Мы собрали для вас дайджест из 34 вакансий для UI/UX-дизайнеров. Чтобы подписаться на новые вакансии по этому тегу — перейдите по ссылке, задавайте нужные фильтры, пока не останутся только подходящие вакансии, а затем нажмите на тумблер «подписаться».
Агентство League Design Agency, которое специализируется на графическом, цифровом и UI / UX дизайне, а также бренд-дизайне, ищет в свою команду Middle UI/UX дизайнеров. Компания названа лучшим дизайн-агентством Киева по версии Upwork, имеет 45 наград и 3 золота от «Ukrainian Design: The Very Best Of». Отправляйте свое резюме, нажав по кнопке “Откликнуться”.
[Kyiv] [UI/UX] Middle UI/UX Designer @League Design
- Figma — как отбойный молоток для строителя, как кисть художника, как скальпель хирурга — это инструмент реализации своего потенциала.
- Показать портфолио — не проблема, а предмет гордости.
- Уровень английского языка не ниже Intermediate и позволяет изложить собеседнику суть проделанной работы.
- Своё мнение и взгляды — это фундамент для самовыражения и общения с миром, а не повод вступать в дискуссии.
- Стать выдающимся дизайнером и заработать мировое признание — не плод воображения и фантазии, или несбыточная мечта, а реальная и достижимая цель.
[Kharkiv/Remote] [UI/UX] Senior UX Designer @EPAM
- 5+ years of relevant design experience, with a solid understanding of User Centered Design Methodology.
- Strong understanding of User Experience Design processes, methods and artifacts (what, how, when).
- Portfolio that representing your UX skills and processes.
- Understanding of UX Workshops – types, activities and how to use them.
- Ability to create multichannel experiences (desktop – mobile – tablet).
- Ability to explain complex design decisions to experts and laypeople.
- Customer-facing experience – communicating, presenting, explaining and advocating your ideas.
- Strong skills in prototyping and wireframing.
- Understanding of how to evaluate your and stakeholder ideas.
- Ability to work within both Agile and Waterfall environments.
- Ability to estimate and delegate the work to less experienced designers and take responsibility for delivering on time.
- Ability to work with a few projects simultaneously.
- High-level understanding of front-end development.
- Great communication skills.
- Ability and willingness to learn.
- Ability to solve the problems in an efficient and diplomatic way.
- Take well a reasoned critique and a feedback.
- Visual Design skills will be a plus.
- Experience in conducting workshops with stakeholders will be a plus.
- Good spoken and written English level.
[Ivano-Frankivsk] [UI/UX] Senior UI/UX Designer @SoftServe
- Proficient in user experience and interaction design, having at least 5 years in the industry.
- Demonstrating a portfolio of design capabilities.
- Accustomed to working in agile environments and methods.
- Having a solid knowledge of or ability to learn software tools (e.g. Figma, Sketch, Creative Suite, Miro).
- Pretty knowledgeable of digital trends and digital experiences, modern UI design approaches for Desktop, Web, Mobile, and emerging platforms.
- Passionate about solving problems.
- Strong in communication, analytical and interpersonal skills.
- Ready for 2 weeks+ business trips in case of business needs in the post-quarantine era.
- Showing Upper-Intermediate + English level.
[Kharkiv] [UI/UX] Senior UI/UX Designer @SoftServe
- Proficient in user experience and interaction design, having at least 5 years in the industry.
- Demonstrating a portfolio of design capabilities.
- Skilled working in agile environments and methods.
- Having a solid concept of or readiness to learn software tools (e.g. Figma, Sketch, Creative Suite, Miro).
- Knowledgeable of digital trends and digital experiences, modern UI design approaches for Desktop, Web, Mobile, and emerging platforms.
- Passionate about solving problems.
- Strong in communication, analytical and interpersonal skills.
- Ready for 2 week+ business trips in case of business needs in post-quarantine era.
- Showing Upper-Intermediate English or higher.
[Dnipro/Remote] [UI/UX] Senior UI/UX Designer @SoftServe
- At least 3 years in user experience and interaction design in the IT industry.
- A portfolio of design capabilities, which is a must.
- Experience in working in agile environments and methods.
- Solid knowledge of or ability to learn software tools (e.g. Figma, Sketch, Creative Suite, Miro).
