Як «Tinder з вакансіями» для розробників «хакнув» спам у LinkedIn — досвід Skyworker

3381

Лідія Терпель, СЕО та співзасновниця рекрутингового стартапу Skyworker, в колонці для AIN.UA розповідає про новий продукт Skyworker – «Tinder з вакансіями»: як він функціонує та чому такий формат значно ефективніший за Linkedin.


Лідія Терпель
Фото та зображення у тексті надані автором

Інженери зараз правлять балом на ринку найму і при цьому мають терпіти щоденний спам від рекрутерів. Ситуація вийшла з-під контролю, коли вакансій стало на 15% більше за кількість кандидатів, про що говорить відкрита статистика порталів з вакансіями.

Досвідчений розробник отримує більше 100 шаблонних пропозицій вакансій в місяць, навіть, коли не розглядає варіанти роботи. У таких людей немає інструменту контролю ситуації. Простими словами, немає місця, в якому розробник завжди бачить, хто хоче його в команду на його умовах сьогодні.

Ми ізолювались думками від платформ з вакансіями, які вже є на ринку, бо нікому не потрібна копія успішного продукту. Skyworker став думати, як дати інженерам відчуття кайфу від контролю над ринком роботи, навіть коли вони її не шукають. Хотілось досягти відчуття такої легкості від процесу зміни роботи як, наприклад, у додатку для знайомств Tinder, коли ти ненапряжно свайпаєш фоточки. В ньому тобі не можуть писати, якщо ти не дозволиш, і там завжди можна перевірити ситуацію на сьогоднішній день. 

Це було воно – ідея з якою Skyworker ступив на тонкий лід. Місяць тому ми запустили оновлений продукт – Tinder з вакансіями, який мав показати, що існує ненапряжний спосіб контролю ринку вакансій для людей в будь-якому статусі пошуку роботи.

Tinder-картка вакансії на Skyworker

Будь-який опис нашого оновленого продукту має натяк на «сексуальний» підтекст сайтів-знайомств: «26 компаній тебе хочуть у свою команду», «ти сам вирішуєш, кому дати до себе доступ» і т.д. Вже під час А/B тесту інженери почали писати нам відгуки і 90% використовували Tinder-аналогії. Наприклад повідомлення від DevOps інженера: «Таки зробили топ!) Це як Tinder, але для компаній та кандидатів. Тільки тут я і є та дівчина з сексі фоточками, яку всі хочуть». 

На той момент було ясно, що ми точно запам’ятались користувачам, але ж питання роботи – діло серйозне. Був ризик, що постійне фанове порівняння з тулами для побачень завадить головній цілі – змінити роботу, коли тобі це буде потрібно.

Тривога зникла вже через місяць після запуску. Тоді ми зрозуміли, що Tinder-формат – це те що треба для легкого моніторингу ринку. Skyworker фактично поборов підхід спаму в Linkedin, тому що Response Rate кандидатів виріс з 15% до 73%. В той час як в Linkedin рекрутери зараз ледь-ледь отримують 13% відповідей від досвідчених розробників.

А отримати такий Response Rate вдалось завдяки двом принципам психології користувачів додатків для знайомств, яким знайшли застосування на Skyworker. Ці принципи в корені змінюють відчуття інженера на ринку вакансій.

Перший принцип: завжди знати, хто тебе хоче

У Tinder ти знаєш, з ким ти можеш сьогодні зустрітись. Неважливо – шукаєш ти собі пару чи не шукаєш, але такий собі бекап завжди є. У розробників же зараз є вибір з двох варіантів: або ти говориш, що шукаєш роботу і тонеш в сотнях повідомлень, або ти цього не говориш, і отримуєш загальний дайджест вакансій, який тобі нічого не дає. Такий вибір не відповідає потребам кандидатів. Розробникам цікаво тримати ситуацію під контролем незалежно від того, розглядають вони варіанти зараз чи ні. Tinder-формат це довів. 

Він показав, що саме поняття «статус пошуку роботи» – це пережиток минулого. На Skyworker почали часто повертатись люди, які не розглядають варіанти роботи. Відсоток повернень закритих до оферів спеціалістів в продукт дійшов до 28%. А повертаються вони сюди з однією метою – побачити, чи є зараз для них пропозиції, які на голову вищі за те, що людина вже має. Це дає відчуття контролю, а сам формат «лайк/дизлайк»  формує атмосферу ненапряжності, якої бракує Linkedin.

В Linkedin інженери заходять щоб 1 раз на тиждень відправити всім рекрутерам ввічливий шаблон: «Дякую, наразі не розглядаю варіанти». Ми провели опитування 700 розробників і в 45% з них є заготовлений шаблон відмови рекрутерам в Linkedin.

В Tinder же люди повертаються не з настроєм відмовити всім пачкою, а з настроєм перевірити ситуацію на сьогодні. Періодично і закриті до оферів кандидати натрапляють на пропозиції, які їх приваблюють – 13% всіх співбесід назначається з людьми, які були у статусі Closed to offers та вирішили його змінити побачивши пропозицію. Це відбувається завдяки другому принципу.

Другий принцип: привабити в перші секунди

У додатку для знайомств ти ставиш лайк, якщо тебе приваблює людина. Тут же ти ставиш лайк, якщо тебе привабила пропозиція, і тільки тоді рекрутер зможе тобі писати.

А коли правила гри стають такими, то про шаблонні пропозиції «цікавих вакансій в дружніх колективах» доводиться забути. Замість цього, пропозиція має містити конкретику – відповіді на всі питання, які інженер раніше витягував кліщами: про команду, технічні деталі, умови віддаленої роботи.

Ми провели експеримент і вивели відповіді компаній на важливі для людини питання на Tinder-картки вакансій, а класичничний опис лишили як додатковий. Ці відповіді виявились настільки потрібними кандидатам, що вони навіть не кожен раз розгортають опис перед тим як відповісти на пропозицію.

В класичних же повідомленнях рекрутерів в Linkedin якраз є тільки опис вакансії, який виявився другорядним. Якщо розробник не зрозумів з першого погляду чим ця пропозиція краща за його наявне місце роботи, він не буде копатись в описі вакансії. Формат «конкретика first», в якому людина бачить важливу саме для неї інформацію,особливо зайшов кандидатам в пасивному стані – роботу не шукаю, але можу розглянути. А таких людей завжди переважна більшість в ІТ, бо досвідчені розробники не шукають роботу, вона шукає їх.

Результати Tinder-формату за перший місяць після релізу  в цифрах

  1. Response Rate виріс з 15% до 73%;
  2. Кількість проведених співбесід виросла з 404 до 1621 в місяць;
  3. Навіть інженери із статусом «закриті до офферів» повертаються в продукт з дуже високою частотою – Retention Rate 28%.

Tinder з вакансіями від Skyworker зараз доступний всім інженерам у веб-версії і для них він безкоштовний. Зараз ми збираємо відгуки інженерів, щоб процес контролю ринку роботи став ще більш ненапряжним.

Але ключовий висновок вже є – найм стає значно ефективнішим, якщо розробник контролює ситуацію завжди, незалежно від статусу пошуку роботи.

Автор: Лідія Терпель, СЕО та співзасновниця рекрутингового стартапу Skyworker.

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск