Щодня кількість блогерів в Insta-просторі стрімко зростає. Та початківці не мають чіткого бачення розвитку свого блогу, не знають, з чого почати та скільки вкласти на старті. На ці питання для AIN.Business відповіла блогерка та організаторка конференції Orange Forum Аніта Соловей. 

Аніта Соловей
Фото надане авторкою

Чому блог це бізнес?

Блог – це бізнес, адже там ми продаємо свої продукти чи надаємо послуги. Я взагалі прийшла з офлайн-бізнесу, працювала 8 років в нерухомості. В один момент, коли у мене почав виходити комерційний блог, я почала ставитися до нього, як до бізнесу, а не до місця, де публікую особисті фотографії. Через блог ми можемо продавати будь-які послуги, якщо ми є експертами в якомусь напрямку. Блогери, які мають свій офлайн-бізнес, займаються продажем свого продукту, потім йдуть в масштабування та створюють навчальні проєкти. У блозі мають бути всі фінансові, юридичні, командні, маркетингові, продажні аспекти, як і в будь-якому іншому бізнесі.

Скільки потрібно вкласти в розвиток блогу, щоб почати заробляти перші гроші?

Ми живемо в еру третьої хвилі блогерів. Кількість підписників для нас – це цифра бізнесу, яку ми аналізуємо і на яку впливаємо. Але якщо у вас мало підписників, це не означає, що ви будете мало заробляти. Зараз більшість людей, які заходять в сферу, це експерти та люди, які займаються бізнесом. Наприклад, лікар-ендокринолог, який може консультувати онлайн. З якою кількістю підписників наш легендарний класний лікар-ендокринолог зможе заробляти гроші? Та з першого підписника насправді.

Візьмімо 1000 підписників, і з них 500 людей буде дивитися сторіс, хтось з цих 500 людей може купити в нього консультацію. З точки зору бізнесу наш лікар має собі поставити план продажів. В нього є план продажів, що має, наприклад, продатись 50 чи 100 консультацій. Далі він починає створювати цікавий контент, проводити прямі ефіри та відповідати на питання. В цьому краса і прекрасність сучасного блогінгу третьої хвилі. 

Маленькі блоги можуть заробляти? В чому таємниця їхнього успіху?

Маленькі блоги можуть і заробляють. Я знаю особисто людей, які вчилися з нами, вони мають 2000-3000 підписників, ця кількість тримається вже декілька років. Коли ми зустрічаємось, я кажу: «Чого ти не просуваєшся?»,- я точно знаю, що ця людина має всі знання, а він каже мені: — «Не потрібно, бо в мене буде перевантаження з точки зору запитів, якщо я зараз почну просування, в мене є черга на 3 місяці вперед, є анкета перед записів на послуги і все, мені достатньо».

Якщо цей блогер, до прикладу, психолог, захоче запустити масовий процес, якийсь коучинговий тренінг, то він вже зможе продати і на цю аудиторію. На початку всі виходять до прайсу в 1000$ на місяць, потім перескакують на $3000-5000. Наступна планка – $10 000. Наступна ціль – мільйон грн на місяць. 

Як збільшити лояльність підписників та зробити аудиторію теплою?

Зробімо паралель в цьому моменті. Як нам збільшити лояльність і зробити теплішими стосунки з друзями? Ми прийшли в компанію, де всі незнайомці, але так склалась доля, що ви якийсь час будете знаходитись в одному приміщенні. Є варіант «А» – сидіти в кутку, ні з ким не спілкуватися; варіант «Б» – бути таким пихатим, всіх повчати, фиркати, хамити; варіант «В» – бути включеним, уважним, корисним, піклуватися, дивитися в очі людям.

Напевно, лояльність збільшиться, коли ви будете просто нормальною, адекватною, турботливою людиною. Як на мене, лояльність аудиторії і саме теплота стається тоді, коли ви відкрита, щира, без фальшу людина. Не знаю, яким чином, але аудиторію все дуже відчуває.

Як же проявити цю щирість? Говорити на теми, які вас турбують, не боятися висловлювати свою точку зору. 

Як не втратити довіру, коли в блог заходить реклама?

Коли ви щиро кажете, що це реклама, показуєте свій підхід  та робите це гарно, креативно – довіра не втрачається. Рекламу правильно робити взагалі до ТЗ. Тому що ваша аудиторія має бути прогріта. Прогріта до того, що у вас є такий контент. Також я завжди рекомендую робити трішки більше, ніж від вас очікує замовник, і це завжди буде класно впливати на продаж вашої реклами.

Як розподіляти бюджет для ефективного просування та розвитку блогу?

Блогер має розуміти, що аудиторія – це його інвестиція, його капітал. Велика проблема – це відсутність постійного інвестування у зрощенні свого капіталу, своєї аудиторії. Як тільки до нас приходять гроші, хоча б 10% від вашого прибутку потрібно відкладати на просування. Якщо є можливість, то залишайте 20-30-50%. У перші три роки розвитку свого блогу було два види монетизації: продаж реклами та продаж моїх продуктів. Всі кошти, які заробляла з реклами, я інвестувала у просування.

Я розуміла, що кожного місяця, кожного року росте вартість підписника, тому так активно інвестувала в це. Сьогодні вартість одного підписника – 20 грн, а два роки тому підписник коштував 2-3 грн. Ми бачимо, яка прогресія. Чи будемо ми з вами просуватися та купувати рекламу, коли підписник буде коштувати 200 грн – це вже питання. Тож я рекомендую вам почати відсьогодні думати про цей процес, відкладати гроші на просування, бо підписник – це нова криптовалюта, яка ніколи нікуди не подінеться.

Тенденції розвитку блогінгу на 2023 рік

Загально я бачу однакові тенденції вже впродовж декількох років. На сьогодні на українському ринку 13,2 млн аудиторії. Головний процес розвитку, який я бачу – це розширення нашого ринку, нові обличчя, які мають виходити.

  • Перший тренд – масштабування.
  • Другий тренд – мінімальна бізнес-освіта і розуміння, як будується бізнес, бо самі ж блогери упираються вже в якусь скляну стелю. 

Які основні поради з монетизації маленьких блогів були на Orange forum? 

Ви маєте порахувати, які у вас зараз активи, скільки у вас підписників, які охоплення. Хто ці люди, вивчити їхні потреби, вивчити і сформувати торгову пропозицію. Інколи, коли починається вивчення аудиторії, людина розуміє, що вона не може закрити запити підписників.

Я проти того, щоб створення продуктів було заради заробітку грошей. Це просто стратегічно не працює. Якщо це буде неякісно, люди другий раз не куплять, не дивлячись на якісні прогріви та тригери, що продають.

Автор: Аніта Соловей.