- A concept of digital trends and digital experiences.
- Understanding of modern front-end technologies (desirable).
- Knowledge of modern UI design approaches for Desktop, Web, Mobile, and emerging platforms.
- Spoken Upper-Intermediate English level (readiness for direct communication with external clients via calls/chats on daily basis).
[Kyiv] [UI/UX] UI/UX Designer (Universe) @Genesis
- 2.5+ роки досвіду роботи на позиції UI/UX Designer або Product Designer.
- Високий рівень роботи з Figma.
- Розуміння основ адаптивного веб-дизайну.
- Англійська на рівні Intermediate і вище.
- Вміння працювати в команді та орієнтація на результат.
- Навички швидко навчатись та освоювати нові інструменти для проектування.
[Kyiv] [UI/UX] Game UI/UX Designer (OBRIO) @Genesis
- Strong design, drawing, colour, composition, and conceptual ideation abilities.
- At least 2 years of similar experience.
- Excellent knowledge of Photoshop and Illustrator.
- Experience of working with prototyping services (Moqups, Balsamiq, Figma).
- Quick sketching methods.
- Resourceful with excellent follow-through skills.
- Intermediate English.
[Kyiv] [UI/UX] Game UI/UX Designer (OBRIO) @Genesis
- Досвід в якості UI/UX Designer в геймдеві або mobile UI/UX дизайні від 1 року.
- Досвід роботи з сервісами прототипування (Moqups, Balsamiq, Figma).
- Розуміння специфіки створення ігрового дизайну.
- Досвід роботи з Photoshop.
[Kyiv/Remote] [UI/UX] UI/UX Designer (HolyWater) @Genesis
- Маєш 1+ рік комерційного досвіду проєктування мобільних інтерфейсів.
- Впевнено володієш Figma.
- Володієш англійською на рівні B1 або вище.
- Маєш UX/UI досвід у мобільних іграх.
- Маєш портфоліо успішних проєктів.
- Працював з анімацією інтерфейсу та в команді розробників.
[Kyiv] [UI/UX] Junior UI/UX Designer (PlantIn) @Genesis
- 6 місяців — 1 рік досвіду на позиції UI/UX Designer.
- Досвід роботи з Figma.
- Розуміння принципів UI/UX для різних платформ (web, mobile, tablet).
- Розуміння Google Material Design.
- Вміння аргументувати свою позицію та орієнтація на результат.
- Наявність портфоліо.
[Kharkiv] [UI/UX] Middle UX/UI Designer @NIX
- Опыт работы от 2х лет;
- наличие портфолио;
- уверенное владение программами Sketch, Adobe XD, Photoshop, illustrator, Figma, Framer X;
- знание английского языка на уровне Upper-Intermediate (уверенная устная и письменная речь);
- хороший вкус и чувство композиции;
- понимание новейших тенденций и требований рынка;
- понимание принципов построения интерфейсов (UX/UI);
- знание актуальных гайдов по интерфейсам: рекомендации Apple, Material Design by Google;
- умение аргументированно объяснять, почему «это будет красиво и удобно, а то не будет»;
- творческое мышление;
- внимание к деталям;
- стремление к саморазвитию;
- самостоятельность;
- ответственность и инициативность.
[Kyiv] [UI/UX] UI designer @Field Complete
- Previous experience in a graphic design role (portfolio needed).
- Proficiency in Adobe Flash, Photoshop, Illustrator, Figma.
- English level of Intermediate or above.
- Will be a plus: previous work experience as a User Interface designer for commercial products.
[Kyiv] [UI/UX] UI.UX Designer @Lazarev.
- A portfolio of beautiful interface designs that will make us swoon this is a MUST;
- experience designing for multiple platforms iOS, Android, Desktop, etc. using Sketch, Figma, Principle, etc.;
- an excellent sense and knowledge of typography, layout, and general design principles;
- self-starter attitude with excitement to work in a fast-paced and low-ego environment;
- at least 2 years of design experience;
- experience in analytics;
- ability to articulate design decisions & problems being solved;
- experience in user flows, interface designs, design systems creation;
- good written and verbal English skills — nothing to worry about if you’ve read this far;
- and, most importantly, being a highly creative and passionate team player.
