Чорна п’ятниця — це найкращий час, коли можна залучити нових клієнтів та отримати рекордний продаж. У 2022 споживачі витратили $281 млрд на покупки в Чорну п’ятницю та Кіберпонеділок (BFCM). Оглядачі у Laba розібралися, яких помилок варто уникати у Black Friday 2023, щоб не налякати покупців та забезпечити їм найкращий досвід. AIN.Business розповідає основне.

1. Оголосити про розпродаж надто пізно

  • Google Trends показує, що кількість запитів “black friday” починає зростати вже у вересні. Оголошуючи знижки в останній тиждень листопада, ви ризикуєте втратити клієнтів.
  • Пізній запуск рекламної кампанії — це погано для SEO. Пошуковики можуть не встигнути проіндексувати сторінки з акційними товарами до початку Чорної п’ятниці, і відвідуваність вашого магазину буде нижчою.

Натомість натякніть клієнтам за місяць до старту розпродажу, які товари вони зможуть купити за зниженими цінами. Імейл-розсилка, реклама в соцмережах, інфлуенс-маркетинг допоможуть підігріти аудиторію та зробити ваші пропозиції популярними.

2. Покладатись тільки на знижки

Зазвичай бренди пропонують шалені знижки, щоб залучити клієнтів до покупки. Люди приходять у магазин, вивчають пропозиції, але нічого не купують.

Натомість урізноманітніть свої пропозиції:

  • Допоможіть оформити подарунок.
  • Зробіть безоплатну доставку.
  • Використовуйте омніканальний підхід.
  • Запропонуйте розстрочку.
  • Надсилайте push-повідомлення з нагадуваннями про покинуті кошики та знижки, щоб спонукати клієнта повернутися.

3. Забути провести стрес-тестування сайту

Статистика показує, що:

  • 40% користувачів залишать вебсторінку, якщо вона вантажиться довше ніж 3 секунди.
  • Затримка відповіді сторінки на 1 секунду знижує конверсію на 7%.
  • 79% клієнтів, незадоволених роботою сайту, менш ймовірно здійснюватимуть повторні покупки в тому ж магазині.

Зважте, що у святковий сезон щоденний трафік у 1,5 рази вищий, ніж у вересні чи жовтні. Щоб уникнути проблем:

  • Проведіть стрес-тест потужності сервера вашого сайту.
  • Перевірте швидкість завантаження сторінок. Для цього можна використовувати Google PageSpeed ​​Insights або GTmetrix. Щоб збільшити швидкість завантаження, спробуйте зменшити кількість графіки, увімкнути кешування даних, скоротити розмір кодів CSS та JavaScript.
  • Перевірте зручність мобільних пристроїв. У цьому допоможуть послуги Google Mobile Friendly, Mattkersley, Screenfly. Ви отримаєте звіт про аудит та рекомендації для виправлення помилок.
  • Перевірте способи оплати.
  • Проведіть UX-аудит — дослідження досвіду користувача.

4. Ігнорувати дані

Чорна п’ятниця — день, коли покупці активні, як ніколи. Для брендів це неймовірна нагода зібрати дані. Вони дозволять не лише розширити клієнтську базу, а й створити персоналізований досвід, підвищити залученість та провести релевантні маркетингові кампанії.

Використовуйте всі можливі засоби збору даних: тести, вікторини, опитування. Головне, щоб вони були короткими — 3–5 питань. Наприклад, просте запитання «Звідки ви про нас дізналися?» допоможе визначити ефективні рекламні канали.

5. Забути про Кіберпонеділок

У 2022 році онлайн-продаж Кіберпонеділка в усьому світі досяг $46,2 млрд. Якщо ваш магазин завершить розпродаж вже в суботу після Чорної п’ятниці, клієнти засмутяться і підуть до конкурентів.

  • Уникнути цього допоможе продовження термінів розпродажу на вихідні та понеділок. Тому що сьогодні кордон між Black Friday та Cyber Monday практично стерся.
  • Зробити акцент на Кіберпонеділку допоможе спеціальна цільова сторінка. Для клієнтів це буде зручно — їм не доведеться гортати ваш сайт у пошуку акційних пропозицій.
  • Не забудьте також підкреслити, що Кіберпонеділок — це останній день великих знижок. Люди купуватимуть швидше, коли зрозуміють, що завтра такої можливості вже не буде.