Як ШІ вкрав сцену на Viva Technology 2024 — колонка

Viva Technology, також відома як VivaTech, безумовно, є топтехнологічною подією в Європі, місцем зустрічі бізнесу та інновацій, де представники корпорацій-гігантів, стартапів і керівників бізнесу з усього світу нетворкають та обмінюються досвідом і практиками. Розміри вражають, це величезне місто з купою інтерактиву. Цього року VivaTech побила рекорд щодо кількості учасників — зібрала понад 165 000 відвідувачів та 400+ спікерів.

Серед них була Марина Григоренко, директорка Zenith Ukraine, яка в авторській колонці для AIN.UA зібрала свої враження та спостереження від події.

Тут і надалі фото надані авторкою

ШІ змінює все

Усі говорять про ШІ. Ну що ж, і цьогорічну Viva Technology можна перейменувати на Viva AI, оскільки штучний інтелект дістався основної адженди з акцентами на його потенціалі та етичних питаннях.

ШI обговорювали як революційний фактор впливу на всі напрями людської діяльності — від трансформації креативу до переосмислення ефективності простих щоденних завдань.

Активно впроваджують ШІ у свою роботу великі міжнародні корпорації. Їхні лідери відзначили його особливо позитивний вплив на охорону здоров’я, клімат, промисловість, освіту, маркетинг. Низка гравців світового ринку продемонстрували рішення, які можуть змінити спосіб нашого життя, ведення бізнесу та взаємодії з технологіями: від біодрукованих клітин, які копіюють людську шкіру, до протезів, які «ідеально» імітують наші рухи, і програм персональних асистентів, що створюють новий рівень клієнтського досвіду.

Який технологічний захід — і без Маска? Але навіть на панелі із ним тема ШІ була ключовою. І якщо інші спікери описували ШІ через призму можливостей, Маск, як знаний конспіролог, висловив свої побоювання і назвав ШІ найбільшою загрозою для людства. Він закликав батьків обмежити користування соцмереж для дітей, оскільки їх програмує ШI, який максимізує дофамін. Ілоне, чипи ок, а ШІ — біда? Що не так?

То хто втратить роботу через ШІ?

Традиційно бізнес прагне оптимізувати свої витрати й можливості ШІ в цьому сенсі надкорисні. І поки перекладачі та райтери хвилювалися про свою роботу, спікери VivaTech обговорювали, як швидко ШІ може трансформувати бізнеси. Враховуючи потенціал GenAI автоматизувати 30 % поточного робочого часу до 2030 року, очікується, що ШI значно змінить попит і структуру професій. За прогнозами McKinsey & Company, до 2030 року відбудеться масова зміна професій. Попит на такі професії, як, скажімо, адміністратори офісів і виробництва, скорочуватиметься, а на фахівців з охорони здоров’я та STEM навпаки зросте.

Але не поспішайте хапатись за голову, бо ключове в цьому поняття трансформації. І насправді багато говорилось про підвищення кваліфікації та здобуття нових навичок роботи з ШI. За даними експертів з ManpowerGroup, глобальної компанії з питань персоналу, професійні навички стають застарілі в середньому за два роки. Хоча більш як половина співробітників компаній (53 %) позитивно ставляться до штучного інтелекту, багато з них також висловлюють негативні (39 %) або нейтральні (24 %) думки, починаючи від страху до нерозуміння того, як штучний інтелект вплине на їхню роботу.

Зростання попиту очікується не лише на технічні навички, але й на соціальні, емоційні та поглиблені когнітивні навички. Керівники бізнесів вважають перепідготовку своїх співробітників ключовим кроком в адаптації до нового ландшафту. Крім того, ШI стрімко розвивається і продукує попит на нові ролі. А це стимулює до безперервного процесу навчання людей. Відповідно, компанії інвестуватимуть у навчання своїх працівників більше і використовуватимуть ШI для зростання та продуктивності.

Переосмислення маркетингу в еру ШІ

Мене, перш за все, на VivaTech 2024 цікавили технології в маркетингу й те, як змінюються наші клієнти у сфері бюті та fmcg. Спойлер: без ШІ не обійшлось. Але не менш важливою є робота з даними.

Артур Садун, CEO Publicis Groupe, обговорював із Марком Прітчардом, Chief Brand Officer P&G, те як підхід до інновацій впливає на ринкове зростання. На думку Марка, ШІ дає можливість робити більше, швидше, ефективніше, відповідно досягати зростання бізнесу.

Власне, Publicis Groupe була першою компанією на ринку реклами, яка почала активно інвестувати в розвиток ШІ. Ще в далекому 2018 вона анонсувала вихід внутрішньої платформи Marcel. А вже у 2024 команда групи по всьому світові отримала доступ до внутрішніх корпоративних ШІ-тулзів, серед яких загальновідомі ChatGPT, Copilot, а також інструменти зі створення креативів, систематизації інформації, автоматизації, медіапланування та інших щоденних завдань.

Тема даних продовжує бумити ось уже кілька років. Завдяки новим технологіям, вони стають ще важливішими для планування маркетингових комунікацій. Дані всюди, і саме вони допомагають створювати персоналізовані досвіди для споживачів, діагностувати та консультувати їх. Дані та GenAI можуть прокласти шлях до створення нових послуг, про які ми зараз навіть не здогадуємось.

Загалом, в обговореннях ШІ вловлювався вайб можливостей. Але не менше спікерів хвилює правовий аспект використання технології. Мало не щодня в мережі з’являються новини про те, як без дозволу правовласника використали зовнішність чи голос: наприклад нещодавня новина про ШІ-клона українки, обличчя якої використали для пропаганди в Китаї. З’являється ціла галузь права для регуляції цих процесів, тож, можливо, це стане темою наступної події.

СМО приготуватись, ШІ йде по твою душу

Поширення ШІ вплине на всі професії, у тому числі вже час переосмислювати роль CMO. Майбутні CMO мають стати мультидисциплінарними і знатись як на роботі з даними, стратегії, так і на дизайні та сторителінгу. СМО майбутнього мають сприймати зміни, бути допитливими та постійно вчитися нового, адже зміни відбуваються не так через появу технологій, як через те, як ми ці технології використовуємо. Коротше кажучи, вчитись is a new black. І краще почати вже зараз.

Підсумовуючи, я переконана, що VivaTech корисно й цікаво відвідати як для знань, так і для цікавих і корисних знайомств. Особливо стартапам. Адже об’єктивно, це набагато дешевше за Burning Man, а насиченість топових імен індустрії на квадратний метр зашкалює.

І наостанок, попросила ШІ придумати мені жарт, робить із мене ще й комікесу.

Авторка: Марина Григоренко, директорка Zenith Ukraine

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук