€35 000 інвестицій для українських стартапів. Як минула конференція PowerUp Ukraine від Glovo та USF

У вівторок, 18 червня, відбулась технологічна конференція PowerUp, яку організували Glovo та Український фонд стартапів (УФС). Захід присвятили питанням економічного відновлення України та залученню іноземних інвестицій в українські технологічні компанії та стартапи. Ініціатором створення конференції PowerUp Ukraine виступив співзасновник іспанської компанії Glovo Саша Мішо. AIN.UA став медіапартнером конференції та побував на заході.

Конференція за традицією розпочалась з кава-брейку, короткого представлення учасників конференції та пресбрифінгу з журналістами. Саша Мішо пояснив, що мета конференції — розширити можливості української стартап-екосистеми та сприяти її масштабуванню, привабити іноземних інвесторів і підтримати відновлення економіки України. Для цього він, зокрема, запросив своїх іноземних колег до участі в заході.

«Основна причина проведення конференції має два аспекти. Найважливіший — це показати світові, що компанії можуть інвестувати в Україну сьогодні і будувати стійкий бізнес. Я вважаю, що це найкраще, що ми як компанія можемо зробити: не лише допомогти економіці збільшити економічний і соціальний вплив, але й створити чудові робочі місця й показати світові, що в українську стартап-екосистему варто продовжувати інвестувати і тут можна вести бізнес попри війну. Нам важливо мотивувати інші компанії заходити на цей ринок.

Другий аспект полягає в тому, що ми підтримуємо конкурс стартапів, хочемо аби троє переможців провели стратсесію у нашій штаб-квартирі в Барселоні. Усього для переможців ми виділили €35 000», — розповів співзасновник Glovo.

Перша частина конференції складалася з трьох панелей, які об’єднали керівників українських технологічних компаній, інституцій і венчурних фондів, представників державних установ, а також експертів галузі в дискусіях на теми:

  • Як заснувати компанію та масштабувати її за межі України;
  • Як керувати компанією в Україні всупереч негараздам та мати успішний бізнес;
  • Чому досі вигідно інвестувати в українські компанії та розвивати таланти.

Окремою частиною заходу став Glovo Startup Lab — щорічний конкурс стартапів, який компанія вже другий рік поспіль проводить у партнерстві з Українським фондом стартапів. Цього року обрали трійку найкращих стартапів у сфері технологій серед девʼяти команд, які пройшли відбір. Переможці отримають до €20 000 та стажування від команди Glovo в Барселоні або онлайн.

Серед гостей також були ключові стейкхолдери української технологічної екосистеми та представники IT-спільноти.

Конференцію відвідали топ-менеджери провідних українських бізнес-компаній. Тут і далі – фото надані організаторами

Робота Glovo під час війни

В Україні Glovo розпочав роботу в жовтні 2018 року і наразі представлений у 37 містах. Марина Павлюк генеральна директорка Glovo в Україні, презентуючи оновлення в компанії, нагадала, що подібна подія відбувається вдруге. Павлюк також коротко нагадала, що Glovo одними з перших зайшли на ринок доставки в Україні.

Сьогодні, зі слів Павлюк, через широкомасштабне вторгнення рф компанія стикається з безпековими викликами для своїх працівників, але за понад два роки вторгнення змогла відновити основний бізнес від соціальних доставок до 123% довоєнного обсягу та покриває 80% ринку доставки в Україні. «Зараз ми перебуваємо у 37 містах. На початку вторгнення їх було більше, бо деякі з них опинилися в окупації. Можу сказати,що придивляємось до деяких міст на сході країни», — говорить Павлюк.

На початку компанія була змушена закритися в Україні, але пізніше почала працювати на доставку гуманітарних вантажів. Пізніше Glovo поновила свою операційну діяльність, а згодом, співпрацюючи з великими фондами, зробила близько одного мільйона євро внесків у благодійність.

«З 2018 року ми інвестували понад €100 млн в український ринок – в операції, інфраструктуру, податки, зарплати та маркетинг», — розповів Саша Мішо.

Більшість питань від журналістів до представників компанії акцентували увагу на питаннях економічного бронювання працівників, роботи компанії під час блекаутів і практичних рішеннях для захисту кур’єрів у містах, які найчастіше зазнають російських обстрілів.

Генеральна директорка Glovo в Україні Марина Павлюк пояснила, що навіть попри блекаути компанія продовжує рости щомісяця приблизно на 6%. Однак звісно, блекаут дає певне навантаження на операційну діяльність. «Зараз нам доводиться креативно на місці вигадувати, як передавати під час блекаутів небхідні дані в систему», — каже вона.

