Як краще організувати роботу великої ІТ-команди in house: досвід Zakaz.ua

1122

Олексій Панасюк, Chief Technology Officer в Zakaz.ua, у своїй статті розповідає про те, як в компанії налаштували роботу власної IT-команди.


Загальна глобалізація підштовхує власників бізнесу до розв’язання питання: як краще організувати роботу своєї команди. Великі компанії, які реалізують послідовну стратегію, поступово нарощують власну унікальну експертизу і створюють свої технології. Безумовно, ці напрацювання є сильною конкурентною перевагою і не повинні стати надбанням сторонніх команд.

Тут і надалі фото надані автором

Якщо система, що розробляється, є якірною для бізнесу, то досить ризиковано передавати її назовні. І тому виникає потреба у створенні свого великого ІТ-штату фахівців.

Чому в компанії Zakaz всі ІТ-спеціалісти in-house

Розширення штату in-house-розробки — це, перш за все, інвестиції в інфраструктуру і зростання операційних витрат, але й збільшення вартості компанії в цілому. До того ж, не можна не враховувати стратегічні цілі бізнесу та акціонерів — і саме вони можуть мати вирішальне значення.

Саме так сталося із компанією Zakaz, яка при запуску сервісу доставки продуктів, спочатку займалася операційною частиною і налагоджувала всі процеси. Але з часом стало зрозумілим, що саме за власною IT-командою стоїть успішне майбутнє цього бізнесу. На сьогоднішній день Zakaz — це IT-компанія, яка працює в сфері доставки продуктів.

Модель in-house дозволяє гнучко та ефективно управляти ресурсами у своїх проектах. А однією з основних переваг варіанту in-house, насамперед, є доступність з точки зору управління, оптимальність налаштувань та відчуття потреб бізнесу.

Наприклад, коли у компанії Zakaz прийняли рішення розробляти мобільний додаток, то запросили для цієї роботи компанію-підрядника. Але вже через півроку вимушені були відмовитися від їхніх послуг, бо якість робіт і терміни виконання не влаштовували.

За 2-3 роки сервіс Zakaz повністю сформував свою IT-команду зі штатом більше 70 людей, де є власні розробники, девопси, тестувальники, бізнес-аналітики, продакт-менеджери та багато інших фахівців. І їхня кількість постійно зростає.

Звісно, що зібрати власну команду вузькопрофільних ІТ-спеціалістів зовсім не легко. Для цього потрібен не один місяць пошуків гарного фахівця, залучення професійних HR, які мають добре знатися на ІТ-сфері. Проте Zakaz вбачає великі перспективи та інвестує саме у цей напрямок.

Наразі відкрито більше 20 вакансій, а в найближчому майбутньому компанія планує збільшити свою ІТ-команду до 100 спеціалістів. Команда Zakaz працює над удосконаленням існуючих програм, веб-платформи та мобільного застосунку. Також у планах модернізувати програми для бек-офісу, оновити та налагодити розподіл даних для кожного співробітника, доповнити систему новими функціями та сучасними рішеннями.

Як працювати з власною ІТ-командою

Створюючи власний ІТ-відділ з нуля, можна налаштувати його так, як вважаєте за потрібне. Ви наймаєте співробітників із відповідною кваліфікацією, досвідом та потрібними компанії soft-skills. Команда буде регулярно працювати разом, що спрощує комунікацію і дозволяє прискорити прийняття рішень та підвищити адаптованість.

Усі процеси контрольовані та прозорі. Бо саме ваш бізнес — головний фокус штатного ІТ-персоналу, і вони будуть глибоко розуміти ІТ-систему компанії. Це дозволяє передбачати всі потреби фахівців і адаптувати рішення до їх індивідуальних запитів та загальних цілей компанії.

Загалом IT-департамент Zakaz налічує 17 команд, десять із яких є крос-функціональними. Це означає, що повністю зібрані команди, де є всі спеціалісти, щоб виконати функціональне завдання. Наприклад, у крос-функціональній команді є фронтенд розробники, які виконують завдання по зовнішній частині сайту, бекенд розробники займаються внутрішніми роботами та експерти з оцінки якості продукту.

Розробка веб-додатку лежить на трьох командах: майн-сайт, вітрини та мобільні версії. Кілька команд обслуговують фронт-офіс, і є команди, які займаються бек-офісом. Є фахівці, що відповідають за тестування — використовується автоматизоване інженерне тестування. І команда дата-аналітиків, які працюють із крос-функціональними командами.

Для коректної роботи будь-якого проекту завжди потрібна злагоджена команда фахівців. І потрібно не просто зібрати їх разом, але і налаштувати на ефективну роботу. У компанії Zakaz є своя схема адаптації нових працівників, яка дозволяє якомога швидше залучити їх до проекту.

Щоквартально Zakaz проводить виїзні зустрічі для своєї ІТ-команди, де обговорюють питання налагодження процесів всередині компанії, знайомлять із планами на майбутнє у рамках нового Program Increment, діляться досвідом роботи та інформацією про перспективи залучення нових технологій.

Плюси ІТ-команди in-house

  • Внутрішня експертиза. В процесі самостійної розробки програм чи додатків команда здобуває досвід, але при цьому і напрацьовує власну експертизу. Працює не за принципом копіювання чогось чи за шаблоном. З кожним місяцем під час створення спільного продукту ваші IT-фахівці звикають один до одного. І пізніше, коли продукт вже запущений, усі доопрацювання вимагають набагато менше часу.
  • Швидкий багофікс після запуску. Після запуску будь-якого оновлення, коли прийде умовно 1000 користувачів, можуть вилізти баги. Коли є своя IT-команда, набагато простіше прибігти до них зі словами «Гьюстон, у нас проблема», і хлопці відразу візьмуться за роботу.
  • Залученість команди. З внутрішньої командою, звичайно, більше персональних точок дотику: робочі зустрічі в офісі, корпоративи і тімбілдінг. Це покращує корпоративну культуру і згуртованість команди, що безпосередньо впливає на настрій співробітників і їх залученість у розробку.
  • Прозора та швидка комунікація. Спілкування з людьми, що говорять з вами одною мовою, — дуже важливий аспект для ефективної роботи. Якщо потрібно, можна підійти до колеги і швидко обговорити робочі моменти. Не потрібно витрачати час на стиковку розкладів із компаніями-партнерами.

Автор: Олексій Панасюк, CTO Zakaz.ua

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск