Блекаути минулого року спонукали український бізнес розпочати підготовку до зими завчасно. Проте, за словами представників e-commerce, відкритим залишається питання доступності послуг поштових операторів в потенційно складних умовах. Зокрема, мова про «Укрпошту», яку МСБ часто обирає для міжнародних відправлень.
AIN.Business дізнався в поштового оператора про те, як компанія готується до потенційних блекаутів цього року, в якому режимі працюватимуть відділення, та про формати співпраці з e-commerce.
Про підготовку до блекаутів
Як розповіли представники компанії, підготовку до зими 2023-2024 розпочали ще з весни, бо проводять закупівлі через Prozorro. Зокрема «Укрпошта» створила «мережу незламності».
Що це означає?
- Відділення працюватимуть за відсутності електроенергії та інтернет-з’єднання у понад 20 000 населених пунктів, зокрема віддалених селах.
- По всій країні розподілили більш як 1500 генераторів та Starlink.
Також компанія закупила 3 000 000 м3 газу та понад 3 000 тонн брикетів (регіони забезпечені на 100%). Та оснащує відділення обігрівачами й освітлювальними приладами.
Пересувні відділення, додали в «Укрпошті» будуть оснащені бездротовими девайсами, що використовуватимуться для завантаження інформації щодо доставки, виплат та платежів, реалізованих товарів тощо, отриманої впродовж дня.
- Якщо буде інтернет-з’єднання, вони функціонуватимуть в режимі онлайн. Інакше — офлайн, а вночі під’єднуватимуться до Starlink для обміну даними.
- У клієнтів буде можливість оформлювати відправлення в мобільному застосунку.
На сортувальних центрах встановили генератори. Це, говорять представники компанії, забезпечить роботу автоматизованих ліній, які впроваджують протягом цього року.
У компанії запевняють, що в разі блекаутів вони надаватимуть повний спектр послуг. У клієнтів буде змога:
- надсилати та отримувати відправлення (міжнародні й по Україні);
- оформлювати і забирати перекази;
- отримувати пенсії та соціальні виплати;
- оплачувати комунальні й інші рахунки за фіксованим тарифом;
- купувати найнеобхідніші товари;
- оформлювати передплату на газети й журнали тощо.
«Ми усвідомили, що попри все здатні дивувати. Себе — теж. У нас є досвід роботи “на папірцях”, тож під час блекаутів відділення відкривалися, і базові послуги надавалися. Аби пришвидшити процес приймання посилок, ми акцентували на можливості оформлювати відправлення у мобільному застосунку і для максимальної зручності опублікували покрокову інструкцію. У клієнтів була змога відразу ж залишати такі посилки у відділенні. Ми зміцніли, і цієї зими будемо ще сильнішими», — заявляють у компанії.
Як «Укрпошта» працюватиме з e-commerce
Для роботи e-commerce в «Укрпошті» використовуватимуть прикладний інтерфейс API або «Особистий кабінет», де клієнт може оформлювати відправлення, завантажувати необхідні ярлики для посилок, листів чи документів, та відстежувати шлях доставки.
Сервери, які опрацьовують інформацію від клієнтів, оснащені генераторами. Тому в компанії зазначають, що робота буде у звичному режимі.
«Торік під час блекаутів майже всі наші клієнти знайшли рішення, як працювати у нових складних умовах. Цьогоріч очікуємо, що суттєвого негативного впливу на процеси не буде», — фіналізують у компанії.
Раніше AIN.Business розповідав про підготовку МСБ до можливих відключень електроенергії: