Початок нового 2025 року ближче, ніж ви думаєте. Це означає, що зовсім скоро доведеться підбити підсумки року, а головне — спланувати свою роботу на наступний рік. Ще є вдосталь часу, щоб підготуватися до цього відповідального періоду. Якщо у вас є сайт, важливо йти в ногу з часом і оптимізувати його, особливо якщо він приносить дохід. Про те, як підготувати SEO-стратегію на наступний рік, у колонці для AIN розповідає Ігор Воловий, СЕО та співзасновник агентства інтернет-маркетингу Elit-Web.
До яких викликів готуватися бізнесу у 2025 році
Ми вступаємо у другу половину десятиліття, яке вже принесло глибокі потрясіння в політиці та суспільстві, а також трансформації в технологіях. На мій погляд, немає причин очікувати, що темпи цих змін сповільняться. Для тих, хто прагне вижити та процвітати в сучасному бізнес-світі, вкрай важливо розуміти глобальні тенденції його розвитку та побачити шлях, як використати інновації, знайти нові можливості та подолати загрози.
У 2025 році цифрова трансформація стане важливою як ніколи. Оскільки технології продовжують розвиватися швидкими темпами, компанії повинні впроваджувати цифрові інструменти та платформи. Не буде відкриттям сказати, що в таких умовах ключовим завданням має стати сильна та продумана стратегія залучення клієнтів через всесвітню мережу.
В останні роки ми були вражені потенціалом штучного інтелекту та його здатністю змінювати світ. Але 2025 рік — це період, коли, на мою думку, ми почнемо спостерігати, як інші компанії будуть все більше інтегрувати генеративний ШІ у свої бізнес-стратегії. Мова йде про автоматизацію підтримки клієнтів за допомогою чат-ботів, персоналізацію досвіду клієнтів, а також використання можливостей ШІ для аналізу великих масивів даних тощо.
Тут і далі всі зображення надані автором
У наступному році клієнтський досвід все частіше розглядатиметься як ключова відмінність між конкурентами. Додайте до цього загальне занепокоєння щодо сталого розвитку та зростання впливу споживачів покоління Z, і ви зрозумієте, наскільки змінюється ринок. Ми дедалі більше усвідомлюємо, що споживачі обирають товар чи послугу не лише за якістю та ціною, а й очікують від бізнесу наявності власного обличчя та цінностей, прозорості й екологічності. Для покоління Z актуальні соціальні мережі, де вони можуть робити покупки та переглядати відгуки користувачів.
Ми спостерігаємо, що успіх мають багатоканальні стратегії, які забезпечують плавний перехід між онлайн- і офлайн-точками контакту. Вони надають клієнтам уніфікований досвід взаємодії з брендом, незалежно від того, де та як вони вперше з ним зустрілися. Це означає, що компанії, які ставлять клієнтський досвід в основу своєї діяльності, пожинатимуть плоди у 2025 році.
Три прості кроки підготовки до побудови стратегії на наступний рік
В умовах глобальних трансформацій XXI століття нам стає зрозуміло, що планування має базуватися на чітких даних. Потрібно проаналізувати, чи змінилася ситуація у вашому ринковому сегменті, на якій позиції знаходиться ваш бізнес і які можливості, крім розвитку сайту, можна ще використати. Тому я пропоную виконати три прості кроки перед тим, як починати будувати нову річну стратегію. І зробити їх ви можете вже зараз.
1. Проаналізуйте стан у вашій ніші на ринку й оцініть, як працюють конкуренти
У 2025 році в онлайн-просторі продовжує зростати конкуренція, і тому важливо ретельно стежити за діяльністю інших учасників ринку. Я рекомендую почати з аналізу SEO-стратегій. Інструменти SEO дають змогу оцінити позиції конкурентів у пошуку та дізнатися, звідки надходить трафік на сайт. Наступним кроком стане розуміння, якими каналами користуються колеги по цеху. Ви зможете використати цю інформацію для розробки власної річної стратегії та перерозподілити свої бюджети.
Дослідження SEO-стратегій конкурентів починайте з аналізу семантики, виділення ключових слів, за якими вони просуваються у пошуковій видачі. У 2025 році ми рекомендуємо компаніям активно використовувати дані онлайн-інструментів (Ahrefs, Google Analytics тощо) для посилення присутності на ринку.
Не забувайте шукати втрачені можливості, виявляти незайняті ніші або ключові слова, які конкуренти не використовують у своєму просуванні. Це дасть вам можливість швидко зайняти верхні позиції за цими ключами, вийти на нові сегменти ринку та залучити нову цільову аудиторію. Це особливо важливо зараз, коли доступ до унікальних ніш може стати ключем до успіху.
Аналіз стратегій зворотних посилань конкурентів дає змогу зрозуміти, як вони розвивають посилальний профіль своїх сайтів. Використовуючи дані про кількість посилань конкурентів, ви можете сформувати власну стратегію для зміцнення свого авторитету у пошукових системах. Також аналіз зворотних посилань допоможе приблизно прорахувати бюджети, щоб наздогнати та обійти конкурентів. Це корисно для розрахунку ваших ресурсів, чіткого розуміння термінів SEO-просування та розміру інвестицій.
Таким чином, вивчення того, як працюють конкуренти, допоможе знайти власні ефективні та інноваційні шляхи до просування на ринку.
2. Виконайте аудит свого сайту
Ще раз хочу підкреслити, що стратегія на 2025 рік має базуватися на конкретних даних, інакше всі ваші зусилля будуть зведені нанівець. Одним із обов’язкових елементів підготовки є аудит власного сайту. Отримані результати покажуть реальну картину, і ви зможете далі планувати свою роботу, зміцнюючи сильні сторони вашого онлайн-проєкту та виправляючи слабкі.
