Соцмережа Bluesky повідомила про залучення $15 млн у рамках фінансування серії A. Раунд очолив Blockchain Capital і відбувся за участі Alumni Ventures, True Ventures, SevenX, Аміра Шевата з Darkmode, співзасновника Kubernetes Джо Беда та інших інвесторів.

Випереджаючи побоювання скептиків стосовно присутності криптоорієнтованої компанії, Bluesky одразу ж додають: Blockchain Capital поділяють їхню філософію, мають «глибоке розуміння» їхньої децентралізованої основи та досвід у побудові екосистем розробників.

«Це не змінює того факту, що Bluesky і AT Protocol не використовують блокчейн або криптовалюту, і ми не будемо гіперфінансувати соціальний досвід (через токени, криптотрейдинг, NFT тощо)», — кажуть у компанії.

І додають, що генеральний партнер Blockchain Capital Кінджал Шах приєднається до їхньої ради директорів. Залучені кошти використають для підтримки та розвитку соцмережі, будуть «інвестувати в довіру і безпеку, а також підтримувати екосистему розробників ATmosphere»,

Серед іншого — анонсують введення платних підписок, що дозволять завантажити відео у високій якості, обрати колір чи рамку аватара, але які не будуть підвищувати рейтинг користувачів. Так Bluesky натякає на конкурента Х, підписка у якого дає синю галочку, а алгоритми роблять пости помітнішими.

Також компанія ділиться, що тепер їхня соцмережа має 13 млн користувачів та продовжує зростати. І не в останню чергу через відтік користувачів в Х, після спірних нововведень і новин.

Наприклад, нещодавно Х дозволила заблокованим користувачам бачити контент користувачів, що їх заблокували. Також людей стривожило те, що стартап Ілона Маска xAI використовує їхні дані для навчання своєї моделі Grok.


Нагадаємо, Bluesky створив співзасновник Twitter Джек Дорсі, і торік у лютому вона стала доступною для всіх. Соцмережа схожа на Х та Threads, але суть платформи зовсім інша.

Bluesky базується на відкритому протоколі AT Protocol, що робить його децентралізованим. Тобто код повністю відкритий, даючи людям прозорість щодо розробки та функціонування. Ба більше, розробники можуть створювати власні застосунки — від кастомних алгоритмів до цілих соцмереж.