Коментуючи питання бронювання та рекрутингу працівників, Павлюк зазначила, що в компанії «немає преференцій» порівняно з іншими бізнесами, тому Glovo також чекає вирішення питання бронювання. У травні цього року компанія потрапила в скандал, коли низка Telegram-каналів і ЗМІ поширили наказ Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаних із ТОВ «Гловоапп Україна». Павлюк також зазначила, що зараз компанії важко наймати кур’єрів у містах, що перебувають ближче за інші до зони бойових дій.

«Окремо хочу сказати, що ми слідкуємо за загостреннями на фронті і проводимо інструктаж з нашими співробітниками. Якщо відбувається загострення, то безпека на першому місці. У кур’єрів є інструкція і правила, як діяти в таких ситуаціях. Для нас виходити з міста операційно — це натиснути одну кнопку. За цією логікою ми виходимо з міста після сильного обстрілу, просто припиняємо доставку, це наше одностайне рішення».

Саша Мішо і Марина Павлюк

До повномасштабного вторгнення Україна була третім ринком Glovo за величиною, розповідає Мішо. Після тимчасового припинення роботи і поновлення вона знову увійшла в трійку країн, де працює Glovo.

На заході був присутній і посол Іспанії в Україні Рікардо Лопес-Аранда Хагу. Він розповів про успіхи для України на міжнародній арені, зокрема про старт переговорів щодо вступу України в ЄС, які заплановані на 25 червня. Це є результатом зустрічі послів європейських країн у Брюсселі.

«Міжнародне співтовариство непохитно віддане Україні. І воно не зникає, а збільшується, тому ви не самі. І те, що я хочу також сказати: від самого початку ця міжнародна підтримка ґрунтувалася на стійкості самих українців».

Посол Іспанії в Україні Рікардо Лопес-Аранда Хагу

Що ми почули на панельних дискусіях

Перед пітчингом ідей стартапів та оголошення переможців тривали панельні дискусії. У них брали участь керівники та засновники відомих бізнес-компаній і спільнот: Jooble, Mate аcademy, MacPaw, Horizon Capital, SMOK Ventures, IT Ukraine Association.

Під час обговорень спікери повідомили про проєкти, які вдалося реалізувати під час повномасштабної війни. До прикладу, за словами Марії Шевчук, IT-сфера принесла $7,3 млрд експортної виручки українській економіці та стала другою за величиною експортною галуззю в Україні у 2022 році. А виконавча директорка «Дія. City United» Наталія Микольська повідомила, що за весь час існування до «Дія.City» доєдналося 1100 компаній, серед них як великі гравці, так і місцевий бізнес. 

Учасники одної з панельних дискусій

До учасників конференції також звернувся міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров. Він розповів про цілі, які стоять перед командою Міністерства на наступні роки для розвитку екосистеми бізнесу в Україні. Серед них:

  • Ухвалення протягом найближчих 3-5 років законодавства, необхідного для регулювання інновацій (віртуальні активи, штучний інтелект тощо). 
  • 500 стартапів на 1 млн населення в Україні. До прикладу, в Ізраїлі цей показник сягає 900 стартапів. Для досягнення цієї мети, за словами Михайла Федорова, потрібно розвивати освіту та робити зміни в ній.
  • Легкий запуск венчурних фондів, акселераторів, бізнес-інкубаторів в Україні. Саме з цим пунктом міністр цифрової трансформації пов’язав і конференцію PowerUp.
Михайло Федоров

Кульмінацією заходу стало оголошення результатів конкурсу стартапів Glovo Startup Lab. У ньому взяли участь дев’ять команд: 3D UTU, Banani AI, Birb AI, GetOrder, Getpin, Howcow, Releaf Paper, ToGether, Uspacy. Учасники пітчили свої ідеї, розповідаючи про принципи роботи їхнього стартапу, проблему, яку він вирішує, розмір необхідних інвестицій.

Переможці Glovo Startup Lab

Переможцями стали такі стартапи:

  • 1 місце — Getpin, SaaS-інструмент для онлайн-маркетингу. Переможець отримав €20 000 і стажування від команди Glovo в Барселоні.
  • 2 місце — Uspacy, CRM-систему для малого та середнього бізнесу. Його співзасновники отримали €10 000 та стажування в Барселоні. 
  • 3 місце — Howcow, агротехнології зі штучним інтелектом для фермерів. Цей стартап здобув нагороду у €5 000 та онлайн-наставництво від експертів команди Glovo.
Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук