Попри війну на ринку вінілу України відбувається пожвавлення. Так, відкриваються нові магазини, зростають продажі, а клієнтами стають люди різні за віком та доходами. Видання Forbes дослідило тренд на вініл, та чому попри масовий інтерес до платівок – ринок, насправді, лише намагається втриматися на плаву. AIN.Business вибрав основне.
Унікальний для Європи формат
- На початку 2024 року на київському Подолі почне роботу двоповерховий магазин вінілу All In. Інвестиції у локацію своєї мрії – можуть сягнути $200 000, але фінальна сума буде відома лише після відкриття, говорить засновник компанії Vinyla Юрій Каленюк.
- На ринок «рекорд сторів» Каленюк зі своїм партнером Максимом Микалом прийшли у 2013 році зі стартовим капіталом $956, на які замовив з-за кордону перші 27 платівок.
- За 10 років бренд Каленюка став лідером українського ринку.
- За словами Каленюка Vinyla, для запуску локації на кону стоїть усе, тому робоча назва проекту All In.
- Період окупності локації – 5 років.
- Формат стане унікальним для Європи.
Український ринок вінілу
- У середньому на місяць ритейлери вінілу продають 10 000 платівок, основна частина з яких припадає на десятку найбільших «рекорд сторів».
- Двоє ритейлерів вінілу із топ-10 Google, забажавши залишитися анонімними, розповіли, що у серпні-вересні середня кількість проданих платівок була 500-600 шт.
- Forbes підрахував, що на українському ринку близько 50 продавців вінілу, які мають хоча б якийсь неймінг.
- Обʼєм ринку платівок в Україні, за розрахунком Forbes, не перевищує 50 млн грн.
Розвиток фізичних просторів
Засновник «Vinyl центру» і Diskultura зазначає, що насправді пік зростання почався пʼять років тому і триває досі.
- В магазині Play Vinyl на Липківського у Києві наразі готується до відкриття другий поверх.
- Також у вересні 2023 року точка продажів у вигляді «острова» відкрилася у ТРЦ Respublika Park. За перший місяць Play Vinyl приніс лише 65% від запланованого прибутку. Але вже цього виявилося достатньо, щоб «острів» вийшов у плюс. У листопаді планують відкривати другий «острівний» магазин у Lavina Mall.
- На початку жовтня магазин з платівками «Vinyl центр» відкрили біля столичного ЦУМу. Інвестиції – $15 000, запланована окупність локації – один рік.
Аудиторія ринку
Молодь у віці від 18 до 34 років складає 50% всієї аудиторії.
За версією засновника компанії Vinyla Юрія Каленюка, вінілові платівку у 2023 році купують:
- Категорія 50+. Не визнають нової музики і вважають, що після Pink Floyd нічого хорошого більше не народжувалося.
- Категорія 27-45 років. Звикли, що за музику треба платити. Поважають авторське право, купують квитки на концерти, приходять у фізичні «рекорд стори», щоб спілкуватися на тему музики.
- Категорія студентів. Знають, чого хочуть. Гроші у них є на одну платівку у місяць. Мають список, за яким купляють вініл.
- Категорія підлітків. Грошей немає, їм подобається «оце щось повʼязане з вінілом». Хочуть доторкнутися до цієї культури.
- Категорія людей, що працюють в ІТ. Точно знають, чого хочуть. Приходять в «рекорд стор» відволіктися. У них є кошти, можуть витратити на якісну аудіосистему.