Як вивести мобільний застосунок у топ. П’ять важливих кроків — колонка

Плануєте запустити власний мобільний застосунок? Вам доведеться працювати на висококонкурентному ринку, адже в Google Play сьогодні налічується майже 4 мільйони застосунків, а в Apple App Store — близько 2 мільйонів. Початківцям дуже легко загубитися в цьому безкрайньому просторі, так і не знайшовши шлях до потенційних користувачів. Тому будь-який проєкт у цій сфері потребує потужного маркетингового супроводу, основним елементом якого є оптимізація в магазинах застосунків (ASO).

Андрій Провізіон, засновник агенції мобільного маркетингу ASO.Marketing, в авторській колонці для AIN.UA ділиться п’ятьма кроками, які допоможуть застосунку опинитися в топі пошукової видачі в App Store і Google Play. 


Статистика підтверджує, що ASO є основним способом просування мобільних застосунків, який багато в чому визначає їхній успіх. За даними Gitnux, 70% користувачів дізнаються про нові застосунки за допомогою пошуку в сторах. Він також відповідає за 60% завантажень застосунків, тобто саме пошукова видача приводить до вас більшу частину цільової аудиторії. У середньому ASO дає бізнесу на 30 % більше завантажень і має на 60% вищу ймовірність досягнення стратегічних цілей.

Отже, саме ASO може забезпечити вам покази, завантаження та позитивні фінансові результати. Як саме? Розповідаємо докладніше, які обов’язкові елементи входять до будь-якої успішної стратегії оптимізації сторінки мобільного застосунку в сторі.

Оптимізація за ключовими словами

Підбір ключових слів під популярні запити дає вашому застосунку змогу частіше з’являтися в пошуковій видачі. Зазвичай це поступовий процес — спочатку ви виходите в ТОП певних вузьких ніш, а потім — у широкі категорії.

Цей крок починається з дослідження. Для цього ви можете використовувати різноманітні платні та безоплатні інструменти. Вам доступні також спеціалізовані сервіси для мобільного ринку, наприклад, Sensor Tower. Щоб мати максимальний результат від дослідження, дотримуйтеся таких рекомендацій:

  • беріть за основу високо- й середньочастотні запити у своєму сегменті;
  • використовуйте довгі низькочастотні ключі, щоб виходити в ТОП у певних нішах;
  • розглядайте семантичні варіації, наприклад «гра — грати», «трейдинг — трейдинговий»;
  • враховуйте користувальницький інтент — підбирайте ключі зі словом «купити» тільки в тих випадках, коли у вашому застосунку продаються певні продукти;
  • аналізуйте стратегію конкурентів — такі спеціалізовані сервіси, як AppTweak, дають вам змогу переглядати методи оптимізації інших гравців ринку;
  • тестуйте ключові слова в сторах — подивіться на пропозиції від автозаповнення і візьміть на озброєння найбільш вдалі ідеї.

Використовуйте ключові слова якомога частіше. App Store сканує такі текстові атрибути, як назва застосунку, короткий опис (subtitle), поле ключових слів, а також назви основної та додаткової категорій. Політика Google Play трохи відрізняється — під сканування підпадають назва застосунку, короткий і повний описи, URL сторінки в сторі та відгуки користувачів. Насичуйте всі ці елементи ключовими словами, але не зловживайте ними. Часті повторення можуть бути розцінені як спам, що призведе до блокування чи примусового зниження рейтингу вашої апки.

Хоча вони й не належать до ключових слів, заклики до дії (CTA) також мають вплив на успіх застосунку — у психологічному аспекті. Наводячи аргументи до завантаження застосунку, вони багато в чому визначають рівень конверсії. Тому опис обов’язково повинен містити CTA — завантажте, встановіть, купіть, підключіть, підпишіться.

Створення переконливих візуальних матеріалів

Ось ще трохи цікавої статистики. Гарний візуал може підвищити рівень конверсії на 16%. Якщо ви зацікавите майбутнього користувача з першого погляду, він швидше натисне на кнопку завантаження, ніж повернеться назад до каталогу стору.

Але завантаженню передує клік на іконку застосунку в пошуковій видачі. Саме вона буде першою точкою контакту користувача з вашим брендом. Іконка має бути унікальною, легко запам’ятовуватися й демонструвати ключові цінності застосунку. Щоб вкласти в неї необхідний меседж, вам необхідно попрацювати над візуальним образом — формою, символікою та кольорами. Останні мають відповідати фірмовому брендбуку. 

Використовуючи їх, пам’ятайте також про психологію колористики. Наприклад, червоний колір асоціюється в нас із динамікою та агресією, жовтий — з теплом і добробутом, чорний — зі стабільністю, білий — із чистотою, чесністю та прозорістю. Іконка є дуже сильним інструментом впливу на потенційних користувачів. У кейсі застосунку «Piano Master 2» легкий редизайн підвищив клікабельність застосунку майже на 10%.

