У 2024 році споживачі все менше цікавляться брендами та менш залучені. Згідно з дослідженнями, українці свідомо зменшують своє перебування онлайн, намагаючись уникнути негативу або небажаної реклами. Тож конкуренція та боротьба за увагу користувачів стає дедалі жорсткішою. Денис Студенніков, СОО та голова департаменту UX/UI в агенції «Турум-бурум» розповідає, над чим варто замислитись, працюючи над стратегією розвитку на наступний рік. 


Ключові тренди UX/UI на 2025 рік: персоналізація, інклюзивний дизайн та CRO

У 2025 році цифровий ринок продовжить розвиватися з акцентом на оптимізацію та поліпшення користувацького досвіду (UX), а нові тренди в UX-дизайні стануть важливим стратегічним інструментом для бізнесу. 

Згідно з дослідженнями, 28% українців свідомо зменшують своє перебування онлайн, намагаючись уникнути негативу (39%), або через нестачу часу (34%) та перенасиченість рекламою (18%), а деякі просто не довіряють інформації, яку отримують в інтернеті (18%).


Джерело: Kantar

Одним із ключових трендів, як і кілька років поспіль, буде персоналізація за допомогою штучного інтелекту (AI). Цей інструмент дозволяє адаптувати контент під кожного користувача, підвищуючи залученість та конверсію. Тож українському ритейлу теж варто активніше впроваджувати персоналізовані рекомендації на основі попередніх покупок та вподобань користувачів, щоб ефективніше утримувати постійних покупців.

Інший важливий тренд — інклюзивний дизайн. Залучення ширшої аудиторії через врахування потреб людей з обмеженими можливостями не лише відповідає міжнародним стандартам, але й створює умови для підвищення лояльності клієнтів. Для українських компаній, які прагнуть вийти на міжнародний ринок, інклюзивність є обов’язковим компонентом стратегії.

Мінімалізм в UX-дизайні та сервісний дизайн також залишатимуться важливою складовою у наступному році. Такий дизайн спрощує взаємодію користувачів з сайтом і знижує когнітивне навантаження. Це допоможе українським ритейлерам створювати прості, зручні інтерфейси для клієнтів, що стимулює швидше прийняття рішень щодо купівлі.

Окремо варто відзначити оптимізацію інтерфейсів на основі аналітики та даних. Аналітика дозволяє не тільки розуміти, як клієнти взаємодіють із сайтом, але й прогнозувати їхні потреби. Ефективне використання даних допоможе ритейлерам покращувати користувацький досвід для збереження конкурентної переваги на ринку.

UX стратегія 2025: що враховувати?

Нова динаміка поведінки користувачів сигналізує бізнесам, що варто зміщувати фокус із задачі нарощувати трафік на ефективніше конвертувати існуючий, тим паче якщо частка продажів онлайн переважає у вашому бізнесі. Адже постійні клієнти приносять в 3 рази більше прибутку, ніж разові покупці. 

Тож хоч трафік і є важливою складовою, але саме утримання клієнтів надає конкуренту перевагу у 2025 році. Тому актуальність інструментів та підходів, які дозволяють покращувати досвід онлайн користувачів значно зростає. До таких можна віднести:

  • Юзабіліті аудит сайту
  • Персоналізація контенту
  • A/B тестування
  • Мобільна оптимізація
  • Покращення швидкості завантаження сторінок
  • Оптимізація конверсій шляхом UX/UI змін (СRO)

Оптимізуючи онлайн ресурс під потреби користувачів, бізнес не лише збільшує конверсію, але й зміцнює довіру та лояльність. Це в довгостроковій перспективі сприяє повторним продажам та стабільному зростанню.

Що треба знати перед формуванням бюджетів на 2025 рік 

Як показало опитування, яке команда «Турум-бурум» проводила влітку 2024 року, більшість українських компаній не виділяють достатньо ресурсів на оптимізацію конверсії та юзабіліті. Лише 44% компаній узгоджують окремий бюджет на ці заходи, тоді як 28% взагалі не передбачають такі витрати, а у 15% вони входять до маркетингового бюджету. 


