Як і чому ми повернулися до роботи в офісі — кейс AB Games

2752

На початку карантину компанія AB Games, яка випускає Hidden City, популярну гру в жанрі hidden object, повністю перейшла на віддалену роботу, але сьогодні всі команди вийшли до офісу на повний робочий тиждень. В колонці для AIN.UA керівник компанії Іванна Погребняк розповідає, чому remote — не варіант та які зусилля довелося докласти, щоб організувати офісну роботу в часи коронавірусу.


Нещодавно я спілкувалася з нашими партнерами з Values Value, і вони запитали: «Ви ходите в офіс?». Я сказала, що так, ми вийшли в офіс повністю, чим дуже їх здивувала. «А як ви вийшли і чому ви вийшли?» — запитали мене. Я почала відповідати і зрозуміла, що подорож крізь пандемію заслуговує окремої історії. Наш шлях в 2020 дав змогу прийти до важливих висновків для подальшої роботи і формування культури. 

Ми зрозуміли, що віддалена робота не для нас, для нас важливо працювати в офісі разом. Ми спробували віддалену роботу. Так працювати можна, проте з часом люди втрачають напрацьовані міжособистісні зв’язки, це впливає на командну роботу, креативність, корпоративну культуру. А це наші наріжні фактори як компанії, яка розробляє ігри, особливо на стадії розробки нового проекту.

У п’ятницю закриваємо офіси, в понеділок сідаємо за комп’ютери вдома

Коли почалася пандемія, ми відразу закрили офіси на 2 тижні. Дуже швидко зібралися: в п’ятницю ближче до вечора прийняли рішення, що закриваємо офіси, за вихідні перевезли та під’єднали робочі станції. У понеділок вранці ми всі просто сіли, увімкнули комп’ютери та почали працювати. Наш ІТ-департамент та адміністративна команда зробили все, щоб ніхто не відчув дискомфорту.

Ми відразу сформували прості правила онлайн-мітингів: щопонеділка — відкриття тижня, щоп’ятниці — закриття. На цих мітингах ми перевіряли навантаження, розподіляли таски. Плюс кожного ранку — п’ятихвилинні зустрічі в командах, щоб переконатися, що всі здорові, всі в порядку, і налаштуватися на роботу. Тому люди від самого початку знали, за якими правилами працюватимуть у ці дні в карантині.

Після цих двох тижнів деякі з наших спеціалістів зрозуміли, що точно не можуть працювати вдома. Таких було десь 10–15 осіб зі 120. Вони почали виходити до офісу на свої робочі місця.

У нас є офіси в Києві, Рівному та Дніпрі, і команди з різних міст постійно співпрацюють між собою. Тому ми вже мали досвід віддаленої роботи, і під час карантину нічого не зламалося. Але наслідки ми все ж відчули.

Карантин як лакмусовий папірець

Карантин допоміг нам краще побачити певні речі. Ми зрозуміли, яке середовище нам потрібне для генерації нових ідей. Коли один спеціаліст кидає питання, інший підхоплює, і починається гаряче обговорення, а третій при цьому уже вносить правки чи накидує скетч, саме така атмосфера створює поле, де народжується інновація і креатив. Дослідження показують, що люди, які працюють вдома, менш інноваційні. «Якщо ви хочете інновацій, то вам потрібна взаємодія. Якщо вам потрібна продуктивність, то ви хочете, щоб люди працювали вдома», каже Джон Салліван, професор кафедри менеджменту Державного університету Сан-Франциско. 

По рівненському офісу стало добре видно, наскільки важлива жива комунікація. Там працюють інтегратори, розробники й тестувальники: вони дуже тісно взаємодіють, їм комфортно в такому форматі. Ми побачили це і вирішили не йти на жорсткі міри. Вже на початку літа вони почали повертатися на робочі місця, просто сиділи окремо по кабінетах.

Під час карантину наша команда виросла приблизно на 10%. Тобто були новачки, які знали своїх колег лише в онлайні. Вихід до офісу дав їм можливість справді відчути себе частиною AB Games, відчути приналежність до команди.  

