Кількість магазинів, які працюють в Україні, за підсумками першого кварталу 2024 року перевищила довоєнний показник, йдеться у дослідженні Асоціації ритейлерів України «Український ритейл в Умовах війни».
Дослідження презентував менеджер проєктів комерційної нерухомості Retail&Development Advisor Олег Клопов на міжнародній виставці індустрії ритейлу та комерційної нерухомості RAU EXPO 2024 у Києві.
Основні тези з дослідження українського ринку роздрібної торгівлі:
- динамічне зростання кількості магазинів відбувалося з середини 2023 року та на початку 2024 року;
- найактивніше зростали мережі формату one dollar store, продуктові ритейлери, сегменти drogerie/pharmacy та fast-fashion;
- повернення в Україну H&M та Zara та відкриття Half Price принесло ТРЦ приріст трафіку до 30%;
- лідером регіонального розвитку в Україні став польський бренд Sinsay, який відкрив вже 35 магазинів поза межами Києва.
Найбільша активність серед торгових мереж спостерігалася в областях з великою кількістю внутрішньо переміщених людей. Орендні ставки у торгових центрах у таких регіонах зросли до 10%, а у стріт-ритейлі — до 20%.
Серед основних проблем, які називали підприємці, були:
- безпека бізнесу (40%),
- нестача кадрів (48%),
- брак енергоресурсів (67%);
- зростання витрат на будівництво та експлуатацію (80%).