[Odesa] [UI/UX] Strong UI/UX Designer @Glow Design Agency
- Имеешь более 1 года опыта в дизайне интерфейсов для разных платформ (Desktop, Android, iOS).
- Понимаешь принципы проектирования интерфейсов и можешь объяснить свои решения.
- Уверенно справляешься со слоями в Sketсh/Figma.
- Дружишь с разработчиками.
- Собрал портфолио, которым гордишься.
- Умеешь читать и говорить на английском.
- Готов работать в дружной команде и общаться с клиентом.
[Cherkasy] [UI/UX] UI/UX Designer @Everlabs
- Розуміння сучасних тенденцій в digital-дизайні;
- принципи взаємодії за допомогою інтерфейсу (UI / UX);
- розуміння Scrum;
- композиція, колористика;
- розуміння usability;
- основи мобільного дизайну;
- гайдлайни мобільних платформ (iOS, Android);
- процес супроводу і підтримки цифрових продуктів;
- клієнтоорієнтованість, робота з замовником, презентація проектів;
- уміння пояснити рішення, апелюючи до професійних термінів і даних;
- професійна комунікація;
- тайм-менеджмент;
- багатозадачність;
- увага до деталей;
- відповідальність за результат;
- постановка задач та прийняття рішень;
- лідерство: постановка задач, делегування, контроль виконання;
- саморозвиток;
- наявність портфоліо.
[Remote] [UI/UX] Middle UX/UI @olymp
- 2+ роки комерційного досвіду в web UX/UI та портфоліо готових проєктів;
- мати навички проєктування дизайн-систем для масштабованих, адаптивних інтерфейсів;
- віднаходити баланс між biz/ux/tech-потребами та естетикою;
- розуміння основ універсального дизайну;
- володіти Figma та продуктами Adobe;
- вміння працювати автономно та самостійно будувати процес роботи над проєктами;
- оцінювати завантаженість та планувати роботу;
- бажання та вміння аргументовано відстоювати свою точку зору;
- бути відкритим та готовим до зворотного зв’язку;
- English — B1+;
- буде плюсом: навички створення ілюстрацій, досвід з motion та 3D.
[Odesa] [UI/UX] UX/UI Designer @RonDesign
- Опыт работы в сфере веб-дизайна от 1 года;
- понимание принципов проектирования пользовательских интерфейсов, юзабилити;
- готовность развиваться и адекватно воспринимать критику;
- наличие он-лайн портфолио (dribbble, behance);
- умение подготовить материалы для разработчиков.
[Remote] [UI/UX] UX/UI дизайнер (Middle) @BONDAR Creative Agency
- Опыт работы в области дизайна UX/UI — 2 года и более.
- Опыт в создании лендингов, сервисов, платформ, маркетплейсов и мобильных приложений.
- Знание, что такое Google Material Design и iOS гайдлайны.
- Опыт в создании кейсов и презентаций проектов.
- Умение работать с Google документами, таблицами и презентациями (тут проходит 30% работы: ТЗ, Брифы, Презентации, Аналитика и т.д.).
- Уверенное владение Figma на 100%, с использованием стилей, компонентов и горячих клавиш. (Это наш основной инструмент).
- «Аккуратность» Подготовка макетов к передаче верстальщикам и другим дизайнерам. (Чистота макета и группировка слоёв, в общем перфекционизм приветствуем).
- Умение делать интерактивные анимации в Principle или ProtoPie.
- Умение делать интерактивное прототипирование в Figma.
- Знание графических редакторов Photoshop и Illustator на среднем уровне.
- Опыт работы с Тильдой.
- Умение создавать Mide Map и User Flow для сайтов и приложений.
- Понимание HTML и CSS вёрстки, правильная адаптация сайта, возможности программирования, нагрузка на сайт.
- Умение осмыслить существующий интерфейс, декомпозировать его, улучшить, наследовать стили.
- Умение вносить правки в уже готовый дизайн, аргументировать своих UX решения и прислушиваешься к Chief Designer.
- Понимание принципов юзабилити, управлять пользователем с помощью дизайна.
- Pixel Perfect, внимание к деталям, грамотные и логические отступы, размеры шрифтов, цвета и т.д.
[Zaporizhzhia/Remote] [UI/UX] UI/UX designer @Redwerk
- 4+ years of experience in developing UI / UX under the Internet and mobile.
- Understanding of modern principles and methodology of UX-design.