Пропоную перелік параметрів, які мають бути включені до чекліста вашого аудиту:
- Проведіть аналіз семантики. Я розумію, що ви хочете залучити на свій сайт зацікавлених користувачів. Для цього обирайте ключові слова обдумано. Якісні ключі повинні точно відображати наміри відвідувачів і бути одночасно такими, що мають високий об’єм пошуку, але не надто конкурентними.
- Оцініть контент на сайті та рівень оптимізації сторінок. Вам потрібно переконатися в правильному використанні зібраних ключів. Запити, за якими ви просуваєтеся, мають бути в URL-адресах, заголовках, метаданих, в ALT-текстах тощо. І пам’ятайте, що золотим стандартом для контенту є надання корисної інформації.
- Оцініть якість структури вебресурсу. Оптимальна структура повинна бути ієрархічною та містити кілька головних тематичних блоків, до яких можна легко отримати доступ з головної сторінки. Зверніть увагу на панель навігації, футер і «хлібні крихти». Пам’ятайте про користувацький досвід, адже це один із трендів у майбутньому році.
- Перевірте швидкість завантаження та показники Core Web Vitals. Усі клієнти хочуть, щоб їх обслуговували без затримок. І Google з цим погоджується. Тому швидкість завантаження сайту є основним фактором ранжування, яким не можна нехтувати. Якщо виявите проблеми, їх потрібно негайно виправляти, інакше зростання онлайн-ресурсу буде під загрозою.
- Перевірте свій сайт на наявність технічних помилок. Ніщо не є ідеальним, навіть найкращий у світі сайт. Речі ламаються, з'являються помилки. Але жоден власник бренду, який себе поважає, не залишить ситуацію без змін, адже це призведе до втрати клієнтів. Регулярно скануйте свій сайт і знаходьте усі помилки — від непрацюючих посилань до більш серйозних проблем. Дивіться на ці звіти як на список речей, які можна виправити.
- Перевірте якість зворотних посилань. Зверніть увагу на загальну кількість зворотних посилань і доменів-донорів, а також на співвідношення між ними. Знайдіть «биті» лінки, тобто такі ресурси, де видалено сторінку зі зворотним посиланням і спам-посилання. Інформація про стан вашого посилального профілю відкриває два шляхи до його поліпшення: нарощування посилальної маси та видалення «поганих» посилань.
Ретельно виконаний аудит сайту стане основою вашої подальшої стратегії.
3. Перевірте, наскільки ви ефективно працюєте в інших каналах
Щоб направити свої зусилля на розвиток тих каналів, які забезпечують повернення інвестицій, треба оцінити свою активність на різних платформах. Перші висновки ви можете зробити на основі порівняння з конкурентами. Під час аналізу активностей суперників ви змогли дізнатися джерела трафіку своїх суперників. Але дехто з них може використовувати, наприклад, соцмережі як окрему самостійну платформу для просування свого бренду. Подумайте, чи всі можливості інтернет-маркетингу ви використовуєте. Можливо, варто включити нові напрями до своєї диджитал-стратегії на 2025 рік.
Я рекомендую перевірити ефективність роботи своєї компанії в онлайн-каналах за таким планом:
- визначте релевантні KPI для кожного каналу. Приміром, для контекстної реклами це може бути CTR, кількість конверсій, ROI, показник якості оголошень, а для SMM — метрики взаємодії, приріст підписників, конверсії тощо;
- використовуйте інструменти аналітики: дані Google Ads, Facebook Insights, Instagram Analytics тощо;
- проаналізуйте ефективність за визначеними показниками. Оцініть, чи досягає реклама необхідного CTR та конверсій за прийнятною ціною. Зробіть висновок, наскільки активно взаємодіє аудиторія з контентом у соцмережах. Якщо рівень залучення низький, можливо, потрібно змінити контент-стратегію у 2025 році;
- зверніть увагу на крос-канальну синергію. Наприклад, може рости трафік на сайт, але частина переходів буде з соцмереж або з каналу в Телеграм;
- перегляньте витрати та ROI. Для кожного каналу аналізуйте вартість залучення одного клієнта, загальні витрати на маркетинг у конкретному каналі та дохід, який приніс цей канал.
Зверніть увагу, що я постійно говорю про цифри та дані. Я переконаний, що, використовуючи підхід Data Driven при прийнятті управлінських рішень, ви зможете розробити ефективну стратегію на 2025 рік, орієнтуючись на великі дані.
Що обовʼязково має включати в себе річна стратегія просування та коли її складати
Успішна річна SEO-стратегія компанії повинна включати усі напрями, що дозволяють бізнесу бути конкурентними в онлайн-просторі. Я рекомендую зосередитися на таких аспектах:
- перевірка технічних параметрів та оптимізація сайту, контроль його відповідності стандартам Google;
- контентна оптимізація (цей напрямок стосується роботи із семантикою), створення та оновлення контенту;
- оптимізація та розширення структури сайту;
- робота з посилальним профілем;
- збільшення кількості конверсій завдяки покращенню usability;
- робота в інших каналах для залучення трафіку на сайт.
І наостанок: ви бачите, наскільки ґрунтовною має бути підготовка до складання річної стратегії, тому пропоную не відкладати справу до останнього моменту, а зайнятися аудитом своєї діяльності вже зараз. Тоді ви зможете розробити стратегію на 2025 рік вже в грудні, а на початок наступного року матимете чіткий план, який вкаже, як рухатися далі.
Читайте також: Міжнародні комунікації українського бізнесу: як будувати репутацію на нових ринках — колонка