Юрій Гнатюк, співзасновник львівської ІТ-компанії KindGeek розповідає про новий, спричинений пандемією, формат організації роботи офлайн – офіс-хаб. У KindGeek відкриватимуть камерні хаби у різних частинах міста. Вони поєднуватимуть найкращі елементи дому, кав’ярні та класичного офісу – усе для того, щоб людям було зручно працювати, як з дому, так і в затишному хабі. KindGeek HUB із назвою «London» запустили 13 вересня і вже мали змогу потестувати новий формат. Про ідею, концепт, реалізацію та що з цього вийшло — йдеться у блозі.
Питання щодо майбутнього офісів, їхнього формату та ролі в бізнесі останнім часом обговорюється дуже активно. Компанії, зокрема в ІТ-сфері, почали частково повертатися із віддаленого формату роботи до звичного докарантинного – в офісах. Ремоут, прижився добре та забезпечував цілковиту гнучкість у роботі – люди могли не витрачати час на добирання до офісу, працювати із будь-якого місця та самостійно організовувати робочий день. Тож не дивно, що 97% працівників не хочуть повертатися до звичного офісного формату роботи. Нова парадигма роботи змушує бізнеси створювати нові способи організації праці, які б забезпечили можливість живого спілкування та роботи в командах та цілковиту гнучкість. Так виникла ідея нового формату «хабу» – місця, що поєднує найкращі елементи дому, кафе і класичного офісу.
Формат майбутнього
Пандемія показала, що модель роботи в офісі «5 днів на тиждень / 8 годин у день» — це пережиток індустріальної революції. Особливо це стосується креативних індустрій. Ситуація з локдаунами за останні два роки пришвидшила пошук нових моделей роботи і частково «легалізувала» ремоут. Пандемія еволюціонувала підхід до роботи і тим самим зруйнувала бар’єри, що перешкоджали масовому впровадженню віддаленого формату. З’явилися нові технології, деякі компанії вирішили відмовитися від фізичного офісу, а очолив ці зміни — Twitter.
І виглядає так, що це win-win ситуація для всіх. Для людей, при правильному плануванні, з’являється більше часу на особисте життя – відсутність витрат на доїзд до офісу в тиждень легко може дорівнювати 8 додатковим годинам роботи. Також це про можливість подорожувати працюючи та загалом бути більш мобільними.
Для компаній з’являється інший рівень можливостей у контексті найму топ-талантів із ще більш різноманітних локацій.
Офіс-хаб як альтернатива класичному офісу
Можна сказати, що з легалізацією повного чи часткового ремоуту у виграші всі, окрім «корпоративної культури» компаній. А культура компанії та її цінності для технологічних бізнесів зараз є чи не найважливішим диференціатором на ринку. Її стало набагато складніше будувати і транслювати онлайн — без живих зустрічей та без обміну енергією, яка можлива тільки, коли ви поруч.
Саме тому багато компаній, і зокрема KindGeek, зайнялися пошуком альтернативи для старої «моделі 40-годинного офісного життя».
У KindGeek ми почали з двох речей:
- Після можливості вакцинуватися проаналізували, скільки людей одночасно приходить офіс. Кількість людей в офісі, навіть у найбільш сонячні та, здавалось би, сприятливі дні для візиту в офіс, так і не перевищила показник у 20-25% від усієї кількості людей компанії.
- Провели опитування всередині компанії, задавши питання: «Як краще та ефективніше працювати: офіс чи ремоут?». Близько 100% опитуваних зійшлись на думці, що офіс, як хаб для живої взаємодії, однозначно потрібен, проте його в звичайних умовах достатньо 2 дні на тиждень. А мати змогу працювати віддалено — це теж перевага, від якої не хочеться відмовлятись.
Відповідно до зібраної інформації, а також після моніторингу показників ефективності роботи бізнесу в цілому, в KindGeek ми почали задумуватись про новий формат офісів.
Ми стежили та підглядали, що роблять лідери індустрії і як діють українські компанії. Хтось, як Google, дуже лагідно, проте настирливо наполягає на поверненні працівників в офіс. Хтось взагалі відмовився від офісу, розірвавши контракти з орендодавцями і перевівши все в онлайн. Проте більшість таки спробували випрацювати якусь середню модель і переобладнати свої наявні площі у щось схоже на коворкінги — без фіксованих робочих місць, інколи навіть розділяючи свої «квадратні метри» з іншими компаніями.
Ми теж думали про всі вище описані варіанти. Розглядали навіть варіанти побудови коворкінгу і запуск цього проєкту, як окремого бізнесу.
Однак зупинились на ідеї та концепті створення KindGeek хабів.
Чим хаб відрізняється від звичного офісу?
Ідея полягає в тому, щоб об’єднати найкращі елементи дому, кав’ярні, на кшталт Starbucks, та класичного офісу в одному місці — хабі.
До цієї ідеї у KindGeek ми роками орендували офіси площею понад 1000 м². У концепті з хабами: самі офіси — це значно менші за площею локації (приблизно 200 м²), які за своєю структурою та настроєм більше схожі до кафе.
У хабах є фіксовані робочі місця, які можна резервувати через внутрішню систему, окремий мітинг рум для командної роботи, звукоізольовані кабінки для проведення робочих дзвінків. Проте більшість «посадкових місць» — це столики, як у кав’ярні, за якими можна спілкуватись, пити каву та працювати. Ідея також в тому, що такі хаби будуть розташовані в різних частинах міста, на перших поверхах будівель у прохідних місцях, що повинно давати можливість людям частіше «змінювати картинку», динамічно переміщатися між різними «офісами», і якийсь день працювати з того місця, яке ближче до житла, а в інший — з хабу, що ближчий до центру міста.
KindGeek London HUB
У вересні ми запустили перший такий KindGeek HUB з назвою «London». Дизайн і концепт хабу, як і переважна більшість портфоліо наших клієнтів, також цілком пов’язані зі столицею Великої Британії.
London HUB ми розташували на Героїв УПА у Львові – локації, що є найзручнішою для більшості людей в компанії. Якщо ідея та концепт виявляться вдалими, хабів у стане більше – у центрі та в інших районах міста, де мешкають гіки.
Із фішок – хаб є максимально схожим на кав’ярню. Він має 30 посадкових місць і є дуже мобільним – можна змінювати положення столів, а один з просторів легко перетворюється на лекторій, приміщення для корпоративних вечірок із діджеєм і сценою-трансформером. Ми не випадково облаштували саме перший поверх – це робить офіс більш доступним та інклюзивним.
В хабі ми також продумали місця для усамітнення, робочих дзвінків та командних зустрічей. Серед них – лондонські червоні телефонні будки. Це неформальна переговорна, де можна провести дзвінок з клієнтом чи просто відпочити. Інші простори хабу мають назви гілок лондонського метро, щоб людям було легше орієнтуватися, бронюючи робоче місце у системі.
Особливість хабу – можливість відчувати себе вдома, в кав’ярні та в офісі одночасно, бути гнучким та адаптивним. Звичайно, вичерпні висновки можна буде зробити лише з часом, але це наша спроба знайти формат офісу майбутнього.
Автор: Юра Гнатюк, COO KindGeek