Річ у тім, що успіх закладу ґрунтується якраз на тому, щоб обрати концепцію, яка буде найбільш ефективно працювати на цій конкретній локації. Або, навпаки, підібрати локацію під концепцію в вашій голові. Головне, щоб вони працювали разом.
Керуючий партнер ресторанної компанії «Restetika», президент Асоціації кулінарів України Андрій Магалецький поділився з виданням «Ресторатор» своїм баченням того, яким чином необхідно обирати локацію для закладів та як знайти perfect match між розміщенням та концепцією.
Критерії для локації
- Має великий пішохідний або автомобільний трафік.
- Знаходиться біля туристичних атракцій.
- Знаходиться в новому перспективному (можливо, ревіталізованому) районі або біля бізнес-центру.
- Знаходиться в місцях з платоспроможною аудиторією або в курортній зоні.
Потрібно одразу оцінити виторг у цьому приміщенні. А оренда не повинна перевищувати 10-15% від бізнес-моделі виторгу.
Питання, які варто поставити
- Якою є наявна потужність електромереж?
- Чи є жировий колодязь? Чи можете ви отримати Паспорт водного господарства під свій вид діяльності?
- Чи існує можливість встановити літній майданчик?
- Якщо до цього на цій локації були інші заклади громадського харчування та всі вони закрилися, якою була причина?
- Яким чином нараховується орендна плата та комунальні платежі?
- Чи є поруч з вами житловий фонд?
- Чи відповідає будівля хоча б мінімальним нормам безпеки?
Інші важливі критерії
- Оцінюючи приміщення, відразу думайте про те, скільки посадкових місць ви зможете розмістити.
- Врахуйте сезонність: як змінюється попит гостей протягом року з огляду на вашу концепцію.
- Подумайте про життєвий цикл закладу. Необхідно прорахувати бізнес-модель так, щоб заклад окупився в перші 2-3 роки своєї роботи.
Висновки
Обираючи приміщення:
- оцініть інвестиції;
- потенційну кількість гостей на день;
- середній чек згідно з концепцією;
- постійні та змінні витрати включно з орендою.
Також дайте собі відповідь що того, яких фінансових показників ви плануєте досягнути та чи це можливо на цій локації, в цьому просторі.
Сенс починати з вибору локації, а не концепції є тоді, коли є круте приміщення. В інших випадках спочатку варто розробити концепцію та потім під неї підбирати приміщення. Ви повинні чітко розуміти:
- унікальну торговельну пропозицію;
- продукт, який ви хочете створити;
- потреби, які хочете задовольнити;
- також потрібно відчувати тренди та мати пристрасть і сміливість до створення хайпових форматів.