Скриншоти також суттєво впливають на кількість завантажень і популярність застосунку. Щоб вони працювали максимально ефективно, дотримуйтеся таких рекомендацій:

  • використовуйте зображення з високою роздільною здатністю;
  • вибирайте екрани, що демонструють ключові функції застосунку;
  • додавайте короткі переконливі описи, щоби привернути увагу до користі, яку ваш клієнт отримає від встановлення застосунку;
  • використовуйте фірмову колірну гаму й елементи свого брендбука;
  • зробіть зображення легкими для сприйняття, зрозумілими та мінімалістичними — уникайте надмірного скупчення інформації в одному кадрі.
Купуй, скануй, оцінюй: як працюють мобільні додатки рітейлерів – Асоціація  ритейлерів України
rau.ua

Відео може бути ще переконливішим аргументом на користь застосунку. У ньому можна розмістити більше цінної інформації, ніж у серії скриншотів. Але його слід використовувати обережно. За статистикою, користувачі ніколи не переглядають більш ніж одне відео на сторінці застосунку та зберігають увагу до меседжу розробників до 8–10 секунд.

Локалізація застосунку

Якщо можливості вашого застосунку виходять за межі певного регіону чи однієї мовної локалі, ви можете масштабувати його аудиторію, розширюючи географію своєї присутності. Для цього здійснюється локалізація застосунку — його адаптація до особливостей інших країн. На цьому етапі оптимізації важливо розуміти, що локалізація — це не просто переклад усіх текстових атрибутів. Вона також має враховувати:

  • Місцеві культурні особливості. Цілком можливо, що ваш основний рекламний меседж зачіпає законодавчі обмеження чи культурні табу. Варто також звернути увагу на сленг цієї країни та поширені символи.
  • Локальні запити в пошуку. Кожен новий регіон — нове дослідження ключових слів. Навіть у Канаді та США, що межують між собою і схожі культурно, користувачі можуть шукати один і той самий застосунок по-різному.
  • Одиниці вимірювання, валюти, формати дат тощо. Ваш застосунок має бути інтуїтивно зрозумілим. Не змушуйте користувачів конвертувати єни в долари чи переводити американський формат дати в європейський.
Localization - Apple Developer
apple.com

Локалізуючи сторінку застосунку в сторі, оновлюйте його тайтл, дескрипшен, підписи на скриншотах та всі інші текстові елементи. І не забувайте про локалізацію всередині самого застосунку — кожен його елемент має відповідати регіональним характеристикам цільової аудиторії.

Хоча більшість розробників мобільних застосунків послуговуються англійською мовою та спрямовані на англомовну аудиторію, насправді понад 65% користувачів у сторах хотіли б переглядати контент і читати описи застосунків іншими, рідними для себе мовами. Тому створення локалізованих версій сторінок застосунків буде дуже важливим для залучення більшої аудиторії.

Варто враховувати й особливості локалізації в кожному зі сторів. Google Play пропонує автоматичний переклад описів усіма доступними мовами й навіть може індексувати ваш застосунок за перекладеними ключовими словами. Але алгоритм перекладу працює далеко не ідеально, що може призводити до появи помилок і дивних лексичних конструкцій. Apple App Store взагалі не має функції автоматичного перекладу, що варто враховувати під час процесу ASO. Тому самостійне створення локалізованих версій сторінок застосунків має велике значення для оптимізації.

Ще одна цікава особливість просування в Apple App Store — так звана крослокалізація. Вона проявляється в тому, що ключові слова принаймні у двох локалях або мовах можуть індексуватися в кожній території App Store. Це також сильно впливає на результати оптимізації.

Залучення та управління відгуками

Соціальна складова — один із найважливіших факторів успіху мобільного застосунку. За результатами опитувань Mobile App Daily, 94% користувачів звертають увагу на рейтинг застосунку, а 90% обов’язково читають принаймні один відгук перед початком завантаження. А дані Alchemer Mobile демонструють справжню прірву між рейтингом 4,0/5 і 3,0/5. Якщо в першому випадку 90% користувачів погодяться встановити апку без зайвих сумнівів, то в другому їх буде набагато менше — лише 50%.

