​Середній вік співробітників — 30 років: як працює з молодою командою Zakaz.ua

638

Євген Нетреба, комерційний директор компанії Zakaz.ua, у своїй статті пише про те, як компанія працює з молодим колективом та як це впливає на ефективність.


За сферою IT щільно закріпився штамп «ейджизму», особливо після відомих слів Марка Цукерберга в Стенфорді, який виголосив на весь світ, що не готовий брати на роботу людей старших за 30 років.

Євген Нетреба, комерційний директор компанії Zakaz.ua, тут і надалі фото надане автором

Чисельні дослідження підтверджують, що люди 30+ в IT-сфері зараз дійсно у меншості: згідно з щорічними опитуванням DOU, приблизно 60% співробітників сфери інформаційних технологій — це люди віком до 30 років. І цей показник майже незмінний останнім часом.

Згідно із дослідженням Statista, середній вік співробітників найбільших міжнародних IT-компаній, таких як Facebook, Google, Apple — 27–35 років. Україна — теж не виняток, технологічна галузь дуже популярна і серед нашої молоді. За даними проведених опитувань, середній вік українських IT-фахівців становить 27 років.

В чому переваги більш молодих фахівців

З одного боку цілком логічно, що IT-компанії наймають людей молодших за 30 років, оскільки культура та цінності цих компаній спрямовані саме на молодих людей. Наприклад, культура високоефективної роботи, необхідність бути на зв’язку 24/7 — це те, що ймовірніше, підходить молодим людям, які ще не мають сімей і готові віддавати роботі більше часу.

Оскільки технології постійно змінюються, а на перший план виходить необхідність багато комунікувати, то і перевага починає віддаватися скоріше людям з розвиненими soft-skills, ніж досвідченим фахівцям, які не готові, припустімо, цей свій досвід шерити всередині команди. Ну і також логічно, що дорослішими співробітниками важче керувати: вони розраховують на більш високу заробітну плату, не завжди готові відходити від звичних методів чи інструментів роботи.

Для сучасних технологічних компаній, таких як сервіс доставки Zakaz.ua, важливо мати в команді людей амбітних та залучених у процес на всі 100%. Молодші співробітники відрізняються нестандартним мисленням, гнучкістю та мобільністю, більшою проактивністю та цілеспрямованістю. Ще молоді фахівці здатні самостійно здобувати інформацію. Будемо чесні, готовність вчитися та відкритість до нового досвіду у молодих спеціалістів значно більше проявляються, ніж у людей середнього віку.

Серед переваг у таких працівників можна назвати молодість, активність, ініціативність, неординарний підхід до вирішення завдань, а також прагнення кар’єрного зростання. Є бажання дізнаватися щось нове, присутній свіжий погляд на різні питання. Ну і не останнє місце займають амбіції, бо шанс отримувати більше грошей дуже запалює молодь.

Ще молоді працівники мають високий рівень мобільності та адаптивності. Коли ти більш юний, то релокація чи навіть прості зміни всередині компанії даються набагато легше.

Дійсно, людям, які народилися в епоху цифровізації, легше запропонувати високотехнологічні рішення, актуальні у цей момент. Особливо з огляду на те, що всі комунікації зараз відбуваються онлайн. У молодому колективі співробітники більш гнучкі, сповнені ентузіазму та фонтанують ідеями. Легко йдуть на контакт та готові працювати на результат.

Також вони схильні до колаборації з колегами, а співпраця та взаємодія — ще один вагомий плюс нового покоління співробітників. Вони — в міру конформні й у ситуації, коли успіх проєкту залежить від спільних зусиль, не перетягують ковдру на себе.

Чи впливає вік працівників на ефективність компанії?

Техноіндустрія виглядає так, ніби це — найкрутіше місце для співробітників молодше 30 років. У деяких компаніях середній вік співробітників — нижче 30. Наймолодшою ​​компанією зі списку найбільших технологічних компаній США уже не перший рік поспіль вважається Facebook, де середній вік працівника — 28 років. До прикладу, у таких міжнародних компаніях як-от: Cisco, Dell, IBM, Oracle і Hewlett Packard — працюють люди з середнім віком не старше 39 років.

Дані видання Business Insider

Середній вік співробітників в компанії Zakaz.ua — 30 років. Співробітників вікової категорії 18-25 років — 23%, 26-35 — 49%, 36-45 — 25%, старших 45 років лише 3%. Наймолодші фахівці працюють в IT, комерційному департаментах та контакт-центрі. Звичайно, ми не говоримо, що є якийсь жорсткий критерій відбору персоналу за віком.

У віці 24-36 років працівникам легше генерувати нові ідеї. У цей віковий проміжок у людини з’являється необхідний базис для вибудовування власної кар’єри: вже є освіта, але досвіду не так багато, так би мовити, свіжа кров. Саме на цей вік припадає максимальне кар’єрне зростання і більшість професійних досягнень. Далі, з 36 до 50 років, уже йде підтвердження досягнутих результатів.

В компанії Zakaz регулярно проводяться внутрішні тренінги та лекції для персоналу. Також надається можливість підвищити кваліфікацію та навчитися управлінні і менеджменту. Періодично фахівці компанії беруть участь у профільних бізнес-конференціях та форумах.

Як працювати із молодими?

Щоб організувати роботу з молодими фахівцями, перш за все, важливо проговорити цілі, але не варто наполягати на якомусь певному шляху їх досягнення. Краще дати свободу реалізовувати задачі так, як їм зручно. Молоді люди часто вирішують завдання нестандартно, але результат вас приємно порадує.

«Ми намагаємось не брати в команду перфекціоністів-прокрастинаторів, які сповідують принцип: краще зробити ідеально, але ніколи, ніж якось, але сьогодні», — говорить Андрій Курський, CEO компанії Zakaz.ua.

Сучасна молодь живе за принципом «бери від життя все». Усвідомлюючи свої можливості, молоді співробітники хочуть працювати тут і зараз, повністю розкриваючи свій потенціал. Варто пояснювати їм правила, виконання яких дозволить вдосконалюватися та розвиватися в компанії, проговорювати чіткі KPI (з переходом від простих завдань до складніших), але в жодному разі не потрібно заганяти молодих фахівців у жорсткі рамки. Будь-яке обмеження у свободі викличе тільки спротив та відіб’є всю мотивацію.

У нас немає суворої ієрархії. В колективі сповідуються принципи демократичної friendly-атмосфери. Ми даємо нашим колегам достатній рівень свободи та заохочуємо тестування гіпотез. Працюємо за принципом: краще спробувати і показати результат, ніж витрачати час на тривале узгодження ідей.

Наприклад, у компанії Zakaz — доволі гнучкий графік роботи: особливо після переходу на частково віддалений формат праці. Серед працівників IT-департаменту є фахівці, хто працює взагалі з інших міст та не приїздить до офісу. У керівництва компанії є довіра до своєї команди. Бо головним критерієм оцінки ефективності є саме результативність роботи того чи іншого працівника.

Автор: Євген Нетреба, комерційний директор компанії Zakaz.ua

Оставить комментарий

Комментарии | 0

Поиск