7 фактів про технології в дитячому одязі від бренду Reima
Матеріал підготовлено за підтримки Reima
Що це означає?
Додаток, що показує погоду, куртки, які можна переробити та світшоти з ПЕТ-пляшок.
Дитячий одяг — це не лише светр з вишитим Мікі Маусом, і його функція — не лише подобатись дитині. На передній план у виборі дитячого одягу виходять технологічність та функціональність До того ж, у 2020 вже складно не думати про стійкість матеріалів та майбутнє речей, тож все, що ми купуємо сьогодні — це вклад у життя прийдешніх поколінь.
Разом з фінським брендом Reima, що має 75 років досвіду у виробництві дитячого одягу, ми розібралися в тому, що таке — функціональний одяг, як батькам може допомогти мобільний додаток, що робить бренд сталим, та які інновації існують зараз у галузі дитячого вбрання.
1. Функціональність
Одяг потрібен дитині для того, щоб захищати її від зовнішніх чинників: дощу, снігу, морозу, вітру, палючого сонця, комах та автомобілів на проїжджій частині. Сучасні батьки очікують від речі водонепроникності, брудовідштовхування, простоти в догляді, здатності «дихати» — пропускати повітря та додаткових елементів на кшталт антимоскітного просочення, UF-фільтрів та світловідбивальних елементів.
Також в одязі має бути тепло, але не спекотно за будь-якої погоди. Досягти цього можна за допомогою шарів — фіни виділяють три шари одягу: базовий, проміжний та верхній. Таким чином, завдяки продуманим матеріалам, між шарами одягу залишається прошарок повітря, який тримає тепло і виводить вологу, тіло не обтяжене купою одягу і дитина може з комфортом досліджувати світ.
2. Характеристики матеріалів
Кожен матеріал, який використовуватимуть для виготовлення одягу, проходить тестування та має сертифікацію, яка підтверджує характеристики його зносостійкості, водонепроникності та виведення повітря. Наприклад, водонепроникність вимірюється кількістю метрів водяного стовпа, який тканина може витримати до моменту промокання. Тобто позначка 12 000 мм водяного стовпа на одязі може означати, що квадратний метр тканини здатнийздатен утримувати шар води, висотою 12 метрів. Отже, промочити такий одяг дощем або снігом — просто нереально.

Зносостійкість матеріалів вимірюється тестом Мартиндейла — тканину закріплюють на спеціальному тримачі й під тиском труть вовною або цупким картоном по колу до моменту появи 2-3 порваних ниток. Одне коло — один цикл. Тканина дитячого одягу має витримувати десятки тисяч таких циклів.
3. Безпека
Reima — один із трьох європейських брендів дитячого одягу, які не використовують у виробництві токсичних речовин. Дійсно, більшість водовідштовхувальних тканин містять ПФУ та ПВХ — речовини, які шкодять, як дитині, так і природі, адже, потрапляючи в зовнішнє середовище, не розпадаються. Ці речовини добре демонструють себе з точки зору непромокання, але не варто нехтувати їх шкодою.
Reima довгі роки працювали над тим, щоб створити безпечне просочування, і з 2020 року почали випускати навіть взуття без фторвуглеводів (ПФУ та ПВХ), що є, без сумніву, проривом в індустрії.

