Мы собрали для вас дайджест из 34 вакансий для UI/UX-дизайнеров. Чтобы подписаться на новые вакансии по этому тегу — перейдите по ссылке, задавайте нужные фильтры, пока не останутся только подходящие вакансии,  а затем нажмите на тумблер «подписаться».

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - artboard-1024x538.png

Агентство League Design Agency, которое специализируется на графическом, цифровом и UI / UX дизайне, а также бренд-дизайне, ищет в свою команду Middle UI/UX дизайнеров. Компания названа лучшим дизайн-агентством Киева по версии Upwork, имеет 45 наград и 3 золота  от «Ukrainian Design: The Very Best Of». Отправляйте свое резюме, нажав по кнопке “Откликнуться”.

[Kyiv] [UI/UX] Middle UI/UX Designer @League Design

  • Figma — как отбойный молоток для строителя, как кисть художника, как скальпель хирурга — это инструмент реализации своего потенциала.
  • Показать портфолио — не проблема, а предмет гордости.
  • Уровень английского языка не ниже Intermediate и позволяет изложить собеседнику суть проделанной работы.
  • Своё мнение и взгляды — это фундамент для самовыражения и общения с миром, а не повод вступать в дискуссии.
  • Стать выдающимся дизайнером и заработать мировое признание — не плод воображения и фантазии, или несбыточная мечта, а реальная и достижимая цель.


[Kharkiv/Remote] [UI/UX] Senior UX Designer @EPAM

  • 5+ years of relevant design experience, with a solid understanding of User Centered Design Methodology.
  • Strong understanding of User Experience Design processes, methods and artifacts (what, how, when).
  • Portfolio that representing your UX skills and processes.
  • Understanding of UX Workshops – types, activities and how to use them.
  • Ability to create multichannel experiences (desktop – mobile – tablet).
  • Ability to explain complex design decisions to experts and laypeople.
  • Customer-facing experience – communicating, presenting, explaining and advocating your ideas.
  • Strong skills in prototyping and wireframing.
  • Understanding of how to evaluate your and stakeholder ideas.
  • Ability to work within both Agile and Waterfall environments.
  • Ability to estimate and delegate the work to less experienced designers and take responsibility for delivering on time.
  • Ability to work with a few projects simultaneously.
  • High-level understanding of front-end development.
  • Great communication skills.
  • Ability and willingness to learn.
  • Ability to solve the problems in an efficient and diplomatic way.
  • Take well a reasoned critique and a feedback.
  • Visual Design skills will be a plus.
  • Experience in conducting workshops with stakeholders will be a plus.
  • Good spoken and written English level.

[Ivano-Frankivsk] [UI/UX] Senior UI/UX Designer @SoftServe

  • Proficient in user experience and interaction design, having at least 5 years in the industry.
  • Demonstrating a portfolio of design capabilities.
  • Accustomed to working in agile environments and methods.
  • Having a solid knowledge of or ability to learn software tools (e.g. Figma, Sketch, Creative Suite, Miro).
  • Pretty knowledgeable of digital trends and digital experiences, modern UI design approaches for Desktop, Web, Mobile, and emerging platforms.
  • Passionate about solving problems.
  • Strong in communication, analytical and interpersonal skills.
  • Ready for 2 weeks+ business trips in case of business needs in the post-quarantine era.
  • Showing Upper-Intermediate + English level.

[Kharkiv] [UI/UX] Senior UI/UX Designer @SoftServe

  • Proficient in user experience and interaction design, having at least 5 years in the industry.
  • Demonstrating a portfolio of design capabilities.
  • Skilled working in agile environments and methods.
  • Having a solid concept of or readiness to learn software tools (e.g. Figma, Sketch, Creative Suite, Miro).
  • Knowledgeable of digital trends and digital experiences, modern UI design approaches for Desktop, Web, Mobile, and emerging platforms.
  • Passionate about solving problems.
  • Strong in communication, analytical and interpersonal skills.
  • Ready for 2 week+ business trips in case of business needs in post-quarantine era.
  • Showing Upper-Intermediate English or higher.

[Dnipro/Remote] [UI/UX] Senior UI/UX Designer @SoftServe

  • At least 3 years in user experience and interaction design in the IT industry.
  • A portfolio of design capabilities, which is a must.
  • Experience in working in agile environments and methods.
  • Solid knowledge of or ability to learn software tools (e.g. Figma, Sketch, Creative Suite, Miro).
  • A concept of digital trends and digital experiences.
  • Understanding of modern front-end technologies (desirable).
  • Knowledge of modern UI design approaches for Desktop, Web, Mobile, and emerging platforms.
  • Spoken Upper-Intermediate English level (readiness for direct communication with external clients via calls/chats on daily basis).

