У вівторок 3 жовтня 2023 року відбулося громадське обговорення майбутнього «Житнього ринку», організоване шеф-кухарем Євгеном Клопотенком. Фуд-райтерка Марія Банько зробила конспект почутого. AIN.Business вибрав головне.
- Зустріч різних представників влади та громадськості ініціював Євген Клопотенко.
- В поточному заході взяли участь, зокрема: радник заступника міського голови Києва Олексій Курпас, заступник директора КП «Житній ринок», головний інженер ринку, громадські діячі, а також жителі Подолу.
- Як зазначає Марія Банько, під час обговорення відчувалося протистояння між менеджментом ринку та безпосередньо громадськістю. Представники КП були єдиними учасниками, які не представили жодного бачення майбутнього, говорили виключно про проблеми з фінансуванням, однак не змогли навіть пригадати, який у ринку місячний та річний бюджет.
- Поточний орендар Tarantino Family виграли конкурс на право оренди й тоді ж взяли на себе зобов’язання зробити ремонт.
- За словами представників КП, ані грошей, ані ремонту не було. Тепер договір оренди намагаються розірвати через суд, умови того конкурсу розглядає антимонопольний кабінет.
Нагадаємо, інформація про плани на Житній ринок німецького бізнесмена Флоріана Боллена, який є поточним власником мережі Tarantino Family, з’явилася восени 2022 року. Серед намірів підприємець називав трансформацію будівлі у громадський простір з фудкортами та пивоварнею.
Навесні 2023 року Євген Клопотенко розповів про власні плани об’єднати у стінах «Житнього» найкращих українських шефів та систематично знайомити містян і гостей Києва зі смаками України. Одночасно, директор КП «Житній ринок» Євгеній Шевченко повідомив про розроблений проект, який передбачав створення «сучасного комфортного торговельного простору».
- Станом на зараз, відмічає Марія Банько, Клопотенко збирає донати на ремонт даху, бо є ймовірність того, що будівля просто не переживе зиму.
- Шеф-кухар також виділив кілька основних пунктів, до чого учасники дійшли в обговоренні:
- Ринок має лишатися ринком. З фермерськими продуктами. А також мати локації (фудкорт/фудмаркет), щоб відвідувачі могли поїсти локальної їжі.
- Треба врегулювати стихійну торгівлю навколо ринку, але не прибирати її, бо це особливість локації.
- Ринок має закривати потреби подолян і водночас бути туристичною локацією.
- Необхідно врегулювати питання з поточним інвестором. Має бути пояснена і чітко сформульована його роль.
- Озвучені учасниками ідеї будуть зібрані в документ і представлені міській владі як візію розвитку будівлі. Крім цього, планують призначити наглядову раду, яка буде слідкувати за виконанням озвученого.
- Додаткові обговорення плануються напередодні Різдва.