Також важливим фактором безпеки в одязі є візуальні елементи — яскраві кольори та світловідбивальні вставки. Користь елементів, що відбивають світло на одязі важко переоцінити — найпромовистішим фактом буде, мабуть, статистика з однією аварією на рік в Осло, де одяг з такими вставками є обов'язковим на законодавчому рівні.
4. Технології
Не користуватися зараз інформаційними технологіями — це як бути голодним, мати хліб, але не їсти його. Тому бренд Reima тестував різне — наприклад, вшиті в одяг датчики руху, які мали б повідомляти батькам, наскільки активною є дитина і чи достатньо вона рухається. Після цього бренд розробив інше корисне для батьків рішення — мобільний додаток, що не просто показує погоду, а й може підказати, який одяг обрати сьогодні, щоб дитині було комфортно. У меню додатку можна ввести усі наявні в гардеробі речі, і дослухаючись порад, одягати дитину, не переживаючи за свій вибір, якщо зранку прохолодно, а в день стало спекотно — додаток розраховує навіть шари необхідного одягу.
5. Нові матеріали
Більшість свідомих брендів одягу зараз плідно працюють над тканинами: рослинними та альтернативними матеріалами, вторинними ресурсами, сполуками, що самі собою гріються та охолоджуються та сенсорними тканинами з датчиками, що зчитують температуру та пульс. У Reima з року в рік удосконалюють матеріали, і цього року, наприклад, частина колекції купальників була виготовлена з ПЕТ-пляшок.
На один купальник знадобилося 4 пляшки. У 2021 прогнозується використання цього матеріалу для всієї літньої колекції. Також з переробленого пластику зробили світшоти та підкладки для верхнього одягу. Але найбільш революційною є розробка мономатеріалу, який може повністю перероблюватися в полімери та використовуватися повторно, не втрачаючи якості. Тобто, купуючи куртку, її можна зареєструвати на сайті, і з часом, коли дитина виросла, віддати на переробку, спостерігаючи на сайті за подорожами виробу.
6. Турбота про навколишнє середовище
Глобальне потепління впливає на всі сфери, але бренду з найбільшою лінійкою зимового одягу, як нікому варто подумати про повернення старих-добрих засніжених зим. Тож Reima активно піклується про навколишнє середовище: від неочевидних, на перший погляд, способів, таких як велика кількість унісекс-моделей, дизайн на всі часи та висока якість, що дають можливість носити одну річ кільком поколінням дітей та передавати вбрання від старшої дитини молодшій, незалежно від статі. До використання виключно веганських матеріалів, відсутності натурального хутра, пуху, зібраного, згідно з сертифікацією RDS, що забезпечує гуманне ставлення до водоплавних птахів та вовни, здобутої без м'юлесингу. Тобто ні одна тваринка не постраждала.
7. Ергономічний дизайн
UX-дизайн — необхідний етап у процесі створення будь-яких виробів: від програмного забезпечення до дитячого одягу. Тому у Reima існують групи тестувальників, які допомагають дизайнерам бренду зробити кожну модель досконало зручною, як для дитини, так і для батьків: відточити розміри кишень та глибину капюшона до міліметра, утеплити ділянки головних уборів в районі вух, укріпити коліна в комбінезонах надміцною тканиною, що запобігає протиранню, розробити устілку для взуття з позначкою ідеальної довжини ступні для кожного розміру та шнурки мрії — які міцно фіксуються, але не потребують зав'язування.
Також, дослухаючись до досвіду батьків, бренд створив ремонтні набори з двосторонньою липкою світловідбивною стрічкою, якою можна легко залатати зовнішні пошкодження тканини.
І одне з найзручніших дизайнерських рішень бренду — запас +6 см на зріст у кожній моделі, що дає можливість носити кожну річ повноцінний один, або навіть два сезони — поки дитина не виросте.
Текст: Ірина Виговська
Верстка: Світлана Волчкович
Продюсер: Яна Проценко
Менеджер: Наталія Оліферович
Додаток, що показує погоду, куртки, які можна переробити та світшоти з ПЕТ-пляшок.
Дитячий одяг — це не лише светр з вишитим Мікі Маусом, і його функція — не лише подобатись дитині. На передній план у виборі дитячого одягу виходять технологічність та функціональність До того ж, у 2020 вже складно не думати про стійкість матеріалів та майбутнє речей, тож все, що ми купуємо сьогодні — це вклад у життя прийдешніх поколінь.

Разом з фінським брендом Reima, що має 75 років досвіду у виробництві дитячого одягу, ми розібралися в тому, що таке — функціональний одяг, як батькам може допомогти мобільний додаток, що робить бренд сталим, та які інновації існують зараз у галузі дитячого вбрання.
1. Функціональність
Одяг потрібен дитині для того, щоб захищати її від зовнішніх чинників: дощу, снігу, морозу, вітру, палючого сонця, комах та автомобілів на проїжджій частині. Сучасні батьки очікують від речі водонепроникності, брудовідштовхування, простоти в догляді, здатності «дихати» — пропускати повітря та додаткових елементів на кшталт антимоскітного просочення, UF-фільтрів та світловідбивальних елементів.

Також в одязі має бути тепло, але не спекотно за будь-якої погоди. Досягти цього можна за допомогою шарів — фіни виділяють три шари одягу: базовий, проміжний та верхній. Таким чином, завдяки продуманим матеріалам, між шарами одягу залишається прошарок повітря, який тримає тепло і виводить вологу, тіло не обтяжене купою одягу і дитина може з комфортом досліджувати світ.
2. Характеристики матеріалів
Кожен матеріал, який використовуватимуть для виготовлення одягу, проходить тестування та має сертифікацію, яка підтверджує характеристики його зносостійкості, водонепроникності та виведення повітря. Наприклад, водонепроникність вимірюється кількістю метрів водяного стовпа, який тканина може витримати до моменту промокання. Тобто позначка 12 000 мм водяного стовпа на одязі може означати, що квадратний метр тканини здатнийздатен утримувати шар води, висотою 12 метрів. Отже, промочити такий одяг дощем або снігом — просто нереально.

