Юрист і BDO ЮК «Global Law» Євген Комаров під час події Ukraine HoReCa Masters поділився порадами як правильно оформляти меню в закладах згідно із законом. Конспект з виступу зробило медіа «Ресторатор». AIN.Business вибрав основне.
Види меню
Те меню, яке бачать перед собою гості закладу здебільшого не є офіційним прейскурантом. В першому випадку — це інформаційно-рекламна брошура, а в другому — це документ, де зазначена вся інформація про кожну страву, зокрема інгредієнти, алергени, ціна тощо.
Їх може бути кілька:
- Прейскурант для кухні: назва страв, всі інгредієнти, вихід в грамах, ціна в гривнях та обов’язково вказані алергени.
- Прейскурант для бару: назва коктейлів, всі інгредієнти, вихід в мілілітрах, ціна в гривнях та обов’язково вказані алергени. Ціна для вина та міцного алкоголю мають бути вказані за 50 мл, 100 мл та за пляшку. Також документ має містити підпис вповноваженої особи.
Документи повинні бути підписаними вповноваженими особами.
Інформація про алергени
Заклади зобов’язані інформувати споживачів про продукти та речовини, які можуть спричинити алергічні реакції чи викликати непереносність. Штраф за невиконання:
- 30 мінімальних заробітних плат для юридичних осіб;
- 20 мінімальних заробітних плат для фізичних осіб підприємців.
Інформація про алергени має бути розміщена згідно з законом «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Серед алергенів є всі злаки, соєві боби та продукти з них, яйця, молоко, молюски та інше.
Євген Комаров радить підприємцям додати в меню фразу «Якщо у вас є алергія на щось, будь ласка, повідомте про це свого офіціанта». Це допоможе уникнути неприємностей в майбутньому.