[Kyiv] [UI/UX] UI/UX Designer (Universe) @Genesis

  • 2.5+ роки досвіду роботи на позиції UI/UX Designer або Product Designer.
  • Високий рівень роботи з Figma.
  • Розуміння основ адаптивного веб-дизайну.
  • Англійська на рівні Intermediate і вище.
  • Вміння працювати в команді та орієнтація на результат.
  • Навички швидко навчатись та освоювати нові інструменти для проектування.

[Kyiv] [UI/UX] Game UI/UX Designer (OBRIO) @Genesis

  • Strong design, drawing, colour, composition, and conceptual ideation abilities.
  • At least 2 years of similar experience.
  • Excellent knowledge of Photoshop and Illustrator.
  • Experience of working with prototyping services (Moqups, Balsamiq, Figma).
  • Quick sketching methods.
  • Resourceful with excellent follow-through skills.
  • Intermediate English.

[Kyiv] [UI/UX] Game UI/UX Designer (OBRIO) @Genesis

  • Досвід в якості UI/UX Designer в геймдеві або mobile UI/UX дизайні від 1 року.
  • Досвід роботи з сервісами прототипування (Moqups, Balsamiq, Figma).
  • Розуміння специфіки створення ігрового дизайну.
  • Досвід роботи з Photoshop.

[Kyiv/Remote] [UI/UX] UI/UX Designer (HolyWater) @Genesis

  • Маєш 1+ рік комерційного досвіду проєктування мобільних інтерфейсів.
  • Впевнено володієш Figma.
  • Володієш англійською на рівні B1 або вище.
  • Маєш UX/UI досвід у мобільних іграх.
  • Маєш портфоліо успішних проєктів.
  • Працював з анімацією інтерфейсу та в команді розробників.

[Kyiv] [UI/UX] Junior UI/UX Designer (PlantIn) @Genesis

  • 6 місяців — 1 рік досвіду на позиції UI/UX Designer.
  • Досвід роботи з Figma.
  • Розуміння принципів UI/UX для різних платформ (web, mobile, tablet).
  • Розуміння Google Material Design.
  • Вміння аргументувати свою позицію та орієнтація на результат.
  • Наявність портфоліо.

[Kharkiv] [UI/UX] Middle UX/UI Designer @NIX

  • Опыт работы от 2х лет;
  • наличие портфолио;
  • уверенное владение программами Sketch, Adobe XD, Photoshop, illustrator, Figma, Framer X;
  • знание английского языка на уровне Upper-Intermediate (уверенная устная и письменная речь);
  • хороший вкус и чувство композиции;
  • понимание новейших тенденций и требований рынка;
  • понимание принципов построения интерфейсов (UX/UI);
  • знание актуальных гайдов по интерфейсам: рекомендации Apple, Material Design by Google;
  • умение аргументированно объяснять, почему «это будет красиво и удобно, а то не будет»;
  • творческое мышление;
  • внимание к деталям;
  • стремление к саморазвитию;
  • самостоятельность;
  • ответственность и инициативность.

[Kyiv] [UI/UX] UI designer @Field Complete

  • Previous experience in a graphic design role (portfolio needed).
  • Proficiency in Adobe Flash, Photoshop, Illustrator, Figma.
  • English level of Intermediate or above.
  • Will be a plus: previous work experience as a User Interface designer for commercial products.

[Kyiv] [UI/UX] UI.UX Designer @Lazarev.

  • A portfolio of beautiful interface designs that will make us swoon this is a MUST;
  • experience designing for multiple platforms iOS, Android, Desktop, etc. using Sketch, Figma, Principle, etc.;
  • an excellent sense and knowledge of typography, layout, and general design principles;
  • self-starter attitude with excitement to work in a fast-paced and low-ego environment;
  • at least 2 years of design experience;
  • experience in analytics;
  • ability to articulate design decisions & problems being solved;
  • experience in user flows, interface designs, design systems creation;
  • good written and verbal English skills — nothing to worry about if you’ve read this far;
  • and, most importantly, being a highly creative and passionate team player.