Зносостійкість матеріалів вимірюється тестом Мартиндейла — тканину закріплюють на спеціальному тримачі й під тиском труть вовною або цупким картоном по колу до моменту появи 2-3 порваних ниток. Одне коло — один цикл. Тканина дитячого одягу має витримувати десятки тисяч таких циклів.
3. Безпека
Reima — один із трьох європейських брендів дитячого одягу, які не використовують у виробництві токсичних речовин. Дійсно, більшість водовідштовхувальних тканин містять ПФУ та ПВХ — речовини, які шкодять, як дитині, так і природі, адже, потрапляючи в зовнішнє середовище, не розпадаються. Ці речовини добре демонструють себе з точки зору непромокання, але не варто нехтувати їх шкодою. Reima довгі роки працювали над тим, щоб створити безпечне просочування, і з 2020 року почали випускати навіть взуття без фторвуглеводів (ПФУ та ПВХ), що є, без сумніву, проривом в індустрії.

Також важливим фактором безпеки в одязі є візуальні елементи — яскраві кольори та світловідбивальні вставки. Користь елементів, що відбивають світло на одязі важко переоцінити — найпромовистішим фактом буде, мабуть, статистика з однією аварією на рік в Осло, де одяг з такими вставками є обов'язковим на законодавчому рівні.
4. Технології
Не користуватися зараз інформаційними технологіями — це як бути голодним, мати хліб, але не їсти його. Тому бренд Reima тестував різне — наприклад, вшиті в одяг датчики руху, які мали б повідомляти батькам, наскільки активною є дитина і чи достатньо вона рухається. Після цього бренд розробив інше корисне для батьків рішення — мобільний додаток, що не просто показує погоду, а й може підказати, який одяг обрати сьогодні, щоб дитині було комфортно. У меню додатку можна ввести усі наявні в гардеробі речі, і дослухаючись порад, одягати дитину, не переживаючи за свій вибір, якщо зранку прохолодно, а в день стало спекотно — додаток розраховує навіть шари необхідного одягу.
5. Нові матеріали
Більшість свідомих брендів одягу зараз плідно працюють над тканинами: рослинними та альтернативними матеріалами, вторинними ресурсами, сполуками, що самі собою гріються та охолоджуються та сенсорними тканинами з датчиками, що зчитують температуру та пульс. У Reima з року в рік удосконалюють матеріали, і цього року, наприклад, частина колекції купальників була виготовлена з ПЕТ-пляшок. На один купальник знадобилося 4 пляшки. У 2021 прогнозується використання цього матеріалу для всієї літньої колекції. Також з переробленого пластику зробили світшоти та підкладки для верхнього одягу. Але найбільш революційною є розробка мономатеріалу, який може повністю перероблюватися в полімери та використовуватися повторно, не втрачаючи якості. Тобто, купуючи куртку, її можна зареєструвати на сайті, і з часом, коли дитина виросла, віддати на переробку, спостерігаючи на сайті за подорожами виробу.
6. Турбота про навколишнє середовище
Глобальне потепління впливає на всі сфери, але бренду з найбільшою лінійкою зимового одягу, як нікому варто подумати про повернення старих-добрих засніжених зим. Тож Reima активно піклується про навколишнє середовище: від неочевидних, на перший погляд, способів, таких як велика кількість унісекс-моделей, дизайн на всі часи та висока якість, що дають можливість носити одну річ кільком поколінням дітей та передавати вбрання від старшої дитини молодшій, незалежно від статі. До використання виключно веганських матеріалів, відсутності натурального хутра, пуху, зібраного, згідно з сертифікацією RDS, що забезпечує гуманне ставлення до водоплавних птахів та вовни, здобутої без м'юлесингу. Тобто ні одна тваринка не постраждала.
7. Ергономічний дизайн
UX-дизайн — необхідний етап у процесі створення будь-яких виробів: від програмного забезпечення до дитячого одягу. Тому у Reima існують групи тестувальників, які допомагають дизайнерам бренду зробити кожну модель досконало зручною, як для дитини, так і для батьків: відточити розміри кишень та глибину капюшона до міліметра, утеплити ділянки головних уборів в районі вух, укріпити коліна в комбінезонах надміцною тканиною, що запобігає протиранню, розробити устілку для взуття з позначкою ідеальної довжини ступні для кожного розміру та шнурки мрії — які міцно фіксуються, але не потребують зав'язування.

Також, дослухаючись до досвіду батьків, бренд створив ремонтні набори з двосторонньою липкою світловідбивною стрічкою, якою можна легко залатати зовнішні пошкодження тканини.

І одне з найзручніших дизайнерських рішень бренду — запас +6 см на зріст у кожній моделі, що дає можливість носити кожну річ повноцінний один, або навіть два сезони — поки дитина не виросте.
Текст: Ірина Виговська
Верстка: Світлана Волчкович
Продюсер: Яна Проценко
Менеджер: Наталія Оліферович
Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця
При использовании материалов сайта обязательным условием является наличие гиперссылки в пределах первого абзаца на страницу расположения исходной статьи с указанием бренда издания AIN.UA. Материалы с пометками «Новости компаний» и PR публикуются на правах рекламы.
© 1999-2020 AIN.UA