- Skills in Sketch, Figma, Adobe CC (Photoshop, Illustrator, XD).
- Knowledge of composition, typography.
- Sense of style, understanding and arrangement of modern trends in web, mobile and graphic design.
- Basic knowledge of HTML5 and CSS3.
- English — Upper-Intermediate (B2).
[Kyiv/Remote] [UI/UX] UI\UX Designer (AR\VR) @Lucid Reality Labs
- 3+ years of UI/UX/product design experience for mobile and web applications (AR VR would be a plus).
- Ability to convey design concepts (AR/VR will be a plus) through wireframes, flows, storyboards, and mockups; both spatial and flat-like.
- Good artistic skills (proportion, composition, color). Spatial (three-dimensional) vision would be a plus.
- Up-to-date with the current design trends.
- Understanding of software development and disign process.
- Highly proficient in Figma, Photoshop, Illustrator or similar tools. Experience with video editing tools (e.g. AfterEffects) would be a plus.
- Communication, presentation and teamwork skills.
- Communication, ownership, critical thinking, and teamwork skills.
- English of upper intermediate level or higher (writing, speaking) to communicate directly with native speaking clients.
[Odesa] [UI/UX] Middle+/Senior UI/UX Designer @Solar Digital
- Уверенные знания типографики и основ композиции.
- Опыт работы со стартапами, крупными сервисами.
- Знание пакета Adobe/ Figma/ Sketch/ Zeplin (с чем удобнее работать).
- Способность полностью самостоятельно закрывать проект.
- Быть в курсе последних UX трендов.
- Иметь уровень английского не ниже A2/B1.
[Dnipro/Kyiv] [UI/UX] UI/UX designer (casual games) @Murka
- Confident use of packages Adobe Photoshop.
- Understanding of visual design principles and processes (typography, iconography, composition, color, light, layout, etc.).
- Ability to quickly produce elegant and easily understood UI-elements.
- Possession of the “play with fonts” technique.
- Understanding of the game’s branding, design, functionality, and technical requirements.
- Basic freehand drawing skills. Working on a graphic tablet.
- Being detail-oriented and highly organized multi-tasker.
- Passion for creating something new and creative.
- Tracking and understanding market trends, if possible, introduce them into the project.
- The calm perception of criticism and flexibility in work.
- Ability to learn quickly.
[Kyiv] [UI/UX] Senior UI Designer @Sift
- 6+ years of experience designing web or mobile applications, ideally B2B SaaS applications.
- Experience in design systems or component systems a major advantage.
- Comfortable bringing a strong and informed design point of view to the product team.
- Proficiency in conducting customer research to guide design decisions (including prototypes and user studies).
- Self-starter, high-energy, and proactively push projects forward.
- Ability to work with ambiguity.
- Strong teamwork and interpersonal skills.
- Portfolio demonstrating fresh and modern UI and interactions.
[Kyiv] [UI/UX] UI | UX Designer @Дія
- +3 роки досвіду в UI | UX-дизайні.
- Поглиблені знання Figma.
- Досвід роботи з веб- і мобільною розробкою.
- Знання iOS Human interface guidelines та Material design guidelines.
- Пристрасть до створення приємного користувацького мобільного інтерфейсу.
[Dnipro] [UI/UX] UI/UX-дизайнер (GameDev) @Wooden Sword Games
- Опыт работы в геймдеве.
- Опыт работы в дизайне UX/UI — 2 года и более.
- Знание графических редакторов: Photoshop, Sketch, Figma.
- Навыки работы с растровой и векторной графикой.
- Умение работать в команде.
[Remote] [UI/UX] UI/UX Designer @Outcrowd
- 2+ years of experience in both web & mobile design;
- excellent understanding of UI/UX principles and iOS/Android guidelines;
- strong communication, organizational, and analytical thinking skills;
- advanced user of Sketch and Figma;
- at least Intermediate English both spoken and written, ability to communicate with foreign customers, present and argue your design decisions;
- open-mind and desire to learn new skills;
- ability to self-analysis and of the work results;
- strong team player.
[Remote] [UI/UX] Middle UI/UX Designer @Awesomic.io
- Experience in app design.
- Experience with vector graphics.
- Excellent knowledge of common tools like Adobe Photoshop, XD, Illustrator, Figma.