[Odesa] [UI/UX] Strong UI/UX Designer @Glow Design Agency

  • Имеешь более 1 года опыта в дизайне интерфейсов для разных платформ (Desktop, Android, iOS).
  • Понимаешь принципы проектирования интерфейсов и можешь объяснить свои решения.
  • Уверенно справляешься со слоями в Sketсh/Figma.
  • Дружишь с разработчиками.
  • Собрал портфолио, которым гордишься.
  • Умеешь читать и говорить на английском.
  • Готов работать в дружной команде и общаться с клиентом.

[Cherkasy] [UI/UX] UI/UX Designer @Everlabs

  • Розуміння сучасних тенденцій в digital-дизайні;
  • принципи взаємодії за допомогою інтерфейсу (UI / UX);
  • розуміння Scrum;
  • композиція, колористика;
  • розуміння usability;
  • основи мобільного дизайну;
  • гайдлайни мобільних платформ (iOS, Android);
  • процес супроводу і підтримки цифрових продуктів;
  • клієнтоорієнтованість, робота з замовником, презентація проектів;
  • уміння пояснити рішення, апелюючи до професійних термінів і даних;
  • професійна комунікація;
  • тайм-менеджмент;
  • багатозадачність;
  • увага до деталей;
  • відповідальність за результат;
  • постановка задач та прийняття рішень;
  • лідерство: постановка задач, делегування, контроль виконання;
  • саморозвиток;
  • наявність портфоліо.

[Remote] [UI/UX] Middle UX/UI @olymp

  • 2+ роки комерційного досвіду в web UX/UI та портфоліо готових проєктів;
  • мати навички проєктування дизайн-систем для масштабованих, адаптивних інтерфейсів;
  • віднаходити баланс між biz/ux/tech-потребами та естетикою;
  • розуміння основ універсального дизайну;
  • володіти Figma та продуктами Adobe;
  • вміння працювати автономно та самостійно будувати процес роботи над проєктами;
  • оцінювати завантаженість та планувати роботу;
  • бажання та вміння аргументовано відстоювати свою точку зору;
  • бути відкритим та готовим до зворотного зв’язку;
  • English — B1+;
  • буде плюсом: навички створення ілюстрацій, досвід з motion та 3D.

[Odesa] [UI/UX] UX/UI Designer @RonDesign

  • Опыт работы в сфере веб-дизайна от 1 года;
  • понимание принципов проектирования пользовательских интерфейсов, юзабилити;
  • готовность развиваться и адекватно воспринимать критику;
  • наличие он-лайн портфолио (dribbble, behance);
  • умение подготовить материалы для разработчиков.

[Remote] [UI/UX] UX/UI дизайнер (Middle) @BONDAR Creative Agency

  • Опыт работы в области дизайна UX/UI — 2 года и более.
  • Опыт в создании лендингов, сервисов, платформ, маркетплейсов и мобильных приложений.
  • Знание, что такое Google Material Design и iOS гайдлайны.
  • Опыт в создании кейсов и презентаций проектов.
  • Умение работать с Google документами, таблицами и презентациями (тут проходит 30% работы: ТЗ, Брифы, Презентации, Аналитика и т.д.).
  • Уверенное владение Figma на 100%, с использованием стилей, компонентов и горячих клавиш. (Это наш основной инструмент).
  • «Аккуратность» Подготовка макетов к передаче верстальщикам и другим дизайнерам. (Чистота макета и группировка слоёв, в общем перфекционизм приветствуем).
  • Умение делать интерактивные анимации в Principle или ProtoPie.
  • Умение делать интерактивное прототипирование в Figma.
  • Знание графических редакторов Photoshop и Illustator на среднем уровне.
  • Опыт работы с Тильдой.
  • Умение создавать Mide Map и User Flow для сайтов и приложений.
  • Понимание HTML и CSS вёрстки, правильная адаптация сайта, возможности программирования, нагрузка на сайт.
  • Умение осмыслить существующий интерфейс, декомпозировать его, улучшить, наследовать стили.
  • Умение вносить правки в уже готовый дизайн, аргументировать своих UX решения и прислушиваешься к Chief Designer.
  • Понимание принципов юзабилити, управлять пользователем с помощью дизайна.
  • Pixel Perfect, внимание к деталям, грамотные и логические отступы, размеры шрифтов, цвета и т.д.