Отже, для просування застосунку вам обов’язково знадобляться позитивні відгуки. Ви можете залучати їх за допомогою таких методів:

  • Пропонувати невеликий бонус в обмін на відгук — знижку, додаткові бали/кредити у своєму сервісі, підписки на ексклюзивні розсилки тощо.
  • Додавати вигулькове вікно з пропозицією залишити відгук. В ідеалі його слід показувати після завершення певного етапу роботи/гри, коли користувач відчуває максимальне задоволення, наприклад, після збереження документа чи закінчення чергового раунду гри.
  • Вести активні маркетингові кампанії в соціальних мережах і на платформах відгуків. Демонструйте найкращі та найінформативніші коментарі і пропонуйте іншим користувачам поділитися своєю думкою.
Відгуки у Google Play Store блокуватимуться до 24 годин -
techtoday.in.ua

Але стимулювання соціальної активності — лише половина справи. Вам також необхідно керувати відгуками, щоби підтримувати високий рейтинг та уникати негативу. Щоб отримати бажаний результат, спирайтеся на такі методи:

  • Підключіть автоматизовану систему аналітики на основі технологій машинного навчання (ML) та оброблення натурального мовлення (NLP). Вона буде сортувати відгуки за темами і ключовими словами, а також визначати їхню емоційну тональність.
  • Відповідайте на кожен відгук — позитивний, негативний або нейтральний. Будьте максимально ввічливі й чесні, враховуйте конструктивну критику та не звертайте уваги на спроби тролінгу чи провокацій.
  • Реагуйте швидко — у разі потреби підключіть бота для автоматичних відповідей, але подбайте про те, щоб його повідомлення мали максимально природний вигляд.
  • Насичуйте свої відповіді ключовими словами — вони індексуються в Google Play, що безпосередньо впливає на рейтинг застосунку в сторі.

Практика коментування в сторах асиметрична. Задоволені користувачі рідко вирішують витратити додаткові зусилля на оцінку застосунку. Натомість незадоволені спішать залишити скаргу, звернутися по підтримку чи попередити інших відвідувачів сторінки. Щоб відновити баланс і підвищити рейтинг, вам слід стимулювати позитивні відгуки та миттєво реагувати на будь-який зворотний зв’язок, невідкладно усуваючи всі недоліки чи проблеми в роботі застосунку.

Моніторинг та аналіз показників ASO

Піднявшись на п’єдестал ТОПу вузької ніші чи певної категорії, хочеться розслабитися і насолоджуватися результатами своєї важкої праці. Але це буде величезною помилкою. По-перше, ринок ніколи не стоїть на місці — ситуація змінюється, що вимагає ухвалення відповідних управлінських рішень. По-друге, конкуренти охоче скористаються моментом вашої слабкості та обійдуть вас у рейтингах сторів.

Тому одночасно із запуском ASO потрібно використовувати сервіси аналітики, що передбачають збирання такої інформації:

  • кількість показів;
  • рівень конверсій;
  • кількість завантаження;
  • ранг у сторах;
  • позиції порівняно з основними конкурентами;
  • показники утримання та відтоку;
  • дохід.
App Analytics - App Store Connect - Apple Developer
apple.com

Для моніторингу цих даних варто використовувати спеціалізовані сервіси на зразок App Radar або SplitMetrics. Але багато інформації ви можете взяти також із панелей адміністраторів у сторах — App Store Connect і Google Play Console.

На початковому етапі ASO дуже важливо визначати джерела трафіку. Їх поділяють на дві узагальнені групи: органічні та неорганічні встановлення. Перші — це переходи з пошуку, другі — платна реклама. Ви можете відстежувати їх, аналізуючи дані про пошуковий і реферальний трафік.

Згодом акцент зміщується саме на органічне зростання застосунків. Але варто пам’ятати, що воно може залежати й від неорганічного. Наприклад, збільшення витрат на рекламу може поліпшувати впізнаваність бренду, що спричиняє підвищення органічного трафіку.

Висновки

Отже, ви плануєте запускати мобільний застосунок. Уже на етапі його розроблення вам необхідно готувати також стратегію ASO. Вона створюється разом із першою версією апки, що дає змогу охопити широку аудиторію, отримати високі рейтинги й забезпечити високу конверсію вже в момент повноцінного старту.

Базова стратегія ASO складається з п’яти ключових елементів. Щоб досягти успіху в цій сфері, вам слід правильно налаштувати сторінку в сторі — вибрати категорію і теги, а також оптимізувати її за ключовими словами. Подбайте про яскравий та інформативний візуал, який буде привертати увагу користувачів і легко запам’ятовуватися. Локалізуйте застосунки під окремі країни чи мовні регіони, залучайте відгуки та працюйте з ними, щоби підтримувати позитивну репутацію. Створіть систему аналітики, яка буде показувати поточний стан вашого проєкту й надавати необхідну інформацію для ухвалення управлінських рішень.

Але будь-який застосунок потребує індивідуального підходу. У кожному проєкті є непередбачувані фактори, які вимагатимуть оперативної реакції та вибору нестандартних методів просування застосунку. Тому розроблення і реалізацію стратегії ASO краще довірити професіоналам.

Автор: Андрій Провізіон, засновник агенції мобільного маркетингу ASO.Marketing

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук