайн-продавці виходять на міжнародний ринок обираючи одну із двох бізнес-моделей: дропшипінг, або власне виробництво. У випадку дропшипінгу доставка відбувається від виробника товару, а не продавця. І часто це не Україна. Також дропшипери зазвичай не мають впливу на час та якість доставки.
А у випадку власного виробництва, де підприємець одночасно виступає і виробником і продавцем, всі турботи пов’язані з доставкою падають на нього ж. Звісно складно одночасно якісно закривати кожен напрямок. А особливо, якщо продавець тільки стартує в міжнародної торгівлі.
Іван Вяхірев, співзасновник сервісу RePost Global в колонці для AIN.Business розповідає про особливості міжнародної доставки для eCommerce-бізнесу. Зокрема про те, як спростити процес виведення продаж на міжнародний ринок.
Що заборонено відправляти з України?
Перше, що потрібно взяти до уваги – заборонені до відправки товари. Їх списки можна переглянути на сайтах самих перевізників:
Основні категорії заборонених товарів це:
- вогнепальна зброя та боєприпаси
- предмети військового та подвійного призначення
- холодна зброя та все, що схоже на неї
- небезпечні речовини: легкозаймисті, отруйні, токсичні, психотропні, радіоактивні, інфекційні
- алкоголь та тютюнові вироби
- продукти харчування
- рослини та тварини
- гроші
- предмети національного та культурного надбання України
Також особливі вимоги є до окремих категорій товарів, а саме:
- Документи
- Картини
- Вироби з срібла
- Вироби з золота
- Ігрові приставки
- Акумулятори
- Книги
- Каміння (дорогоцінне та інші)
- Авторське право
- USB-Flash накопичувачі
- Косметика
- Зброя
- Медикаменти
- Годинники з СРСР та інші
Чек-лист із рекомендаціями для відправки перерахованих категорій товарів можна переглянути на сайті RePost Global у розділі FAQ.
Про обмеження та особливості доставки і розмитнення в різних країнах
Розглянемо топ найпопулярніших країн, з яких замовляють українські товари. Це США, Канада, ЄС, Великобританія, Австралія.
США
Окрім вищеперерахованого заборонено відправляти:
- товари в аерозолях
- ліки
- БАДи
- предмети, що містять котячу, або собачу шерсть
Розмитнення:
- Посилки вартістю до $800 не оподатковуються
- Якщо посилка перевищує згадані норми потрібно сплатити мито в обсязі до 20% від зазначеної вартості товару.
Канада
Заборонено відправляти:
- товари в аерозолях
- продукти харчування за винятком солодощів тривалого зберігання та вагою до 2 кг.
Розмитнення:
- Посилки вартістю до 20 CAD та вагою до 30 кг не оподатковуються
- Посилки, що перевищують зазначені критерії оподатковуються в сумі до 18% від вартості. Мито сплачується отримувачем.
ЄС та Великобританія
- При покупці товару на маркетплейсі сумою до €150 покупець відразу сплачує податок своєї країни.
Продавець при цьому отримує IOSS (VAT\TAX) номер, який потрібно обов’язково додати до своєї посилки при відправленні.
- Якщо вартість товару перевищує €150, або покупка здійснена в онлайн-магазині (не маркетплейс) – покупець сплачує податок при отриманні товару. В цьому випадку опопдаткування вираховується завдяки HS code – митний код, який має кожен товар.
Австралія
- Посилки вартістю до 1000 AUD не опопдатковуються.
- Посилки з вищою вартістю оподатковуються 10% від суми.
Як готувати товар до відправки?
Вам потрібно перевірити посилку по таких критеріях:
- товар не підпадає під заборону відправки в Україні та заборону ввезення в країні отримувача;
- товар упакований згідно вимог до його типу (переглянути можна тут);
- ви оформили всі потрібні документи:
- Якщо ви обираєте експрес-відправку (DHL, Nova Poshta Global) вам потрібна авіа накладна (AWB), інвойс та копія українського паспорта чи ID-картки.
- Якщо відправка USPS, або іншими способом через склад посередника – додаткові документи не потрібні. Таким посередником може бути RePost Global, адже цей сервіс дозволяє під’єднати в один кабінет різні онлайн-магазини, а також обрати будь-який тип міжнародної доставки залежно від потреб клієнта. Також зручною перевагою є те, що вам не потрібно буде займатися підготовкою документів.
У випадку, якщо ваша посилка викличе на митниці підозри, то у вас можуть вимагати додаткову інформацію. Наприклад:
- документи для підтвердження особи відправника
- підтвердження вартості товару
- підтвердження факту купівлі товару
- запит на проходження посилки
Зазвичай при дотриманні правил упакування, оформлення документації та доставки правила на митниці не виникають. Але якщо у вас є сумніви, краще додатково проконсультуйтеся в компанії-перевізника та за потреби застрахуйте свій товар. Це звична практика. Ми у своїй компанії також її дотримуємось, та супроводжуємо клієнта на всіх етапах доставки.
Автор: Іван Вяхірев, співзасновник сервісу RePost Global.