У своїй статті Альона Дєньга, інтернет-маркетолог та засновниця тревел-проекту «Ветер дует», розглядає основні маркетингові кроки, які потрібно здійснити туристичному бізнесу під час карантину.
Зараз дуже складно або майже неможливо продавати певні товари чи послуги, пов’язані з подорожами, вся робота — на перспективу. Незважаючи на те, що ніша туризму буквально стала, сидіти склавши руки не варто.
В період карантину туристичному бізнесу варто сконцентруватися на підсиленні маркетингу та просування, щоб вийти в повній бойовій готовності.
Через Telegram-канал “Ветер дует” пройшло кілька сотень рекламодавців. Якось ми опитали півсотні клієнтів, як вони оцінюють ефективність власного інтернет-маркетингу: 45% відповіли, що не задоволені ефективністью, близько 24% обрали відповідь «А що це таке?”.
Дві основні задачі: сформувати відкладений попит та зібрати аудиторії. Що для цього потрібно?
- Проведіть аудит. Зберіть дані про сайт, соціальні мережі, інші канали комунікацій, через які ви просуваєте свої послуги та товари, та спробуйте оцінити їх ефективність. Глобальне завдання — знайти зони росту.
- Проаналізуйте пошукові тренди. Щоб спрогнозувати, які продукти краще продавати після карантину, можна скористатися інструментом Google Trends та подивитися, як люди шукали різні тури тощо в період інших кризових моментів (2008-2009 роки, 2014-2015 роки).
- Зробіть сайт. Зараз багато хто просуває туристичні послуги виключено через Instagram або Telegram, збирає заявки на тур у Google-формах. На жаль, ці інструменти відсікають дуже багато можливостей для подальшої роботи з потенційними клієнтами. Наприклад, «повертати» через ретаргетинг всіх, хто просто дивився сторінку тура: так можна підвищити конверсію в кілька разів.
- Оптимізуйте сайт під пошукові системи. Всі хочуть в топ видачі Google. Почати можна з базових речей: налаштувати мобільну версію сайту, підвищити швидкість завантаження сторінок, попрацювати над meta-описами сторінок.
- Під’єднайте Facebook Pixel до сайту. Якщо ви часто запускаєте рекламу в Facebook та Instagram та промотуєте сторінку сайту, без цього інструменту не обійтися. Саме завдяки йому можна збирати інформацію про відвідувачів різних сторінок та їх дії, та налаштовувати ремаркетинг.
- Створіть блог. Не бійтеся давати поради вашим потенційним клієнтам. Блог на сайті — хороший метод SEO-просування, інструмент побудови впізнаваності бренду та збору аудиторії під ремаркетинг.
- Пропишіть контент-план. Блог на сайті, Facebook, Instagram чи Telegram без чіткого плану швидко зійде нанівець. Відштовхуйтесь від основних тем та періодичності виходу публікацій – частину з них можна написати вже зараз!
- Підготуйте шаблони. Це — гарний спосіб привести до ладу візуальні комунікації та оптимізувати роботу. Які шаблони можна зробити: для публікацій в соцмережах, для розсилки, для презентацій чи документів, тощо.
- Налаштуйте email-розсилки. Якщо ви ще не працюєте з власною базою, можна нарешті почати це робити. Додайте форми підписки на сайті, налаштуйте аутентифікацію, додайте welcome-лист та налаштуйте ланцюжки листів. Також можна налаштувати опцію «покинутий кошик», щоб нагадати про незавершене бронювання — це збільшує конверсію.
- Збирайте контакти потенційних клієнтів: підписки та взаємодії в Instagram, Facebook, підписки Telegram, відвідувачі сайту … що ще? Один з варіантів збирати базу email або контактів потенційних клієнтів: додати під турами форму підписки на сповіщення про відкриття напряму.
Автор: Альона Дєньга, засновниця тревел-проекту «Ветер дует»