Компанія SpaceX повідомила, що її супутникова інтернет-мережа Starlink перетнула знакову позначку в 4 млн абонентів. Цей показник означає, пише TechCrunch, що SpaceX залучила мільйон нових клієнтів лише з кінця травня.
Компанія демонструє швидкі темпи зростання: Starlink розпочала надавати бета-версії свого продукту в жовтні 2020 року, досягла позначки 1 млн абонентів у грудні 2022 року, 2 млн — у вересні 2023 року та 3 млн — у травні цього року.
Наразі сузір'я Starlink налічує майже 6 000 супутників, а послуги доступні у понад 100 країнах і регіонах для індивідуальних користувачів і великих корпоративних клієнтів.
Очікується, що цього року послуги Starlink принесуть $6,6 млрд доходу, що є значним приростом порівняно з приблизно $1,4 млрд два роки тому, згідно з даними дослідницької та консалтингової компанії Quilty Space.
Starlink відіграє центральну роль у загальному плані SpaceX щодо комерціалізації та подальшого дослідження космосу. Хоча компанія продовжує залучати кошти від інвесторів, генеральний директор Ілон Маск вже кілька років говорить, що доходи від інтернет-сервісу допоможуть фінансувати подальший розвиток великої багаторазової ракети Starship. А запуск Starship допоможе компанії запускати ще більше супутників Starlink і з більшою частотою.
Starlink стала беззаперечним лідером на ринку супутникового інтернету. З моменту запуску сервісу вона збільшила свою ринкову частку, витіснивши традиційних гравців, таких як Viasat і SES. Зараз у розробці є кілька інших сузір'їв, зокрема Project Kuiper від Amazon, але вони ще не розпочали комерційної діяльності.
Нагадаємо, розслідування Bloomberg виявило, що термінали супутникового зв’язку Starlink можна придбати на чорному ринку по всьому світу. До прикладу, росіяни закуповують Starlink в арабських країнах.