«Просто звір!»: як виглядає і працює консоль нового покоління Xbox Series X

3490
5

10 листопада Microsoft запустила в продаж ігрові консолі нового покоління Xbox Series X та S. Інженер-розробник GlobalLogic Юрій Патерега придбав більш потужний варіант та ділиться з AIN.UA враженнями від нової консолі.

Зовнішній вигляд та комплектація

Упакування консолі дає відчути, що перед нами преміумний продукт — воно виглядає дорого. Давно не зустрічав настільки оригінально запаковану техніку, яку приємно і цікаво відкривати.

Тут і надалі — фото автора

Крім самої консолі в коробці йде кабель HDMI 2.1, кабель живлення, геймпад і 2 АА-батарейки до нього. Жодних пробних кодів на сервіси Microsoft (Live та MS Pass), як це було з Xbox One X, в коробці, на жаль, не знайшлось.

Форма контролера в загальному залишилась такою, як і в попереднього покоління. Щодо кнопок: додали кнопку Share, щоб швидше і зручніше було ділитись своїми ігровими моментами, та змінили D-Pad — схожий до такого, як був у преміумного Elite Controller.

Хват у контролера став трохи кращим за рахунок невеликої зміни ваги (на 10 г) і додаткової текстури на руків’яx і курках. Тепер тактильно зрозуміліше, де саме краще тримати пальці.

Змінили і задню кришку, яка закриває відділ з батареями, тому акумулятори Play & Charge з попереднього покоління контролерів несумісні з новим геймпадом. Але з іншої сторони — більшість аксесуарів і геймпадів з попереднього покоління Xbox One ви спокійно можете підключити до Series X.

Сам «моноблок» Xbox Series X є меншим, ніж початково здається на фото. Горизонтально виглядає дуже дивно і незвично — все ж його рідним положенням є вертикальне. Дуже цікавим дизайнерським розв’язанням виявилось нанесення зеленої фарби на решітку вентилятора — під певним кутом воно створює враження підсвітки.

Запуск та інтерфейс

Перший запуск консолі дає відчути «next-gen на кінчиках пальців» — всю початкову установу можна за кілька хвилин зробити через мобільний додаток (окремо хотілось би його відзначити, він — зручний та дуже спрощує роботу з консоллю).

Свою конфігурацію з попередньої консолі Microsoft я переніс буквально в декілька кліків без необхідності заново вводити всі необхідні дані.

Купити гру і почати завантаження можна, не встаючи з дивану. Однією з цікавих нових функцій є те, що можна на консоль завантажити гру, яку ви ще не купили. Це дуже спрощує життя, в ситуації, коли очікуєш диск з магазину і не хочеться ще додатково потім витратити час на актуалізацію гри на консолі.

Внутрішній інтерфейс консолі зовсім не змінився в порівнянні з минулим поколінням. Я пересів з Xbox one X і не відчув ніякої новизни (а це не те, чого ти очікуєш, купуючи новий пристрій).

Та й взагалі дизайн інтерфейсу вважаю досить незручним та не інтуїтивним — після року користування у мене і далі виникають складнощі в тому, щоб швидко перейти у бібліотеку з іграми, або ж побачити список завантажень. Дуже сподіваюсь, що інтерфейс поправлять найближчим часом.

Потужність та гра

Ну а що по потужності? Тут все просто: Series X — це найпотужніша консоль на даний момент на ринку. Одним словом — просто звір. Рекомендую підібрати до неї хороший телевізор, оскільки звичайний ігровий монітор або телевізор без 4K HDR не розкривають потенціал цього девайсу.

Щодо HDR — для нової консолі Microsoft розробила спеціальні алгоритми на основі машинного навчання, які дозволяють його включити для старих ігор, для яких його початково не було. Правда ця функція не завжди працює ідеально, але це уже залежить від обраної гри.

Наступна, і на мою думку, головна killer feature нових консолей Series — це функція Quick Resume. Якщо коротко — коли згортається відкрита гра, то вона залишається в пам’яті на диску. І якщо відкриєте ще раз цю гру, то вона повернеться до моменту, де ви зупинились без жодних проміжних екранів і т.п. І це все працює, навіть, якщо консоль відключена від живлення або ж ви відкрили іншу гру. Це дозволяє тримати відкритим одночасно декілька ігор і дуже швидко переключатись між ними.

На сьогодні ця функція працює з близько 1000 ігор і їх список буде поповнюватись. Мій колега, якого я переконав в купівлі Series X, і для якого це — перша серйозна консоль, просто в захваті від цієї функції — вона дозволяє за 10-15 секунд запустити з нуля останні ігри і проводити короткі ігрові сесії в період між робочими зустрічами.