[Zaporizhzhia/Remote] [UI/UX] UI/UX designer @Redwerk

  • 4+ years of experience in developing UI / UX under the Internet and mobile.
  • Understanding of modern principles and methodology of UX-design.
  • Skills in Sketch, Figma, Adobe CC (Photoshop, Illustrator, XD).
  • Knowledge of composition, typography.
  • Sense of style, understanding and arrangement of modern trends in web, mobile and graphic design.
  • Basic knowledge of HTML5 and CSS3.
  • English — Upper-Intermediate (B2).

[Kyiv/Remote] [UI/UX] UI\UX Designer (AR\VR) @Lucid Reality Labs

  • 3+ years of UI/UX/product design experience for mobile and web applications (AR VR would be a plus).
  • Ability to convey design concepts (AR/VR will be a plus) through wireframes, flows, storyboards, and mockups; both spatial and flat-like.
  • Good artistic skills (proportion, composition, color). Spatial (three-dimensional) vision would be a plus.
  • Up-to-date with the current design trends.
  • Understanding of software development and disign process.
  • Highly proficient in Figma, Photoshop, Illustrator or similar tools. Experience with video editing tools (e.g. AfterEffects) would be a plus.
  • Communication, presentation and teamwork skills.
  • Communication, ownership, critical thinking, and teamwork skills.
  • English of upper intermediate level or higher (writing, speaking) to communicate directly with native speaking clients.

[Odesa] [UI/UX] Middle+/Senior UI/UX Designer @Solar Digital

  • Уверенные знания типографики и основ композиции.
  • Опыт работы со стартапами, крупными сервисами.
  • Знание пакета Adobe/ Figma/ Sketch/ Zeplin (с чем удобнее работать).
  • Способность полностью самостоятельно закрывать проект.
  • Быть в курсе последних UX трендов.
  • Иметь уровень английского не ниже A2/B1.

[Dnipro/Kyiv] [UI/UX] UI/UX designer (casual games) @Murka

  • Confident use of packages Adobe Photoshop.
  • Understanding of visual design principles and processes (typography, iconography, composition, color, light, layout, etc.).
  • Ability to quickly produce elegant and easily understood UI-elements.
  • Possession of the “play with fonts” technique.
  • Understanding of the game’s branding, design, functionality, and technical requirements.
  • Basic freehand drawing skills. Working on a graphic tablet.
  • Being detail-oriented and highly organized multi-tasker.
  • Passion for creating something new and creative.
  • Tracking and understanding market trends, if possible, introduce them into the project.
  • The calm perception of criticism and flexibility in work.
  • Ability to learn quickly.

[Kyiv] [UI/UX] Senior UI Designer @Sift

  • 6+ years of experience designing web or mobile applications, ideally B2B SaaS applications.
  • Experience in design systems or component systems a major advantage.
  • Comfortable bringing a strong and informed design point of view to the product team.
  • Proficiency in conducting customer research to guide design decisions (including prototypes and user studies).
  • Self-starter, high-energy, and proactively push projects forward.
  • Ability to work with ambiguity.
  • Strong teamwork and interpersonal skills.
  • Portfolio demonstrating fresh and modern UI and interactions.

[Kyiv] [UI/UX] UI | UX Designer @Дія

  • +3 роки досвіду в UI | UX-дизайні.
  • Поглиблені знання Figma.
  • Досвід роботи з веб- і мобільною розробкою.
  • Знання iOS Human interface guidelines та Material design guidelines.
  • Пристрасть до створення приємного користувацького мобільного інтерфейсу.

[Dnipro] [UI/UX] UI/UX-дизайнер (GameDev) @Wooden Sword Games

  • Опыт работы в геймдеве.
  • Опыт работы в дизайне UX/UI — 2 года и более.
  • Знание графических редакторов: Photoshop, Sketch, Figma.
  • Навыки работы с растровой и векторной графикой.
  • Умение работать в команде.

[Remote] [UI/UX] UI/UX Designer @Outcrowd

  • 2+ years of experience in both web & mobile design;
  • excellent understanding of UI/UX principles and iOS/Android guidelines;
  • strong communication, organizational, and analytical thinking skills;
  • advanced user of Sketch and Figma;
  • at least Intermediate English both spoken and written, ability to communicate with foreign customers, present and argue your design decisions;
  • open-mind and desire to learn new skills;
  • ability to self-analysis and of the work results;
  • strong team player.

[Remote] [UI/UX] Middle UI/UX Designer @Awesomic.io

  • Experience in app design.
  • Experience with vector graphics.
  • Excellent knowledge of common tools like Adobe Photoshop, XD, Illustrator, Figma.
  • Knowledge of web design trends.
  • Ability to adapt fast.

