Компанія Google 7 вересня 2023 року розблокувала українським підприємцям можливість додавати бізнес у Google Maps та користуватися усіма перевагами та функціями сервісу. Це неабияка новина для локальних МСБ, адже вони зможуть не лише розмістити точку на карті, але й залучати нових клієнтів та працювати над іміджем. AIN.Business зібрав усе, що потрібно знати для ефективної роботи в Google Maps для бізнесу.

Чим корисний Google Maps для бізнесу

Може здатися, що сервіс Google Maps корисний лише для бізнесів, які мають фізичну локацію, але навіть онлайн-бізнес може створити профіль. Коли користувач шукатиме таку компанію, вона відображатиметься у правій частині екрану, де буде зібрана вся потрібна інформація: назва, веб-сайт, фото і відгуки клієнтів.

Серед інших переваг:

  • Рейтинг компанії підвищується, якщо є профіль в Google Maps.
  • Для локального бізнесу це спосіб бути поміченим без зайвих витрат. Коли користувач шукає щось конкретне (заклад чи послугу) у своєму місті чи районі, він ймовірно обиратиме з тих запропонованих, що мають наповнений профіль.
  • Якщо компанія ще не має власного сайту, профіль в Google Maps може замінити його.
  • Офіс чи склад підприємства легше знайти, якщо є його профіль і точна адреса.

Як створити профіль компанії

  1. На комп’ютері ввійдіть в обліковий запис Google Maps.
  2. Компанію можна додати 3 способами:
    • Введіть адресу компанії в рядку пошуку. У профілі компанії ліворуч натисніть «Додати відомості про компанію».
    • Натисніть правою кнопкою миші будь-де на карті, а потім виберіть «Додати пропущене місце».
    • Угорі ліворуч натисніть значок меню, далі оберіть «Додати відомості про компанію».
  3. Дотримуйтеся вказівок на екрані, щоб завершити реєстрацію. Вам потрібно заповнити назву біснесу, вид діяльності, адресу й індекс, якщо є, вказати сайт, район, місто і країну, яку обслуговує компанія, номер контактного телефона тощо.

Якщо у Google Maps вже є профіль вашого бізнесу, ви можете заявити на нього. Для цього потрібно:

  1. Відкрийте Google Mapse на комп’ютері.
  2. У рядку пошуку введіть назву компанії.
  3. Натисніть назву компанії та виберіть правильний варіант.
  4. Натисніть «Підтвердити право на компанію», далі оберіть «Керувати зараз».
  5. Щоб вибрати іншу компанію, натисніть «Я є власником або керівником іншої компанії».
  6. Виберіть спосіб підтвердження й дотримуйтеся вказівок на екрані.

Як підтвердити профіль компанії

Коли ви додасте профіль ,spytce або заявите на нього права, вам буде потрібно підтвердити його. Це можна зробити за допомогою:

  • номера телефону;
  • текстового повідомлення;
  • електронного листа чи відео.

Способи підтвердження визначаються самим Google, їх не можна змінити. 

Часто Google підтверджує профілі вручну, тому це може зайняти кілька днів. Коли профіль вашої компанії підтвердять, ви отримаєте про це повідомлення. Може пройти кілька тижнів, перш ніж оновлена інформація про компанію з’явиться в сервісах Google.

Якщо вам потрібна допомога з підтвердженням, поставте запитання на довідковому форумі або зв’яжіться зі службою підтримки.

Наповнення профілю компанії

Заповнюючи профіль компанії, потрібно вказати якомога більше деталей про вас бізнес починаючи від коректно вказаної назви і закінчуючи написанням постів. Ось кілька порад, як заповнити профіль бізнесу в Google Maps, щоб він був зрозумілий для алгоритмів та корисний для клієнтів:

  1. У графі «Назва компанії» вказуйте назву разом з видом діяльності, форматом або видом. Наприклад: Кав’ярня «Чашка»; Магазин одягу «Стиль».
  2. У графі «Опис» чітко опишіть компанію: чим займаєтеся, скільки років на ринку. Опис повинен бути коротким, лаконічним, але водночас таким, що чітко дає зрозуміти, що це за бізнес і його переваги.
  3. Систематично оновлюйте графік роботи. Якщо ваша компанія надає окремі послуги в певні години (обслуговування літніх людей, доставка, самовивіз тощо), налаштуйте додатковий графік.
  4. Додайте в профіль фотографії. Вони мають бути якісними та стильними. Крім лого, варто додати вигляд (якщо є фізична локація), якщо це підприємство можна прикріпити фото цеху та виробів. Фотографії повинні додати розуміння того, що ви за бізнес.
  5. Додайте відео або 3D-тур компанією. Найбільш корисно це буде магазинам, салонам з різноманітними послугами, ресторанам тощо.
  6. Пишіть пости. У профіль можна додавати публікації, де ви можете розповісти про новини бізнесу, постачання товарів, показати асортимент тощо.
  7. Працюйте з відгуками. Для просування важливо мати відгуки від клієнтів у профілі компанії, стимулюйте їх залишати. Завжди давайте зворотний зв’язок на всі коментарі відвідувачів. Чим більше відгуків, тим вищий локальний рейтинг.

При грамотному оформленні профілю, у компанії з’явиться більше потенційних клієнтів.

Неочевидні функції Google Maps для бізнесу

  • Публікуйте відповіді на поширенні запитання. Часто клієнти запитують одні й ті ж речі в бізнесу. Щоб дати їм швидкий фідбек, ви можете заповнити блок найпоширеніших запитань.
  • Переписуйтеся з клієнтами в приватних повідомленнях. У профілі компанії є можливість надіслати вам повідомлення. Листування можна припинити у будь-який момент.
  • Розмістіть у профілі відомості щодо меню, послуг, товарів і цін на них. Тоді клієнти матимуть більше інформації про вас.
  • Якщо у вас є сайт, вставте туди карту Google. Додавання Google Maps підтверджує, що ви перебуваєте в місці, зазначеному в профілі. Це підвищує рейтинг компанії.

Також хорошим способом заявити про себе є додані атрибути в профілі. Це значки, які видно в профілі компанії в «Пошуку» й на Google Maps. Вони інформують клієнта про способи оплати, спеціальні можливості для людей з інвалідністю, пет-френдлі зони, наявність Wi-Fi або літнього майданчику тощо.

Щоб додати атрибут:

  1. Перейдіть у профіль своєї компанії. 
  2. У Google Maps виберіть «Редагувати профіль», а далі натисніть «Інформація про компанію».
  3. Угорі перейдіть на вкладку «Інша інформація».
  4. Виберіть категорією «Атрибути», далі натисніть «Так» або «Ні».
  5. Оновивши атрибути, натисніть «Зберегти».

Просування в Google Maps

Заповнений та активний профіль компанії отримує гарний рейтинг не лише від клієнтів, але й від алгоритмів Google.

У пошуку позуються лише три перші компанії. Інші можна переглянути натиснувши «Більше». Список формується на основі місцезнаходженя шукача.

На відображення у перших трьох позиціях впливають кілька факторів:

  1. Довіра та видимість. Для Google вони формуються зі згадок компанії в соцмережах, від впливових осіб, на інших сайтах. Також важливими є наповненість та активність профілю.
  2. Наявність відгуків. Google належним чином враховує позитивні відгуки, щоб визначити рейтинг вашого бізнесу в локальному пакеті Google. Чим вища оцінка, тим краща позиція компанії в списку.