Менше половини українських компаній виділяють окремий бюджет на оптимізацію конверсії

Поліпшення досвіду онлайн користувачів, скорочення шляху до цільової дії на сайті, підвищення рівня залученості клієнтів, формування високого рівня лояльності до бренду, удосконалення персоналізації на сайті задля збільшення середнього чека — цього можна досягти шляхом оптимізації інтерфейсу вашого сайту.

Тому є сенс подивитися на growth-стратегію бізнесу під новим кутом і створити окрему статтю бюджету на CRO — на оптимізацію конверсії шляхом змін інтерфейсу. Адже половина опитаних компаній (54%) зазначили, що відсутність CRO у їх стратегії розвитку у 2024 році стало однією з ключових проблем. Інші значні виклики включають недостатню кваліфікацію співробітників (36%), відсутність якісних даних для аналізу (36%) та неналагоджені процеси у команді (25%).


Половина українських компаній зазначають, що відсутність CRO у їх стратегії розвитку у 2024 році стало однією з ключових проблем у розвитку онлайн складової бізнесу

Приклади світових компаній, що закладають CRO в бюджет

Досвід світових компаній показує, що вони вже давно активно інтегрують оптимізацію користувацького досвіду (UX) та конверсії (CRO) у свої бізнес-стратегії, щоб залишатися конкурентоспроможними на ринку. 

Приклади та вирізки growth-стратегій провідних кампаній за минулі роки:

  • Netflix у своїй стратегії та бюджеті включає витрати на постійне вдосконалення користувацького інтерфейсу та технологій, щоб користувачам було легше знаходити контент, який їм сподобається. Вони зосереджуються на створенні персоналізованого контенту та забезпеченні юзабіліті сервісу для залучення нових користувачів та утримання наявних.


Джерело: Netflix 10-K 2023
  • Amazon інвестує у технології та розвиток продуктів, включаючи покращення інтерфейсів, що є критичними для підвищення конверсії та лояльності клієнтів.


Джерело: Amazon Annual Report 2023
  • Booking Holdings також включає інвестиції в технології, розвиток, а також UX у свою стратегію кожного року, що дозволяє їм постійно покращувати конверсію на своїх платформах, забезпечуючи високу якість послуг для користувачів.


Джерело: Booking Holdings Annual Report 2023
  • Shopify також закладає бюджет на розвиток інструментів для оптимізації конверсії та покращення користувацького досвіду, що є частиною їхньої стратегії підтримки успіху клієнтів.


Джерело: Shopify Annual Report 2023

Що маємо в результаті

З огляду на нові тенденції в поведінці користувачів, бізнеси у 2025 році повинні зміщувати фокус з нарощування трафіку на підвищення конверсії та утримання клієнтів. Ключовими інструментами для цього стануть персоналізація через штучний інтелект, інклюзивний дизайн і оптимізація через аналітику. Ці тренди дозволяють бізнесам підвищити залученість та лояльність клієнтів, що в результаті сприяє довготривалому зростанню.

Оптимізація користувацького досвіду (CRO) стане критично важливою для українських компаній, оскільки саме утримання постійних клієнтів забезпечує стабільний дохід. Безперечно кожен з бізнесів — це унікальний організм з певним рівнем розвитку, розміром команди, трафіком, об’ємом доходів і т.д. Є успішні кейси стартапів та невеличких компаній, які будують свої продажі через соцмережі й питання оптимізації інтерфейсу поки що їх не обходить.

Бренди, які вже мають свій інтернет-магазин, також можуть працювати без витрат на оптимізацію інтерфейсу й робити це достатньо успішно якийсь час. Але якщо ви хочете розвиватися більш динамічно, не втрачати конкурентні позиції, то CRO має стати обов’язковою складовою UX стратегії на 2025 рік.

Читайте також: Дизайн-технології у B2B: як комунікаційний дизайн впливає на продажі — колонка