3,779 малих і середніх підприємств у 15 країнах опитала компанія Payoneer для сього Барометру амбіцій бізнесу 2024. Зібрали найголовніші українські та світові показники.
Український малий та середній бізнес, відповідно до дослідження:
- Розширює свою глобальну присутність. 61% клієнтської бази українських МСБ є міжнародною. Більшість опитаних відчуває переваги виходу на міжнародний ринок — зростання доступу до потенційних клієнтів, вища ефективність інновацій, високоякісні постачання.
- Диверсифікує мережу постачальників та клієнтів. Середня кількість постачальників, з якими працюють українські МСБ, збільшилася на 45% за останні два роки.
- Стикається з деякими барʼєрами на шляху до міжнародного ринку – місцеві обмеження, доступ до капіталу, нестабільні фінансові показники, зовнішні перебої.
За результатами опитування серед усіх учасників компанія також відзначає:
- Використання бізнесами ШІ та розширення коло постачальників для підтримки темпів свого зростання. Йдеться про сфери обслуговування клієнтів, мерчендайзингу, створення контенту, аналізу конкурентів та ланцюгів постачань.
- Розширення клієнтської бази та відкриття нових торгових коридорів. Два з п’яти малих та середніх бізнесів будуть обирати ринки Європи та Центральної Азії як пріоритетні протягом наступних п’яти років.
- Водночас понад 40% респондентів вважають, що не готові до глобальних подій, як геополітичні конфлікти, бойкоти продукції та торговельні війни. Питання кібербезпеки залишається в пріоритеті.
До опитування доєдналися бізнеси з Аргентини (252), Бангладешу (252), Бразилії (251), Китаю (252), Колумбії (252), Індії (252), Ізраїлю (133), Пакистану (252), Філіппін (252), Сербії (252), Південної Кореї (252), Туреччини (252), США (558), Вʼєтнаму (253) та України (64).