З іграми ж не все так просто. Як то кажуть, без пляшки не розберешся 🙂 І тут вилазить другий великий мінус для консолі Series на даний момент: поки немає власного ексклюзива і system seller’a, як у конкурентів, на якому можна відчути всю потужність даних девайсів. На жаль, Halo Infinite, який мав «тягнути» старт, перенесли, а на його місце так нікого і не знайшли.

Тому… ласкаво просимо до MS Game Pass. MS Game Pass — це аналог Netlfix, який за підписку дає доступ до бібліотеки з сотнями ігор (на консолі на даний момент — близько 350 найменувань). Найскладніше в даній ситуації знайти час, щоб це все спробувати.

Хотілось би зазначити, що сервіси Microsoft уже незабаром мають з’явитися і в Україні, і маю надію, що регіональні ціни на цей сервіс нас не розчарують.

Ще одним плюсом (правда, не новим, оскільки це було у попередньому поколінні) — консолі Series мають можливість запускати ігри минулих генерації. І працює ця функція дуже круто. Так, наприклад, вставивши диск з Red Dead Redemption від Xbox 360, зможете грати в 4К і Auto HDR. Список сумісних ігор (а також чи доступні для них покращення) варто перевірити на сайті Xbox, оскільки список постійно розширюється.

Що ж до ігор, які виходять на різні платформи (мультиплатформа) — всі вони працюють на Series X без жодних проблем і складно окремо щось виділити. Крім того, багато оновлень для старіших ігор під нові консолі знаходяться в процесі розробки і будуть доступні в наступному році.

Висновки

Xbox Series X — потужна консоль, яка дійсно вражає. І дуже б хотілось отримати найближчим часом хороші ігри, які розкриють повний потенціал даного пристрою. Сподіваюсь, що скоро буде така можливість — Microsoft багато інвестував останнім часом в розвиток внутрішніх студій, які відповідають за розробку ігор.

Якщо ж вас цікавить чи варто купляти її прямо вже і зараз — то тут питання доволі неочевидне, оскільки це уже залежить від того, чого саме очікуєте від консолі. Тільки рекомендую врахувати, що дефіцит на них буде до весни 2021 року і тому це слід брати до уваги при купівлі даного пристрою.

Хотілось би ще відзначити, що купуючи консоль на старті продаж, треба бути готовим до того, що не всі її функції будуть працювати ідеально. Це все, звичайно ж, з часом виправлять з новими оновленнями.

Якщо у вас будуть питання — пишіть в коментарях, з радістю відповім.

Автор: Юрій Патерега, інженер-розробник GlobalLogic

Оставить комментарий

Комментарии | 5

  • Ну будем надеяться это рекламный ход, и консоль действительно скоро появится в Украине. Иначе выглядит как издевательство, потому что купить нигде не возможно.

  • Юрий, спасибо за мини-обзор и ваше мнение. Я сейчас на PS, но в этом поколении тоже сильно склоняюсь к Xbox. Какое ваше мнение на извечный вопрос: PS или Xbox применительно к этому поколению?:)

    • Складно сказати це на початку покоління — оскільки компанії бачать по різному майбутнє. Соні робить ставку на саму консоль і ексклюзивні дорогі ігри до неї, тоді ж як Майкрософт — на свій сервіс MS Pass і їм всеодно з чого граєте — чи Series X чи мобільний телефон через xCloud (аби Вам було зручно). Але це відчується через 2-3 роки і більшість будуть мати PS і щось для стрімінгу від Майкрософт. А, на даний момент, маємо наступне — Майкрософт має хорошу консоль, багато малих класних штук, які вона вміє і сервіси, а Соні має хороші ігри) І тут вже кожен вибирає індивідуально.

      • Ещё бы отметил интерфейс, который стал более заточен на игру, её прохождение, ачивки и советы от разработчиков, буквально в тех местах где вы заблудились.
        Плюс новый джойстик, который судя по первым отзывом легко станет лидером рынка, если под него разработчики будут затачивать адаптивные вибрации и триггерные курки.
        Ну и новый обволакивающий звук, который буквально будет иметь отражение от объектов окружения и от этого звучать по разному, но скорее тут тоже будут вопросы к разаботчикам о реализации.

        • Це все класно виглядає в головах маркетологів — а на практиці про ці можливісті швидко можуть забути або це буде не зручне у користуванні. Варто хоча б згадати, скільки разів і де використовувася у минулому поколінні в Dualshock 4 внутрішній динамік і тачпад. В “коробки” не краща ситуація — там настільки загромаджений і неінтуїтивний інтерфейс, що про якісь класні штуки, як наприклад встроєний пошук партнера для гри, особисто я дізнався тільки після того, як вичитав це в інтернеті. Але це дуже класна штука, яка дуже спрощує життя.
          Курки, які так рекламують, на даний момент, наскільки знаю, добре реалізовані тільки в Call of Duty. Особисто в мене, руки до Astro (де це класно зроблено) ще не дійшли і поки не можу сказати, як вони відчуваються. Думаю варто чекати повного огляду)

Поиск