Український стартап Fintellect працює над однойменним сервісом для невеликих компаній, за допомогою якого можна бюджетувати гроші, аналізувати фінансовий стан, автоматизувати транзакції. Зараз команда працює над прототипом, проводить тести і вже за кілька місяців планує запустити MVP.
З чого почався проект
Стартап Fintellect заснували Єгор Валовські з веб-студії Nextpage та співвласник агентства Syntropy Данило Голота. Основна ідея була в тому, щоби створити простий сервіс керування фінансами для агенцій, веб-студій, продакшенів, архітектурних бюро та аутсорсингових компаній.
«Ідея прийшла Єгору в процесі операційної роботи його веб-студії. Класична історія стартапу, коли починаєш створювати продукт, який вирішує твої власні проблеми, бо ніщо інше це зробити не може. Ми спілкувались про продукт ще на стадії ідеї, адже ми в роботі агенції пробували різні рішення для фінансового менеджменту, і не знаходили те, що на 100% підійде нам», — розповідає Данило.
Попит на сервіс для управління фінансами команда перевірила, провівши більше 50 інтерв’ю та UX/UI тестувань з іншими керівниками і фаундерами. За словами Данила, ці опитування підтвердили, що проблема існує у сервісних бізнесів по всьому світу.
Що таке Fintellect
На думку співзасновників, компанії на кшталт веб- чи продакшен-студії засновують люди, що вміють добре робити певну роботу (дизайн, розробка, реклама). Але водночас їм часто бракує розуміння бізнес-моделі, фінансів, операційного управління. І через це багато компаній не доживає до стадії системного бізнесу, де в них з’являється експерт із цих питань — директор з фінансів (СFO).
Тому частину завдань, за які відповідає CFO, вирішили автоматизувати і зібрати в один інструмент. За задумкою, за допомогою Fintellect можна:
- бюджетувати гроші;
- складати проекцію фінансового стану компанії;
- інтегруватися з 1000+ банків і автоматизувати транзакції на всіх рахунках;
- створювати планування і облік проектів, які є основною бізнес-одиницею в сервісних компаніях.
За словами Голоти, цей сервіс можна використовувати і для того, щоб розраховувати і відслідковувати проекти так, щоб власник завжди бачив їхню прибутковість і міг швидко приймати рішення.
На якій стадії проект зараз
Спочатку команда зробила мінімальну версію продукту, з бюджетуванням, рахунками та транзакціями. Але тестування виявило, що цього мало і продукт — сирий.
«Ми зробили крок в сторону і подумали над тим, що найбільше «болить» нашим людям. І ми побачили дві першочергові речі — розрахунок проектів та автоматизація транзакцій», — розповідає Голота.
Тому до сервісу підключили провайдера SaltEdge, який через PSD2-протокол автоматично додає транзакції, що проходять бізнес-рахунками користувача. Таким чином, йому не потрібно буде додавати всі витрати і доходи вручну.
Сервіс синхронізується з +1000 банків в Європі, а також основними банками в Україні («ПриватБанк», monobank, «Альфа-Банк Україна», платіжними системами Wise, PayPal, Coinbase. Зараз у Fintellect також додані функції оновленого бюджетування, мікроаналітики та проектних фінансів, але все це — на стадії прототипу.
Зараз команда збирає групу із 100 користувачів, що оплатили підписку і тестуватимуть сервіс. А за два місяці планують запустити MVP, який вже буде продаватись за підписку.
Сервіс працює за SaaS-моделлю, і зараз коштує 19 євро на місяць за індивідуального підписника. В майбутньому планують додати і командну підписку.