- Knowledge of web design trends.
- Ability to adapt fast.
[Kyiv] [UI/UX] UX Designer (Game Design) @Ubisoft
- You are a black belt in design processes from ideation to delivery.
- You are master with high fidelity prototyping & demonstration skills in leading software Axure, Figma, etc.
- You are self-driven designer taking responsibility of producing large, complex systems to our players with maximum player value while collaborating with multidisciplinary stakeholders.
- You are a 10xer; overseeing UX/UI flow of multiple systems in detail from ideation, conception, communication, implementation to support creating maximum player value possible.
- You are a critical thinker who can create game systems that can answer a targeted audience’s needs while maintaining the balance, quality & design principals of the game.
- You are a keen eye in detail maintaining documentation, guidelines and demonstration assets.
- Experience as designer in the video games industry with at least 2 shipped projects.
- An understanding of game flow and scripting, knowledge of prototyping software.
- Ability to mentor and transfer knowledge to other designers.
- Ability to work independently and produce excellent results despite technical limitations and time constraints.
- Experience in working with other professionals in a fast-paced, iterative and agile professional environment.
- Good proficiency in English.
[Kyiv] [UI/UX] UI Artist @Ubisoft
- Previous work experience as a User Interface Artist for commercial products.
- Previous experience in a graphic design role (portfolio needed).
- Proficiency in Adobe Flash, Photoshop, Illustrator or other visual design tools.
- Good Artistic skills (proportion, composition, color).
- A keen eye for usability and clarity.
- Algorithmic thinking and interest in the implementation aspect of the User Interface.
- Up-to-date with the current design and typographical trends.
- Video-gaming culture and interest in video-games development.
- Fluency in English.
[Kyiv] [UI/UX] UX Designer @Ubisoft
- You studied Design (Industrial, Graphic, Interaction or Game Design for instance), human computer interactions, cognitive psychology or social sciences.
- You come from web, media, entertainment, e-commerce or industrial companies.
- Your analytical skills and ability to combine various sources of data allow you to make data-informed design decisions.
- You are able to deal with diverse stakeholders driven by various priorities and interests.
- You possess interaction design skills with a user-centric approach.
- You are able to prototype in order to test a concept.
- You are familiar with cognitive and social psychology, motivational theories (including self determination theory).
- You have strong knowledge of information architecture, ergonomic and accessibility principles [for instance:] A11y/ WCAG requirements, web content accessibility guidelines).
[Poltava] [UI/UX] UI/UX Designer @White Label Agency
- Experience in web design (please send your portfolio together with your CV when applying).
- Experience with vector graphics (development of logotypes, patterns, icons, etc.).
- Excellent knowledge of Adobe Photoshop, XD, Illustrator, Acrobat.
- Knowledge of the modern tendencies in web design (adaptability, flat design, typography).
- Knowledge of Material Design Guidelines and iOS Human Interface Guidelines.
- Experience with html and CSS.
- Good English (written).
- Attention to details.
- Self-organization and time management.
- Positive attitude.
- Initiative and proactivity.
[Lviv] [UI/UX] UI Designer @Stepico Games
- Experience in creating interfaces for mobile games.
- Understanding the principles of cutting interface elements.
- Understanding the work of Unity.
- Knowledge of basic tools for working with graphics (Photoshop, Illustrator).
- Understanding the principles of game interfaces usability.
- Ability to create interface layouts independently and bring them to the final.
- Knowledge of the basic rules and basic principles of drawing (light, shadow, tone, color, perspective, anatomy).
- Ability to work with the composition. Proper use of space. Logical arrangement of accents in the layout.
- Ability to choose a readable and clear font in the theme/style of the game.
- Extensive gaming experience and interest in the industry as a whole.
[Kyiv/Remote] [UI/UX] Game UI/UX Designer @Room 8 Studio
- Опыт работы в игровой индустрии.
- Высокий уровень владения Photoshop, Illustrator и Flash.
- Опыт в GUI/GUIX.
- Умение работать в команде и ответственное отношение к дедлайнам.
Recruitika — сервис анонимного мониторинга предложений работы от IT-компаний. Для тех, кто уже ищет новую работу, не прекращая текущую. И для тех, кто просто хочет иметь план Б. Узнать больше о том, как это работает можно здесь.