Українські споживачі на третьому році війни стають економнішими та прискіпливими до вибору брендів. Про це свідчать результати дослідження Gradus Research, проведеного у березні 2024 року.
Більше уваги до брендів
- 62% респондентів звертають особливу увагу на бренд під час покупок, що на 8% більше, ніж у грудні 2022 року.
- Ця тенденція більш виражена у великих містах, що може пояснюватись ширшим вибором товарів чи послуг.
Підтримка українського виробника
- Більш ніж половина респондентів (54%) надають перевагу знайомим брендам.
- Проте 37% опитаних готові експериментувати, і ключовий фактор – бажання підтримати українське (57%). На другому місці – фактор економії коштів (45%).
- 74% опитаних заявляють про купівлю товарів/послуг українських виробників, що на 5% більше, ніж у грудні 2022 року.
Економія та раціоналізація попиту
- 65% респондентів надають перевагу дешевшим брендам.
- 32% відмовилися від покупки улюблених брендів.
- Їжа та ліки залишаються пріоритетними категоріями, на яких економлять найменше.
- Зменшуються витрати на розваги, одяг, ресторани та подорожі.
- 73% опитаних планують покупки заздалегідь, а не приймають спонтанних рішень.
Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка Gradus Research:
«Бачимо ще більшу раціоналізацію споживання і зростання прихильності до українського виробника. Це закономірні явища, адже їм передувало усвідомлення громадянами довгого марафону війни, відповідно, зростає заощадливість. Але на першому місці не фактор ціни, а бажання підтримати українське».
Дослідження провели 11-13 березня 2024 року методом самозаповнення анкети в мобільному застосунку. У ньому взяли участь 1045 респондентів.
Онлайн-панель відображає структуру населення міст розміром понад 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту і регіону, за винятком тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій.
Варто зазначити, що дослідження, проведене Deloitte у 2023 році, показує схожі тенденції споживчих настроїв українців.