«Без упереджень і на довірі». Як організовують креативників в Fedoriv Agency

5354

Існує думка, що креативники — дизайнери, копірайтери, арт-директори — не здатні працювати стабільно. Немає натхнення, забагато правок, захолодний матча-лате — будь-що може вивести їх з робочого стану. Проджект-менеджерка Аліна Божнюк, яка два з половиною роки керує проектами в Fedoriv Agency, в своїй колонці для AIN.UA розповідає, як правильно організувати команду, для якої створювати креативні продукти — щоденна робота. 

Аліна Божнюк. Фото: надіслане автором

У Fedoriv Agency працює п’ять незалежних команд. Кожна має своїх клієнтів, фінансовий план і людей: менеджерів, стратегів, арт-директорів, копірайтерів і дизайнерів. 

Процес роботи над проектами не «‎розмазується» серед спеціалістів агенції. Копірайтерів чи дизайнерів не смикають на випадкові задачі, коли їм за 15 хвилин потрібно включитись в абсолютно новий контекст. Кожен працює з конкретними проектами. А тому у всіх є чітке уявлення про мету роботи, завдання на команду і власний пул задач. 

Це один із секретів нашої ефективності. Я розповім ще про чотири принципи, які допомагають зробити нашу роботу продуктивною і комфортною для всіх.

Головна вбивця натхнення — незрозуміла задача 

Уявлення, що в головах креативних людей вічний творчий безлад — хибне. Менеджери — теж творчі люди. А дизайнери цілком вміють себе організувати. 

В основі ефективної роботи — чіткі задачі зі зрозумілою метою. Коли ясно, що потрібно робити, професіоналу хочеться працювати. Часто у менеджера на задачу йде більше часу, ніж у креативника: потрібно уточнити з клієнтом всі деталі, отримати дані від підрядників, зрозуміло все описати. 

Оскільки ми працюємо разом давно, я знаю, хто як краще сприймає інформацію. Комусь достатньо додати плитку на Kanban-дошці (електронній, звичайно!), комусь потрібно написати в телеграм. Дехто сам може розібратись з пріоритетами, а комусь потрібно прописати черговість завдань. Є люди, які краще сприймають інформацію текстом, а деякі — у вигляді презентації. 

Це не якесь магічне знання, яке сходить на вас лише після років спільної роботи. Ви швидко зрозумієте все це про ваших людей, якщо будете до них уважні. 

Я завжди думаю про людину, яка буде читати завдання від мене і хочу полегшити їй життя. А команда у відповідь робить все вчасно і найкращим чином. 

Різноманітність — сестра креативу 

Кожна команда в Fedoriv Agency працює над кількома проектами одночасно. І кожен з них — окремий всесвіт. Інший продукт, інша аудиторія, інша мета. Наче ти працюєш в п’яти різних місцях, тому вони не встигають тобі набриднути. 

В нашій команді працює три менеджери, і разом ми зробили багато проектів: для «Дії», bodo, INVENTOR, Concert.ua, Rozetka. Зараз я веду клієнтів MEGOGO та «Глобино».

Ми стараємось не давати одній людині два схожих проекти підряд і розподіляємо клієнтів між людьми за вподобаннями. 

Є клієнти, з якими ми працюємо роками, а приносити однаково свіжі ідеї нон-стоп важко. У такій ситуації, ми можемо запропонувати іншій креативній парі (арт-директор + копірайтер) взятися за проект. 

Також людина може отримати завдання не за посадою, а за інтересом. Наприклад, дизайнер зробить монтаж відео. Була ситуація, коли копірайтерка зробила аналіз конкурентів. Вона добре знала цю категорію бізнесу і проводила дослідження під наглядом стратегів. Це було вигідно всім — стратеги були трохи розвантажені, а копірайтерці було в кайф. Така гнучкість дозволяє спеціалістам розвиватися і «‎переключитись» від рутини. 

Тобто різноманітність підтримується на різних рівнях: від того, як організована робота агенції, до розподілу задач всередині команди. 

