У жовтні 2024 року в соцмережах та на сайті АЗОВ.ONE відбувся анонс, який відрізнявся від звичних кампаній, що відділ фандрейзингу «Азову» організовує з першого дня своєї діяльності. AЗОВ.ONE заснований командирами бригади та закриває потреби відповідно до запитів, які виникають у міру роботи підрозділів на лініях зіткнення. Динаміка фронту лише посилюється, а відтак виникає необхідність пошуку нових способів підтримки сталого забезпечення бійців.

Одним із них став проєкт «СТРУМ» — це підписка на систематичний донейт. Рівномірно комбінуючи дієвість функціоналу, візуальну естетику та об’єднуючий фактор, «СТРУМ» є прикладом постійного та якісного розвитку волонтерства в Україні. Але про все по черзі. 

Із чого все почалося

Одна з основних задач AЗОВ.ONE — це збір коштів для 12-ї бригади спецпризначення «Азов» НГУ, яка відновила свою боєздатність і виконує завдання на найактивніших ділянках фронту. Використовуються для цього всі можливі способи: колаборації з українськими артистами та брендами, дропи лімітованих колекцій одягу, продаж власного мерчу, благодійні забіги та шоу-матчі, присутність на фізичних івентах — список можна продовжувати. Не кажучи про формат групових зборів, уперше втілений саме для «Азову». Систему, яка стала сьогоднішнім стандартом фандрейзингу, розробили «ТИЛОВИКИ» партнерська ініціатива бригади та AЗОВ.ONE.

Проте недоліком таких форматів є час. Якщо планування, затвердження і підготовку збору можливо прорахувати заздалегідь, то момент завершення збору передбачити неможливо. Коли йдеться про активні ділянки фронту, потрібно пам’ятати про миттєві потреби, які виникають там регулярно й потребують негайного вирішення. Ворог не чекатиме, коли підрозділ ініціює збір і замінить критично важливий дрон чи автомобіль, — він продовжуватиме наступ. У момент, коли для AЗОВ.ONE постало питання про імплементування механізму, який одночасно вирішував би проблему регулярності та терміновості, Signal Fund запропонували ідею щомісячної підписки на донейт для бригади. Почалася розробка системи, яка перетворювала б порив допомоги на стабільний і спрямований потік, здатний покривати найнагальніші потреби, які виникають у бойових підрозділів в умовах війни.

Джерело: AЗОВ.ONE

Чому «СТРУМ»

Процес брендингу почався практично одночасно зі створенням проєкту. Серед великої кількості зборів, навіть для такого впізнаваного підрозділу, як «Азов», потрібно дотримуватися комунікаційних вимог і вдаватися до візуальних рішень, які виділятимуться на фоні інших. Саме айдентика «СТРУМу» робить цей продукт унікальним. Концепція впорядкованого потоку частинок, який утворює електричний струм, відображає цілеспрямований потік допомоги від небайдужих підписників. У той же час «СТРУМ» асоціюється зі сталим джерелом енергії, даючи необхідну «підзарядку» в критичні моменти. Сила соціальної відповідальності, яка є важливою складовою проєкту, та масштаби її впливу закладені в лаконічному слогані проєкту: «СТРУМ ЖИВИТЬ АЗОВ».

Концепт підписки не є новим, проте ще жоден із фондів чи підрозділів не комунікував цей інструмент так, щоб це було по-справжньому ефективно та мало відгук у населення. За допомогою залучених креативних спеціалістів команда AЗОВ.ONE зупинилася на незвичному для подібних кампаній рішенні — використанні яскравого червоного кольору в дизайні «СТРУМу». Стильні та ті, що привертають увагу, промовідео, втілені агенцією Seek Studio, стали фінальним штрихом міцного брендингу проєкту.

Як це працює? Працює ж?

Функціонал підписки максимально простий. Ви заходите на сайт «СТРУМ» (що розроблений у співпраці з девелоперами SOMMO), обираєте комфортну для себе суму та підтверджуєте щомісячне списання.

Усі транзакції здійснюються через Stripe — надійну платіжну платформу, яка дозволяє робити перекази в різних валютах із будь-якої точки світу. Вибір впав на Stripe неспроста: команда шукала універсальне рішення, яке дозволило б працювати з максимальним охопленням. Платформа є популярною на Заході, тож коли потенційний підписник з-за кордону бачить знайомий сервіс, він впевнений, що не стане жертвою скаму. «СТРУМ» уже робить перші кроки виходу на закордонну аудиторію, не в останню чергу через те, що формат підписки для неї є звичним завдяки відео- та стримінговим сервісам, онлайн-виданням тощо.

Одним із важливих елементів проєкту є реферальна програма, яка дозволяє підписникам відчувати спільність у своїх діях та окреслити себе як частину активної спільноти чи «мережі». Особистий кабінет підписника дозволяє кастомізувати аватарку для соцмереж, ділитися спеціальним відео з реферальним лінком, а також відстежувати кількість запрошених друзів і зроблених внесків. З певною періодичністю підписники «СТРУМу» отримуватимуть звіти з унікальним контентом, який не з’являвся в соцмережах «Азову» та AЗОВ.ONE.

Наразі середня сума підписки складає 9,4 долара. Ця, здавалося б, незначна сума завдяки декільком тисячам активних підписників забезпечує стабільний фінансовий потік, який дозволяє бригаді закривати першочергові потреби. Ця сталість робить «СТРУМ» важливим «фінансовим буфером», на який бригада може розраховувати в разі виникнення термінових запитів. Простіше кажучи, кожен підписник допомагає уникнути «дір» у забезпеченні, які можуть поставити під загрозу планування або хід майбутніх операцій.

Джерело: AЗОВ.ONE

Що далі

Масштабування, масштабування, масштабування. Розробники «СТРУМу» вже працюють над розширенням і популяризацією проєкту в Україні та за кордоном. Досягатиметься це завдяки колабораціям із брендами, вдосконаленню візуальної айдентики та посилення впізнаваності бренду.

Життя та робота в умовах війни — це постійні та виснажливі виклики. Проте тил повинен пам’ятати не лише ціну, яка щоденно платиться захисниками на передовій, але й те, наскільки важливою є цивільна підтримка. Такий проєкт, як «СТРУМ», — це більше ніж про донати, він про об’єднання навколо спільної справи, адже під загрозою знищення знаходимося всі ми.

Цей матеріал був створений завдяки СТАРТ, великій конференції від AIN та KAMA про технології, бізнес і мистецтво, що відбулася 12 листопада і стане щорічною. Подія сталася, зокрема, завдяки першим партнерам, серед яких Mazda, Genesis, Horizon Capital, Inzhur, Intellias, NetHunt, Sense Bank, OLX, за що AIN вдячний кожній.