Не варто цього торкатися: які можливості дають голосові технології у період пандемії

1328

У час соціального дистанціювання, можливо, варто замислитися не лише про важливість дотримання дистанції між людьми, але й про небезпеку від поверхонь, до яких вони торкаються. Як голосові технології можуть розв‘язати цю проблему?

voice technology

Як вважає автор статті, опублікованої на healthline.com, сенсорні термінали в громадських місцях є надзвичайно небезпечними через ризик передачі інфекційних захворювань. Клавіатури для введення PIN-коду, пульти дистанційного керування чи будь-які інші пристрої, що потребують тактильного контакту в громадських місцях також становлять значний ризик. Триматися подалі від поверхонь, яких торкаються багато людей, видається зараз розумною ідеєю у зв’язку з поширенням COVID-19 чи багатьма іншими небезпеками для здоров’я. Але є одна проблема: як тоді зняти гроші з банкомату, заплатити за квиток в метро, отримати посадковий талон, підтвердити правильну суму в супермаркеті, змінити налаштування кондиціонера в конференц-залі, чи перемкнути канал телевізора у приймальні медичного центру?

Ключем до вирішення проблеми фізичного контакту з публічними девайсами є можливість голосового керування. За останні кілька десятиліть у всьому світі було впроваджено багато систем самообслуговування, які мають одну спільну характеристику – сенсорний термінал. Переобладнання мільйонів таких приладів на бездотикову систему завдання не з легких. Заміна всіх пристроїв, які зараз функціонують, буде дуже дорогою. Однак, існує кращий варіант, що дасть змогу голосового контролю – голосові помічники, такі як Amazon Echo або Google Assistant, які мають вбудовану голосову підтримку для керування пристроями. А приклавши трішки зусиль, їх можна налаштувати для роботи з застарілими інструментами та системами, у задумці яких ніколи не було враховано можливість керування голосом.

На даний момент ринок голосових асистентів має один з найшвидших показників росту серед інформаційних технологій. Використання голосових асистентів набуває все більшої популярності завдяки простоті взаємодії з ними. Головними гравцями на арені ринку голосових асистентів є Google, Amazon, Apple та Microsoft. Поки що найбільшу популярність голосові асистенти мають в англомовних країнах, проте з розвитком даної технології вони стануть доступними і для більшого спектру користувачів.

В ELEKS ми створили прототип, який використовує керування голосом (Amazon Echo, Google Assistant або пристрої розроблені за технічними характеристиками замовника) для керування застарілими пристроями. Прикладом таких пристроїв є кондиціонери, системи опалення чи телевізори. Система працює за допомогою голосового контролера, який приймає команди, такі як, наприклад, «встановити температуру на 20°C» або «перемкнути на канал 7». Голосовий контролер підключається до Raspberry Pi, який надсилає відповідний інфрачервоний сигнал на керований пристрій. Така система позбавляє потреби торкатися до пульта дистанційного керування.

Deputy CTO в ELEKS Віталій Юр’єв, який разом з невеликою командою розробників створили прототип, зауважує: «Ця технологія дозволяє дуже швидке розгортання і відкриває додаткові можливості інтеграції. Наприклад, кондиціонери можуть реагувати на зміну температури або самостійно вимикатись, коли нікого немає у кімнаті».

Тепер трохи детальніше розглянемо архітектуру системи на прикладі роботи з кондиціонером. Отже, в нашому офісі є якийсь голосовий помічник, наприклад Alexa, і кондиціонер, з яким не можна взаємодіяти в якийсь розумний спосіб, а лише традиційно через фізичний пульт керування. Після того як Alexa «прокинулась», вона готова розпізнавати голосові команди. Після розпізнавання вона надсилає відповідну команду на центральний процесор, який в свою чергу генерує інфрачервоний сигнал. Далі центральний процесор надсилає згенерований сигнал на пристрій, що містить інфрачервоний передавач, який прикріплений біля кондиціонера.

Звісно можна було б досягти схожої поведінки за допомогою смартфону. Сьогодні багато додатків вміють генерувати інфрачервоні сигнали і передавати їх. Але у нашої системи є суттєва перевага. Вона розширює функціональність різних пристроїв. Наприклад, якщо повернутись до прикладу з кондиціонером, то через нашу систему можна не лише керувати температурою чи вологістю, вентилятором чи жалюзями, а й «попросити» кондиціонер самому поставити оптимальну температуру відносно кількості людей в кімнаті. Кондиціонер може запам’ятовувати конкретну людину і її улюблену кімнатну температуру. Або можна зробити «навчити» кондиціонер визначати оптимальну температуру відносно погоди за вікном. Схожих прикладів для розширення взаємодії з кондиціонером дуже багато. До інших переваг також можна віднести те, що систему легко розширити, додати ще один голосовий помічник і інфрачервоний передавач в іншу кімнату зовсім не проблема. Система не обмежується взаємодією за допомогою інфрачервоного зв’язку, вона здатна передавати інформацію через Bluetooth або за необхідності використовувати постійне з’єднання.

Архітектура системи IoT Controller розробленого ELEKS

Подібна стратегія як з кондиціонером може бути використана практично для будь-якого терміналу самообслуговування. Обсяг роботи відрізнятиметься залежно від типу взаємодії з пристроями та кількості голосових команд, які потрібно налаштувати. Але вартість і терміни виведення продукту на ринок у всіх випадках будуть набагато меншими, ніж якщо розробляти нові пристрої. Якщо кіоск працює за допомогою iPad або планшета Android, потрібно буде всього-на-всього оновити програмне забезпечення та додати мікрофон.

«Найбільшою проблемою буде екологічний шум, тому необхідно використовувати якісні мікрофони або звертатися до стратегій зниження шуму. Для забезпечення високого рівня безпеки краще не використовувати такі пристрої як Amazon Alexa, а натомість розробити власну інтеграцію для не під’єднаних пристроїв, яка матиме кращі можливості для обмеження віддаленого доступу», — зазначає Віталій Юр‘єв, Deputy CTO в ELEKS.

ELEKS IoT Controller працює з двома типами голосового керування. Оскільки введення даних, таких як PIN-код, за допомогою голосової команди не є цілком безпечним способом через небезпеку того, що його можуть почути люди, які проходитимуть повз, деяка частина операцій все ще потребуватиме традиційних сенсорних інтерфейсів, але принаймні такий тип взаємодії можна звести до мінімуму.

Модернізація успадкованих пристроїв для переведення інтерфейсу користувача на бездотиковий дуже проста за допомогою ELEKS IoT Controller і може бути виконана майже для всіх кіосків та терміналів.

Автори матеріалу:
Юрій Лаба, Data Scientist в ELEKS, та
Мар’яна Мисак, Research and Development ENGINEer в ELEKS.

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск