Хіба можна підготуватись до війни? Навряд. Як підтримувати команду під час війни та зберігати бойовий дух разом з ефективністю? Готової відповіді не має ніхто.
Як і всі бізнеси, компанія Meest China ще не встигла оговтатися від першого стресу, пов’язаного з COVID-19, як настали нові суворіші часи — повномасштабне вторгнення росії в Україну.
Всім нам довелось адаптуватись до екстремальних умов та приймати швидкі та відповідальні рішення.
На жодних тренінгах, курсах чи вебінарах HR-ів ніхто не вчив, як працювати в умовах війни. Однак сьогодні нам важливо постійно працювати над собою, адаптувати під особливості сьогодення (воєнного стану) знання та досвід, які ми маємо та які так потрібні бізнесу.
Отже, сьогодні ми ділимося нашими власними інсайтами та запитами, з якими ми особисто стикнулися в умовах війни.
Адаптація колективу до нинішніх обставин – це задача №1 в Україні наразі
По-перше, проявляти більше участі та емпатії до колег, бо людяність — надважлива. Зважаючи на високий рівень стресу під час війни, компанія зробила акцент на підтримці психологічного здоров’я працівників у проекті «Турботлива весна». Для цього ми залучили психологів з Mental Health for Business для індивідуальної терапії та проводили інтерактивні вебінари від бізнес-психологині та коуча Олени Нікольської на теми «Підтримка продуктивності: діяльність в умовах критичних викликів змін», «Психологічні феномени війни», «Кризова комунікація у команді», «Управління невизначеністю: досягнення цілей та ролі». Навесні 2023-го такі ініціативи допомогли нам буквально відчути ґрунт під ногами. Але важливо розуміти, що стрес і далі може накопичуватися. Тому ми продовжуємо підтримувати та піклуватися про емоційно-психологічний стан працівників та забезпечуємо інструктажами та інструментами для дій під час повітряних тривог. Наші співробітники повинні мати чіткий алгоритм, що їм робити. І це збільшує відчуття захищеності та зменшує стрес.
Крім того, ми зрозуміли, що зараз як ніколи одна з актуальних потреб компанії — навчання лідерів.
Коли нас, співробітників компанії, турбують якісь питання, у першу чергу, ми звертаємося з ними до своїх лідерів. Якщо останні не можуть відреагувати на внутрішні запити, то питання залишаються невирішеними, а рівень стресу в команді — підвищується. Повномасштабне вторгнення, особливо в перші місяці, показало, наскільки лідери готові давати раду викликам, та сформувало для них нові вимоги.
Створюючи Програму розвитку та навчання на поточний рік ми виявили головні управлінські навички та компетенції керівників, які завжди мають бути на високому, адаптованому під сучасні умови:
- робота зі змінами, або ж адаптивність та готовність змінюватися;
- вміння давати високоякісний зворотний зв’язок та глибоко занурюватися в емоційний стан під час 1 to 1;
- емоційна компетентність та робота з конфліктами.
За допомогою корпоративного навчання ми:
Працюємо не тільки над конкретними бізнес-завданнями, ми знаходимо навчальні продукти, які відповідають стратегічним цілям компанії, продовжуємо розвиваємо лідерський капітал на кожному рівні компанії та сприяємо потужному стрибку у розвитку.
Велику увагу та одним із навчальних пріоритетів компаній є софт-скіли команди. Протягом року компанія створює можливість вивчити набір дисциплін, який допоможе стати більш успішними та ефективними. Ми обрали найкращих провайдерів (Ernst & Young, «Жива справа», Golden Staff Training, KAGroup, LABA, NewRealGoal, SuccessGroup, WebAcademy тощо) та консультантів з глибокими практичними навичками управлінської та викладацької роботи (Євген Пістєрнєков, Євгеній Гетманчук, Савчук Володимир, Катерина Куницька, Вікторія Соколова, Оксана Марусич, Віктор Барановський, Оксана Демченко, Кирило Бєлявський тощо). А загальна кількість годин навчання та розвитку складає майже 600 годин на рік.
Потреба прокачувати софт-скіли працівників була й раніше. Але на початку повномасштабного вторгнення вона стала набагато гострішою, та й зараз не втрачає актуальності. Саме тому до основної програми навчання та розвитку увійшли запити на підвищення комунікативних навичок, мистецтва надання зворотного зв’язку, емоційної компетентності, war-life баланс та особиста й командна продуктивність.
Гнучкість та варіативність навчання ще ніколи не були настільки важливими. Саме тому ми створили програми для наших директорів та керівників, врахували індивідуальні та групові запити, а також виявили загальні напрямки та теми для покращення та підсилення. Усі ми по-різному реагуємо на щоденні події, у кожного свій темп роботи й навчання. Хтось навчається, щоб відволікатися від новин, а в когось немає ресурсу ні на що. Тому навчальні програми мають бути максимально гнучкими, а формат потрібно щоразу адаптувати відповідно до запиту й емоційного стану команди, а також цілей компанії. Так на сьогодні компанія пропонує багато форм, форматів та методів для навчання та розвитку:
- створюємо записи тренінгів та вебінарів, але даємо можливість за бажанням відвідувати їх наживо;
- продумали короткотривалі формати (воркшопи);
- оновлюємо та доповнюємо усі навчальні матеріали, які вже є в компанії (записані відеолекції, гайди, івенти), щоб вони були зібрані в одному місці;
- створюємо нові навчальні програми, найбільш адаптовані до сьогоднішніх викликів.
Навчання перестало бути просто «плюшкою»
Сьогодні важливо інвестувати в те, що принесе більше навичок, користі та успіху для бізнесу, підтримає команду та забезпечить економічний фронт країни. Уся наша програма навчання йде від запиту. Щоб що? Який результат ви хочете отримати? Як повинні змінитися навички працівників? Усі ми розуміємо бажання та потреби й компанії, і працівників та шукаємо для них релевантні освітні рішення.
В цьому питанні дуже важливо те, що команда бачить і цінує ті можливості, які пропонує MeestChina. Як показало опитування, яке проводилося в компанії навесні щодо рівня лояльності, залученості та задоволеності, то 94% працівників задоволені навчанням, а їхня лояльність до компанії лише збільшується. За результатами опитування, у якому взяли участь понад 130 співробітників, 78% з них відповіли «так, порекомендуємо нашу компанію як роботодавця своїм друзям та знайомим», 88% підтверджують, що компанія допомагає, а керівники підтримують професійний розвиток та піклуються про команди.
Meest China має 100% українське коріння, а наша країна проявляє наразі неймовірну силу та сміливість. Ми хочемо бути вартими своєї країни, демонструючи свою силу та сміливість у своїх щоденних діях та комунікаціях, не зупиняюсь перед перепонами, знаходячи можливості попри всі негаразди, тим самим забезпечуючи надійний економічний тил на шляху до перемоги.