З 2016 року вінницька компанія Bob Snail виготовляє і продає користі солодощі за спеціальною запатентованою рецептурою із фруктів без використання цукру, глютену, барвників та консервантів. За понад 7 років компанія виросла і масштабувалася, а у травні 2023 року відкрила свій перший магазин за кордоном. Для видання Forbes Ukraine засновники Bob Snail Євген Шугаєв і Михайло Сіверчук розповіли історію розвитку компанії, як використовували попередній досвід FMCG-компаній, як масштабували асортимент і виходили на міжнародний ринок. AIN.Business вибрав основне.


Як все починалося

  • Засновники компанії Bob Snail Євген Шугаєв і Михайло Сіверчук познайомилися у Danone Ukraine.
  • У 2014 році топменеджери вирішили, що хочуть створити свій бізнес.
  • Партнери понад рік вивчали тренди FMCG-категорій на світових ринках. На той час навіть у Швейцарії тільки 3,5% продуктових кошиків були «здорові».
  • У запуск виробництва підприємці вклали власні заощадження та залучили приватні кошти. Йдеться про мільйони доларів.
  • Перший продукт компанії – фруктовий рол «Равлик Боб» (Bob Snail). Форма цукерки з пастили нагадує мушлю равлика, а назва «Боб» – інтернаціональна і її легко запам’ятати, пояснює вибір Шугаєв.
  • Перше обладнання виробляло продукцію з 40% браком.
  • Зараз ві продукти Bob Snail виробляють на двох майданчиках площею 11 500 кв. м на Вінниччині. Купувати яблука, груші, малину зручніше у Вінниці, ніж у Києві. І наймати людей легше.

Рецепт успіху

  • Засновники з самого початку планували компанію з великим асортиментом.
  • Досвід роботи на FMCG-гігантів підказував будувати велику торговельну команду.
  • Притаманну транснаціональним корпораціям бюрократію у Bob Snail підприємці прибрали.
  • Партнерам допомогло широке коло контактів в галузі дистрибуції – не довелося заходити в роздрібні мережі з вулиці чи робити холодні презентації. 
  • У 2019 році «Равлик Боб» потрапив на полиці АТБ. Тестовий період продажів довів зацікавленість споживачів у товарах Bob Snail.

«Ми не очікуємо, що товари одразу продаватимуть себе самі. Починаючи роботу з кожним ритейлером, компанія поступово нарощує маркетинг – інвестує в SMM, BTL, ATL, in-store рекламу, роботу з блогерами. Завдання – качнути продажі в мережі. Щоб з декількох товарних позицій дорости до декількох десятків», – розповів Шугаєв.

  • Зараз у Bob Snail 152 товарних позиції і вісім асортиментних ліній. Крім «Равлика», компанія виробляє смузі, дитяче пюре, охолоджені десерти, натуральний мармелад, солодощі в шоколаді. 

Про міжнародний ринок

  • У 2017 році Bob Snail вийшов на ринок Польщі через місцевих дистрибуторів. Але це було невдале рішення. Тому почали виходити в супермаркети напряму.
  • Зараз Польща – експортний ринок номер один.
  • На новому ринку підпримці відкривають компанію і будують торговельну команду, ідентичну за структурою до української. Водночас, вигляд та продукцію можуть адаптувати в залежності від потреб ринку. Наприклад, для ринку Канади компанія змінила формат і вагу продукції, та в два-сім разів зменшила кількість пластику в пакуванні. 
  • Зараз вінницький виробник продає свою корисну кондитерку у 26 країнах і планує запустити три продуктові лінійки у 2024 році.
  • Довгостроковий план Bob Snail – довести частку експорту у виторгу до 80%.