[Kyiv] [UI/UX] UX Designer (Game Design) @Ubisoft

  • You are a black belt in design processes from ideation to delivery.
  • You are master with high fidelity prototyping & demonstration skills in leading software Axure, Figma, etc.
  • You are self-driven designer taking responsibility of producing large, complex systems to our players with maximum player value while collaborating with multidisciplinary stakeholders.
  • You are a 10xer; overseeing UX/UI flow of multiple systems in detail from ideation, conception, communication, implementation to support creating maximum player value possible.
  • You are a critical thinker who can create game systems that can answer a targeted audience’s needs while maintaining the balance, quality & design principals of the game.
  • You are a keen eye in detail maintaining documentation, guidelines and demonstration assets.
  • Experience as designer in the video games industry with at least 2 shipped projects.
  • An understanding of game flow and scripting, knowledge of prototyping software.
  • Ability to mentor and transfer knowledge to other designers.
  • Ability to work independently and produce excellent results despite technical limitations and time constraints.
  • Experience in working with other professionals in a fast-paced, iterative and agile professional environment.
  • Good proficiency in English.

[Kyiv] [UI/UX] UI Artist @Ubisoft

  • Previous work experience as a User Interface Artist for commercial products.
  • Previous experience in a graphic design role (portfolio needed).
  • Proficiency in Adobe Flash, Photoshop, Illustrator or other visual design tools.
  • Good Artistic skills (proportion, composition, color).
  • A keen eye for usability and clarity.
  • Algorithmic thinking and interest in the implementation aspect of the User Interface.
  • Up-to-date with the current design and typographical trends.
  • Video-gaming culture and interest in video-games development.
  • Fluency in English.

[Kyiv] [UI/UX] UX Designer @Ubisoft

  • You studied Design (Industrial, Graphic, Interaction or Game Design for instance), human computer interactions, cognitive psychology or social sciences.
  • You come from web, media, entertainment, e-commerce or industrial companies.
  • Your analytical skills and ability to combine various sources of data allow you to make data-informed design decisions.
  • You are able to deal with diverse stakeholders driven by various priorities and interests.
  • You possess interaction design skills with a user-centric approach.
  • You are able to prototype in order to test a concept.
  • You are familiar with cognitive and social psychology, motivational theories (including self determination theory).
  • You have strong knowledge of information architecture, ergonomic and accessibility principles [for instance:] A11y/ WCAG requirements, web content accessibility guidelines).

[Poltava] [UI/UX] UI/UX Designer @White Label Agency

  • Experience in web design (please send your portfolio together with your CV when applying).
  • Experience with vector graphics (development of logotypes, patterns, icons, etc.).
  • Excellent knowledge of Adobe Photoshop, XD, Illustrator, Acrobat.
  • Knowledge of the modern tendencies in web design (adaptability, flat design, typography).
  • Knowledge of Material Design Guidelines and iOS Human Interface Guidelines.
  • Experience with html and CSS.
  • Good English (written).
  • Attention to details.
  • Self-organization and time management.
  • Positive attitude.
  • Initiative and proactivity.

[Lviv] [UI/UX] UI Designer @Stepico Games

  • Experience in creating interfaces for mobile games.
  • Understanding the principles of cutting interface elements.
  • Understanding the work of Unity.
  • Knowledge of basic tools for working with graphics (Photoshop, Illustrator).
  • Understanding the principles of game interfaces usability.
  • Ability to create interface layouts independently and bring them to the final.
  • Knowledge of the basic rules and basic principles of drawing (light, shadow, tone, color, perspective, anatomy).
  • Ability to work with the composition. Proper use of space. Logical arrangement of accents in the layout.
  • Ability to choose a readable and clear font in the theme/style of the game.
  • Extensive gaming experience and interest in the industry as a whole.

[Kyiv/Remote] [UI/UX] Game UI/UX Designer @Room 8 Studio

  • Опыт работы в игровой индустрии.
  • Высокий уровень владения Photoshop, Illustrator и Flash.
  • Опыт в GUI/GUIX.
  • Умение работать в команде и ответственное отношение к дедлайнам.

Recruitika — сервис анонимного мониторинга предложений работы от IT-компаний. Для тех, кто уже ищет новую работу, не прекращая текущую. И для тех, кто просто хочет иметь план Б. Узнать больше о том, как это работает можно здесь.