Українські онлайн-продавці виходять на міжнародний ринок обираючи одну із двох бізнес-моделей: дропшипінг, або власне виробництво. У випадку дропшипінгу доставка відбувається від виробника товару, а не продавця. І часто це не Україна. Також дропшипери зазвичай не мають впливу на час та якість доставки.

А у випадку власного виробництва, де підприємець одночасно виступає і виробником і продавцем, всі турботи пов’язані з доставкою падають на нього ж. Звісно складно одночасно якісно закривати кожен напрямок. А особливо, якщо продавець тільки стартує в міжнародної торгівлі.

Іван Вяхірев, співзасновник сервісу RePost Global в колонці для AIN.Business розповідає про особливості міжнародної доставки для eCommerce-бізнесу. Зокрема про те, як спростити процес виведення продаж на міжнародний ринок.

Що заборонено відправляти з України?

Перше, що потрібно взяти до уваги – заборонені до відправки товари. Їх списки можна переглянути на сайтах самих перевізників:

    Основні категорії заборонених товарів це:

    • вогнепальна зброя та боєприпаси
    • предмети військового та подвійного призначення
    • холодна зброя та все, що схоже на неї
    • небезпечні речовини: легкозаймисті, отруйні, токсичні, психотропні, радіоактивні, інфекційні
    • алкоголь та тютюнові вироби
    • продукти харчування
    • рослини та тварини
    • гроші 
    • предмети національного та культурного надбання України

    Також особливі вимоги є до окремих категорій товарів, а саме:

    1. Документи
    2. Картини 
    3. Вироби з срібла 
    4. Вироби з золота 
    5. Ігрові приставки 
    6. Акумулятори 
    7. Книги 
    8. Каміння (дорогоцінне та інші) 
    9. Авторське право 
    10. USB-Flash накопичувачі 
    11. Косметика 
    12. Зброя 
    13. Медикаменти 
    14. Годинники з СРСР та інші

    Чек-лист із рекомендаціями для відправки перерахованих категорій товарів можна переглянути на сайті RePost Global у розділі FAQ.

    Про обмеження та особливості доставки і розмитнення в різних країнах

    Розглянемо топ найпопулярніших країн, з яких замовляють українські товари. Це США, Канада, ЄС, Великобританія, Австралія.

    США

    Окрім вищеперерахованого заборонено відправляти:

    • товари в аерозолях
    • ліки
    • БАДи
    • предмети, що містять котячу, або собачу шерсть

    Розмитнення:

    • Посилки вартістю до $800 не оподатковуються
    • Якщо посилка перевищує згадані норми потрібно сплатити мито в обсязі до 20% від зазначеної вартості товару.

    Канада

    Заборонено відправляти:

    • товари в аерозолях
    • продукти харчування за винятком солодощів тривалого зберігання та вагою до 2 кг.

    Розмитнення:

    • Посилки вартістю до 20 CAD та вагою до 30 кг не оподатковуються
    • Посилки, що перевищують зазначені критерії оподатковуються в сумі до 18% від вартості. Мито сплачується отримувачем.

    ЄС та Великобританія

    • При покупці товару на маркетплейсі сумою до €150 покупець відразу сплачує податок своєї країни.

    Продавець при цьому отримує IOSS (VAT\TAX) номер, який потрібно обов’язково додати до своєї посилки при відправленні.

    • Якщо вартість товару перевищує €150, або покупка здійснена в онлайн-магазині (не маркетплейс) – покупець сплачує податок при отриманні товару. В цьому випадку опопдаткування вираховується завдяки HS code – митний код, який має кожен товар.

    Австралія

    • Посилки вартістю до 1000 AUD не опопдатковуються.
    • Посилки з вищою вартістю оподатковуються 10% від суми.

    Як готувати товар до відправки?

    Вам потрібно перевірити посилку по таких критеріях:

    1. товар не підпадає під заборону відправки в Україні та заборону ввезення в країні отримувача;
    2. товар упакований згідно вимог до його типу (переглянути можна тут);
    3. ви оформили всі потрібні документи: 
    • Якщо ви обираєте експрес-відправку (DHL, Nova Poshta Global) вам потрібна авіа накладна (AWB), інвойс та копія українського паспорта чи ID-картки.
    • Якщо відправка USPS, або іншими способом через склад посередника – додаткові документи не потрібні. Таким посередником може бути RePost Global, адже цей сервіс дозволяє під’єднати в один кабінет різні онлайн-магазини, а також обрати будь-який тип міжнародної доставки залежно від потреб клієнта. Також зручною перевагою є те, що вам не потрібно буде займатися підготовкою документів.

    У випадку, якщо ваша посилка викличе на митниці підозри, то у вас можуть вимагати додаткову інформацію. Наприклад:

    • документи для підтвердження особи відправника
    • підтвердження вартості товару
    • підтвердження факту купівлі товару
    • запит на проходження посилки

    Зазвичай при дотриманні правил упакування, оформлення документації та доставки правила на митниці не виникають. Але якщо у вас є сумніви, краще додатково проконсультуйтеся в компанії-перевізника та за потреби застрахуйте свій товар. Це звична практика. Ми у своїй компанії також її дотримуємось, та супроводжуємо клієнта на всіх етапах доставки. 

    Автор: Іван Вяхірев, співзасновник сервісу RePost Global.