Українська компанія-розробник MacPaw запускає альтернативний магазин застосунків для iOS в Європейському Союзі завдяки Закону про цифрові ринки (DMA). Після кількох місяців закритого тестування, Setapp можуть спробувати усі користувачі в Європі в рамках відкритої бети – про це компанія розповіла TechCrunch.

MacPaw в основному пропонує програми для macOS через кілька рівнів підписки, які дозволяють завантажувати супутні програми для iOS. Але за допомогою Setapp Mobile компанія хоче охопити мільйони користувачів iPhone в ЄС, сказав журналістам Директор з маркетингу Ярослав Степаненко.

Компанія ще не визначилася з бізнес-моделлю та користувацьким досвідом, тому вирішили випустити саме відкриту бета-версію.

«Ми бачимо можливості для вдосконалення з точки зору користувацького досвіду, кількості додатків та категорій, які ми пропонуємо. Ми вважаємо, що є попит на альтернативний магазин застосунків, тому вирішили запустити його і налаштувати нашу бізнес-модель на основі зворотного зв'язку з користувачами», – сказав Степаненко.

У магазині понад 50 застосунків для продуктивності, фінансів, відео, фото та творчості розробки MacPaw та інших компаній. Серед власних – CleanMyPhone, ClearVPN, відеоредактор Riveo тощо. Степаненко розповів, що не будуть додавати у маркетплейс багато застосунків, щоб не ускладнювати пошук.

Щоб спробувати Setapp, операційна система має бути оновлена до  iOS 17.4 або новішої версії, а ідентифікатор Apple ID має бути пов'язаний з країною-членом ЄС. Магазин  працює за такою схемою: користувачі можуть користуватися всіма застосунками за щомісячною підпискою за $9,99 з семиденною пробною версією. 

Чому це цікаво

Apple вперше дозволить завантажувати сторонні програми на iPhone, але тільки у Європейському Союзі. Це включає нові API та інструменти, які дозволять розробникам пропонувати свої програми для завантаження з альтернативних магазинів. Зміни у політиці спричинені Законом про цифрові ринки – DMA.

MacPaw стала однією з перших компаній, яка погодилася на суперечливу угоду від Apple про розповсюдження застосунків за межами App Store. Найбільш суперечливою частиною є  плата за основні технології (Core Technology Fee, CTF).

Розробники, які поширюють свої застосунки через альтернативні магазини, повинні будуть платити 0,5 євро за кожне перше щорічне встановлення після досягнення ліміту в 1 мільйон встановлень. Регулятори вже вивчають ці умови, щоб з'ясувати, чи дійсно вони відповідають DMA.

Нагадаємо, MacPaw розгорнула у закритому бета-тестуванні Setapp Mobile у травні. Про перший досвід користування маркетплейсом читайте тут.