Кількість магазинів, які працюють в Україні, за підсумками першого кварталу 2024 року перевищила довоєнний показник, йдеться у дослідженні Асоціації ритейлерів України «Український ритейл в Умовах війни».

Дослідження презентував менеджер проєктів комерційної нерухомості Retail&Development Advisor Олег Клопов на міжнародній виставці індустрії ритейлу та комерційної нерухомості RAU EXPO 2024 у Києві.

Основні тези з дослідження українського ринку роздрібної торгівлі:

  • динамічне зростання кількості магазинів відбувалося з середини 2023 року та на початку 2024 року;
  • найактивніше зростали мережі формату one dollar store, продуктові ритейлери, сегменти drogerie/pharmacy та fast-fashion;
  • повернення в Україну H&M та Zara та відкриття Half Price принесло ТРЦ приріст трафіку до 30%;
  • лідером регіонального розвитку в Україні став польський бренд Sinsay, який відкрив вже 35 магазинів поза межами Києва.

Найбільша активність серед торгових мереж спостерігалася в областях з великою кількістю внутрішньо переміщених людей. Орендні ставки у торгових центрах у таких регіонах зросли до 10%, а у стріт-ритейлі — до 20%.

Серед основних проблем, які називали підприємці, були:

  • безпека бізнесу (40%),
  • нестача кадрів (48%),
  • брак енергоресурсів (67%);
  • зростання витрат на будівництво та експлуатацію (80%).