Як би добре не були побудовані процеси, комунікація наживо та в месенджерах все одно сильно відрізняється і може стати проблемою. Онлайн-спілкування досить сухе. Коли людина читає повідомлення, вона може неправильно відчути емоційне забарвлення, прочитати щось, чого автор не мав на увазі. Ситуація була й без того складна: всі раптом опинилися в ізоляції. Людям було складно перейти до нового формату роботи та життя, емоції зашкалювали. Певні речі почали виходити назовні, почалися невеликі конфлікти. 

Ми ввели систему мітингів one-to-one з ейчарами як коучами, пройшли курс по емоційному вигоранню та навчались ненасильницької комунікації (ННК), запровадили техніки зворотного зв’язку на базі ННК. Коли у командах виникали конфлікти, ейчари виступали медіаторами. Все це допомогло нам зберегти зв’язки, навіть ще більше нас зблизило.

Окей, ремоут не для нас. Що далі?

Коли ми зрозуміли, що не хочемо працювати віддалено, написали про це у загальний чат компанії. Потім ейчари й тімліди спілкувалися окремо з кожною командою: пояснювали, для чого ми це робимо та як влаштуємо цей процес, щоб усім було максимально комфортно та безпечно.

Як я вже казала, рівненська команда почала виходити до офісу вже на початку літа. У Києві та Дніпрі ми вирішили дочекатися відкриття нових офісів, а до цього спланувати поступовий перехід з віддаленої роботи до офісної й організувати перевезення людей, дубляж техніки.

За час карантину ми переїхали у нові комфортні офіси і в Києві, і в Дніпрі, і в Рівному. У них більше простору, свіжий ремонт, чудовий дизайн, більш комфортні робочі місця. Тепер у офісах є те, про що просили та мріяли наші спеціалісти, але для чого не було місця в минулих офісах, наприклад боксерська груша, ігрові автомати, теніс, настільний футбол. У київському офісі започаткували поп-арт проект AB Library — бібліотеку із сотнями артбуків, цікавими івентами та великим простором для роботи та натхнення. 

Процес виходу в офіс ми організували у три етапи: спочатку ті, хто працює над новим проектом, вийшли до офісу на 3 дні; потім усі команди вийшли на 3 дні; тепер вже всі працюють повноцінний тиждень. Звісно, не абсолютно всі: у нас в компанії є люди, які підтримують серйозний карантин і взагалі нікуди не ходять. Вони так і працюють віддалено. Але їх зовсім небагато.

Щоб подбати про безпеку людей, ми зробили кілька речей. По-перше, заключили контракт з BOLT, щоб люди могли їздити на роботу та з роботи на таксі, а не у громадському транспорті, і уникати зайвих контактів. По-друге, закупили для офісів маски та антисептики, УФ-рециркулятори в кожну кімнату, забезпечили дубляж техніки вдома. По-третє, у нових офісах у достатньо місця, щоб зберігати безпечну дистанцію.

Під час карантину в нас з’явився корпоративний лікар, який в разі потреби виїжджав додому. Зазвичай він консультує телефоном: пояснює про лікування, переглядає аналізи. Компанія повністю оплачує всі ПЛР-тестування і тести на наявність антитіл. 

Десь половина команди вже перехворіла на коронавірус — на щастя, у легкій формі. 

Коли хтось в офісі хворів, ми закривали офіс на двотижневий карантин — або відправляли додому тільки тих людей, які спілкувалися з хворим чи працювали з ним в одній кімнаті.

Чому ми це зробили та які результати отримали

Ми вже знаємо, що це було правильне рішення. Ми бачимо, наскільки ефективнішою стала комунікація і робота тепер, коли люди поряд. Ми чуємо хороші відгуки від наших команд. Нам радісно від того, що знову можна посидіти разом на кухні, після роботи пограти разом у PlayStation, кожного дня ставати ближчими й краще розуміти один одного.

Команда це не просто окремі люди. Між членами команди створюється колективне поле, набагато сильніше, аніж просто сума потенціалів. Це особлива субстанція, яка виникає тільки завдяки взаємодії людей протягом певного часу на одному просторі. Ми відзеркалюємо один одного, обговорюємо ідеї, надихаємо один одного. Для креативних команд це необхідно, і це неможливо відтворити в онлайні.

Ми знову разом, і це круто. А щодо результатів — чекайте на наш новий проект 😉

Автор: Іванна Погребняк, CEO AB Games

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск