Високопосадовці антимонопольного відділу Мін’юсту США планують звернутися до суду з проханням змусити Google продати свій популярний браузер Chrome після того, як техногіганта визнали монополістом. Про це пише Bloomberg з посиланням на свої джерела. У серпні цьогоріч суд таки визнав Google монополістом через домінування пошукової системи на ринку. І тепер американські чиновники просять суддю вжити заходів щодо його антиконкурентних практик.

За даними сервісу аналітики вебтрафіку StatCounter, Chrome займає близько 61% ринку у США. Антимонопольні органи хочуть, щоб суддя зобов’язав Google продати Chrome, бо він ключова точка доступу до пошукової системи компанії.

  • Також посадовці хочуть зобов’язати Google ліцензувати результати та дані своєї пошукової системи. Та дати сайтам більше можливостей відмовлятися від того, або ШІ продукти Google використовували їхній контент.
  • Окрім цього антимонопольники хочуть запропонувати техногіганту відокремити його операційну систему Android від інших своїх продуктів, типу Google Search і Google Play (їх просто неможливо видалити зі смартфона з Android).
  • Вони також готові вимагати, щоб Google ділився з рекламодавцями більшою кількістю інформації та надавав їм більше контролю над тим, де з’являється їхня реклама.

Юристи з Міністерства юстиції та генеральні прокурори штатів включили всі ці варіанти в первинне подання в жовтні, а також заборону на тип ексклюзивних контрактів — подібні до угоди з Apple, яка забезпечила Google статус пошукової системи за замовчуванням у Safari за $20 млрд.

Chrome для Google є дуже важливим для рекламного бізнесу. Вони можуть бачити активність зареєстрованих користувачів і використовувати ці дані для ефективнішого таргетування рекламних оголошень, які приносять основну частину доходів. Компанія використовує браузер також для перенаправлення людей до свого флагманського продукту Gemini.

Віцепрезидентка Google з регуляторних питань Лі-Енн Малхолланд сказала, що ці пропозиції зашкодять споживачам і розробникам.