Матеріал підготовлено за підтримки ПриватБанку
Що це означає?
Для чого банку гра
Або як 3 млн клієнтів грали у «Новорічний квест» від ПриватБанку
Люди дивляться на свій смартфон в середньому 63 разів на день. Зокрема, зазирають до банківського додатка: перевірити баланс, перекинути гроші, оплатити за послугу. Банки можуть помітно збільшити цю щоденну взаємодію й цікавість до свого застосунку, додавши емоцій та азарту.

Для цього використовують гейміфікацію: перетворення роботи із банківським додатком на фан. Як саме працює гейміфікація, чим вона корисна клієнтам додатків і що дає банкам — AIN.UA та ПриватБанк розповідають на прикладі новорічного квесту, що проходив у додатку «Приват24» і став хітом. Адже з 14 млн користувачів «Приват24» до новорічної гри долучилось 3 млн!
«Новорічний квест» від ПриватБанку поєднав у собі ці ігрові елементи. Він тривав на новорічні свята та після них, загалом сім тижнів. Саме тоді, коли у користувачів було більше вільного часу та настрою розважатися.

Квест був доступний кожному користувачеві, що заходив у додаток «Приват24». Для старту треба було просто клацнути по іконці на головному екрані додатка, вибрати «Почати» — і квест стартував. Доєднатися можна було навіть в останній день акції.
Як клієнти «Приват24» грали у новорічний квест
Гейміфікація — це додавання у досвід роботи із банком нових елементів гри. Наприклад, це може бути милий анімаційний персонаж, що допомагає користувачеві розібратись у сервісах банку. Або ж завдання та квести, за які користувачі отримують винагороди — значки, бали, реальні призи на кшталт кешбеку.
Щоб грати, учасник квесту мав керувати Кардменом — маскотом банку та персонажем, що добре відомий кожному, хто хоч раз оплачував у «Приват24» послуги чи переказував гроші.
«Кардмен — той персонаж, який з’явився давно і його бачили всі наші клієнти на екрані завантаження. Кардмен довго чекав на свою зіркову годину для такого заходу», — говорить Григорій Возний, один з авторів квесту.

Метою квесту було допомогти Кардменові дістатися до казкового ПриватЛенду. Щоб персонаж міг пересуватись по ігровій карті, гравець мав виконувати різні квестові завдання за допомогою картки Mastercard. Це могла бути оплата у банківському додатку, покупка в інтернеті або наземному магазині.
За успішні завдання гравцям давали спеціальні ігрові бали — кілометри. Що більше кілометрів назбираєш — то ближче Кардмен до ПриватЛенду.

На шляху туди Кардмен подорожував 11-ма казковими містами. Уже починаючи з сьомого міста, гравцям відкривалися грошові призи, а також доступ до розіграшу подарункових сертифікатів, телевізорів, смартфонів, ноутбуків, навушників. Основним призом акції був автомобіль Audi. Щоб отримати шанс на цей приз, потрібно було зібрати 1000 ігрових кілометрів. З цим впоралося понад 25 000 гравців!
Банки та інші фінтех-компанії по всьому світі уже давно відкрили, що гейміфікація впливає на залученість та емоції клієнтів.
Чим вирізнявся новорічний квест з-поміж інших ігор
Ще 2013 року іспанський банк BBVA запустив серед користувачів простеньку гру BBVA Game, де можна було виграти квитки на футбол та інші призи. За перші пів року в ній взяло участь 100 000 людей, а банк виграв нагороду за інновацію. У Сингапурі проводили гру заради того, щоб збільшити користування платиновою карткою міського банку: гравцям пропонували заробляти бали та вигравати призи.
Українські банки також активно використовують гейміфікацію: для ПриватБанку новорічний квест — це вже четверта подібна гра. Але квест став найуспішнішим з усіх за кількістю учасників, їхніми реакціями та залученістю. Цьому сприяла низка відмінностей новорічного квесту 2021-2022 року від решти.

У попередніх іграх, які банк запускав для своїх клієнтів, потрібно було реєструватися через «Приват24», виконувати завдання у певному порядку, і лише після усіх завдань можна було брати участь у розіграшах.
Творці новорічного квесту вирішили дати гравцям більше свободи: завдання можна було виконувати у будь-якій послідовності. Плюс до того, на початку гравцям були доступні лише 12 завдань, а решта розблоковувалася під час гри — це підігрівало інтерес та мотивувало грати далі. На відміну від попередніх ігор усі учасники гарантовано отримували призи: зібравши певну кількість ігрових кілометрів, можна було отримати кешбек реальними грошима. А щоб долучитися до розіграшу основного призу, не обов’язково навіть було проходити квест до кінця.
Робота над грою стартувала ще у серпні 2021 року, під час навчання, організованого для співробітників банку. За його результатами команда придумала цілих три концепції гри. З кожної взяли найвдаліші елементи, які поєднали у квесті.
Як з’явилась ідея гри та як її втілювали
З усіма ідеями, креативами, рекламою та призами їм допомагав партнер, компанія Masterсard. «Без них ми б точно не впоралися», — говорить Возний.

Розробка квесту складалася із таких основних етапів:
Подбали й про те, щоби гра була доступна для усіх користувачів «Приват24»: в iOS, Android та вебверсії.
Один із творців новорічного квесту Григорій Возний пригадує, що ідея подібної гри видавалася дуже органічною для святкового періоду:

«Грудень та Новий рік — найкраща пора для милих, душевних та теплих активностей. Ми не могли прогаяти цю можливість».
розробка завдань для гри;
складання текстів та створення віжуалів;
узгодження бюджетів та юридичних питань.
001
002
003
Кожен елемент, історію, кольорову гаму та ілюстрації розробники квесту продумували так, щоб створити для гравців святкову атмосферу та нагадати про банківські послуги і новорічні покупки. Наприклад, назви міст на казковій карті перегукувалися і з банківськими сервісами, і з тематикою покупок на свята, приміром: Кард-Віледж, Манібург, Ріо-де-Позито, Шопінг-таун та інші.
Над квестом працювала команда із 40 людей, це були розробники із напрямів діджитал-банкінгу та роздрібного бізнесу ПриватБанку.
А банк отримав зростання активності клієнтів по транзакціях на 25%. Наприклад, найпопулярніше завдання квесту «На зв’язку» гравці виконали понад 977 000 разів — за його умовами потрібно було через «Приват24» поповнити будь-який номер на 50 грн чи більше.
Які результати
Квест вийшов настільки захопливим, що від участі не втримались і його автори. Григорій Возний згадує, як із колегами змагались та хвалились щодня, хто провів Кардмена по карті далі: «У якийсь момент я почав розтягувати насолоду, не хотів, щоб закінчилася ця магія».

Новорічний квест — не остання гра з призами, яку банк підготує для своїх клієнтів. Щоб грати у наступних іграх, варто лише встановити собі додаток «Приват24».
Новорічний квест був четвертою гейміфікацією за історію банку, і став найуспішнішою грою, яку банк пропонував своїм клієнтам.
За сім тижнів у квесті взяло участь понад 3 млн клієнтів. А 25 000 пройшли гру до кінця.
Текст
Ольга Карпенко
Ілюстрації
ПриватБанк
Дарія Корнєєва
Менеджер
Яна Проценко
Продюсер
Ольга Андрусів
ПРЕДСТАВНИК ПРИВАТБАНКУ
Євгеній Борисов
Дизайнер
Матеріал підготовлено за підтримки Ubisoft
Що це означає?
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній», PR, «Спецпроект», «Промо» і «Блоги» публікуються на правах реклами.
© 1999-2022 AIN.UA