Український шеф-кухар Євген Клопотенко перебудовує бізнес-модель. За кілька років він планує найбільше доходу отримувати з власної ферми, фуд-сервісу для замовлення послуг шеф-кухарів та організації івентів.
Для видання Forbes Євген розповів, що зміниться у структурі його бізнесу і на чому він планує заробити 300 млн грн у 2024-му році. AIN.Business вибрав основне.
Про заробіток
- Ресторанний бізнес не є суперприбутковим – якщо ми втратимо гроші, то не мільярди. Але якщо заробимо, то теж не мільярди.
- Бізнес створюється, коли знаходиш річ з невеликою собівартістю, мультиплікуєш і робиш по всій Україні з мінімальними затратами. Ми дивимося на результати та отримуємо модель, за якою можна відкрити 20 ресторанів.
- Бар і бістро «Інші» у Львові працюють з рентабельністю 11%. Зараз працюємо над збільшенням обороту і, відповідно, рентабельності до 14%. У «Полтаві» розраховуємо на вдвічі більший оборот, ніж в «Інші». Але це не мільярдні показники.
Про франшизи
- З 1 жовтня можна буде придбати франшизу «Інші». Унікальна торговельна пропозиція нашого бізнесу – моє лице і українська кухня. (Про умови франшизи AIN.Business розповів у матеріалі за посиланням).
- Наш фокус був на закордон, але вже є запити в Україні, тож продаватимемо й тут.
- Пріоритетними ми обрали ринки Японії, Великої Британії та США. Хочемо прийти у компанії, які спеціалізуються на розвитку франшиз, як-от франшиза англійського ресторатора Джеймі Олівера. Для них інвестиція в один заклад – не проблема. Вони подивляться, що це успішно, а потім масштабують, приміром, на всю Японію.
- Наша ціль – 50 закладів у США за два роки. Паушальний внесок – $35 000. $1,5 млн за 50 ресторанів – це ніщо. Основний прибуток буде від роялті, яке становить 5% від обороту.
Про ферму Клопотенка
- Наступний напрямок – ферма. Ми тестили її рік: садили, збирали, аналізували.
- Наступного року хочемо зайти у фермерство: купимо ще землі та вирощуватимемо продукти на продаж – такі, які інші фермери не вміють вирощувати й збувати.
Про інші проекти
- У планах – сервіс, пов’язаний із їжею. Зокрема, люди зможуть «замовляти» кухарів, які б готували їм вдома.
- Ми запустили івент-агентство «Цьом». У нас є унікальна пропозиція: великий досвід людей у проведенні заходів – з 30 людей у команді бренду дев’ять прийшли з івент-агентств – і наша медійність.
- Медіахолдинг об’єднує заробіток на рекламі, соціальну складову та створення нових напрямків бізнесу. Створюватимемо бренди уже без мого зображення і продаватимемо.
Інвестиції нам поки не потрібні, ми реінвестуємо. Найбільша проблема – супершвидке зростання. Ми за місяць зробили реновацію в «100 років…», відкрили виробництво напоїв та продуктів і «Полтаву».
Про прибуток
- Цього року планується оборот 160 млн грн – бренд і гастрохолдинг.
- Наступного спробуємо зробити 300 млн грн. Торік було 25 млн грн.
- Найбільш прибутковим у гастрохолдингу є флагманський ресторан «100 років тому вперед». Він приносить стільки ж, як чотири dark kitchen.
- Але через два роки найбільше приноситиме ферма, сервіс з їжею та івент-напрямок.
- Реклама, використання моїх зображень, соцмережі, сайт і книжки приносять приблизно 24 млн грн на рік.