«‎Потрібно на вчора» — це не норма 

В креативних агенціях завжди все горить. Але важливо розрізняти високий темп роботи й абсолютно неврівноважений менеджмент. Ми працюємо багато й постійно, але в нас є вихідні і ми не практикуємо «‎приносити роботу додому». 

Якщо така необхідність виникає, це обговорюється. Наприклад, нещодавно ми всією агенцією пішли на канікули. Перед тим ми готували знімальний проект і до канікул хотіли віддати його в продакшен. Поки би ми відпочивали, вони робили свою справу. Довелося працювати понаднормово — швидко відпрацювати ідеї, підготувати бриф, зідзвонитися з режисером у вихідний. Я написала кілька листів, де пояснювала, що саме і навіщо нам потрібно встигнути. І всі погодилися на турбо-режим. 

Але так не може бути постійно. Термінові задачі — це стрес. І якщо ваші люди працюють в постійному стресі, вам доведеться міняти команду кожні півроку. 

Для балансування задач ми використовуємо прості менеджерські методи: 

  • Обговорюємо адекватні терміни з клієнтом на старті. В нас немає цілі «‎зробити швидше за всіх». 
  • Розписуємо навантаження на кожну команду та людину. Всі задачі і їхній статус можна подивитися на Kanban-дошці. 
  • Проводимо синхронізацію, і якщо щось не так, вносимо коментарі в задачу. Тобто всі знають про затримки, ускладнення і інші несподіванки. 
  • Ми намагаємося будувати адекватні стосунки з клієнтом. Якщо приходять правки в неділю ввечері, то я відповідаю — зробимо в понеділок. До цього часу частина правок може взагалі відпасти. 
  • Балансуємо коротко- й довготривалі задачі. Ми не грузимо одну людину задачами, які треба робити місяць. Так само не випробовуємо креативників марафоном з термінових задач. Це виснажує. 

На довірі, без упереджень

Я виходжу з розуміння, що всі в нашій команді талановиті, відповідальні й організовані люди. У мене немає потреби «‎навісити» всім задач, а потім ходити й питати: «‎А ти вже зробила? А тепер? А як справи?». Колеги, водночас, не сприймають менеджера як цербера-наглядача. Вони знають, що в нас спільна мета — випустити класний проект. 

Усі негаразди ми зустрічаємо разом. Обговорюємо негативний фідбек від клієнта, виділяємо конструктив, розробляємо план дій. Важливо, що на презентацію ідеї ми ходимо всією командою. Так кожен чує реакцію клієнта і може взяти участь в обговоренні. В нашому полі не буває самотніх воїнів. 

В нашій команді 13 людей і майже нульова «‎текучка». За два з половиною роки, що я тут працюю, звільнилося всього дві людини. Один із «‎секретів» такої спрацьованості — взаємна довіра. Важливо тримати зв’язок з командою: бути відкритим до запитань і прохань, проговорювати проблеми. 

Усі наші проекти — креативні, створенні з нуля, ми не можемо бути до них байдужими. Тому всі гравці команди включені, зацікавлені в роботі. Менеджеру потрібно звільнити креативників від планування й узгодження деталей з клієнтами. Тоді їх просто не зупинити. 


Пам’ятка-оберіг від упереджень щодо креативників

  • Креативники не чекають натхнення, творити — їхня щоденна робота. Просто поставте чітку задачу.
  • Вони не ледарі, не потрібно стояти в них над душею і постійно запитувати, коли буде готово. Ставте реальні дедлайни та узгодьте з ними, чи відведеного часу на задачу буде достатньо.
  • Креативники не намагаються віддати казна-що, мовляв, «я так бачу». Вони працюють на спільну мету. Довіряйте їхній професійній позиції.
  • З ними можна домовитись про овертайми. Вони не «якісь не від світу цього», а такі самі роботяги, як і всі інші. Покладіться на них.
  • Креативники адекватно реагують на критику. Але краще відійдіть на безпечну відстань. 

Автор: Аліна Божнюк, проджект-менеджерка Fedoriv Agency

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск