«Давай недовго, я з таксофона»: історія телефонії і мобільного зв'язку
Ми телефонуємо одне одному вже майже 150 років. Історія української телефонії повна подій: від громіздких шумних апаратів кінця 19 століття і відкриття першої телефонної станції у Києві до виникнення цифрових АТС та розвитку мобільного зв'язку. Ми ж із вами застали епоху такого швидкого технологічного прогресу, що людська комунікація змінилася до невпізнаваності. У спільному спецпроекті до дня народження компанії «Київстар» пропонуємо згадати важливі події, які змінили наше спілкування за часи сучасної незалежної України.
Наш проект був створений на основі альбому спогадів від «Київстар»: «Україна 1997 – 2020. Дивись. Згадуй. Відчувай».

Дивись, як виглядав перший Fashion Week.
Згадуй, як Руслана перемогла «Євробачення».
Відчувай, як дзвінок близьким допомагає утворитись посмішці на твоєму обличчі.

Книга від «Київстар» вийшла лімітованою серією лише для друзів та партнерів компанії. Але один екземпляр ми з «Київстар» хочемо розіграти серед наших читачів! Що потрібно для цього зробити?
Просто залиште + в коментарях, тегайте друзів під цим постом і можливо пощастить саме вам!
1993
Впровадження
мобільного зв'язку

16 червня пролунав перший дзвінок мобільною мережею. «Алло, Іване?» — привітався президент Леонід Кравчук, телефонуючи українському послу в Німеччину. Розмова тривала 40 секунд.

Стандартом стільникового зв'язку тоді був 1G, а першою компанією на ринку — UMC. Подію транслювали по телевізору, а також про неї написали в газеті «Правда України». Втім, навряд чи людей тоді зацікавила ця новина, бо хіба хтось здогадувався, що незабаром дзвінки ввійдуть в наше життя як основний засіб комунікації.

1993-го року в Україні була лише 1 слухавка на 18 000 людей. До того ж країна страждала від гіперінфляції, яка сягала 10155%, що жахали.
1994
Поява компанії «Київстар»
Заснована ще одна українська телекомунікаційна компанія, яка надає послуги в форматі NMT (Nordic Mobile Technology).

Ця компанія називалася Bridge, але незабаром вона перейменувалася в «Київстар» і стала лідером мобільного зв'язку в Україні.

В середині 90-х років культура дзвінків почала ширитися діловим світом, а потім міцно захопила й звичайне повсякдення. До того телефонами здебільшого користувалися бізнесмени й заможні люди, бо середня зарплата в Україні складала $24.
1996
Інтернет уже
в Україні
Українці отримали можливість заходити до всесвітньої мережі. Українсько-американська компанія «Голден Телеком» створила перші в країні корпоративні мережі інтегрованого доступу до інтернету.

Побути онлайн 1996-го року коштувало в терміналах 30 грн за годину, що становило аж $16. Тому далеко не кожний міг дозволити собі такий спосіб комунікації.
1997
Виникнення роумінгу
Україна запровадила стандарт GSM-900, який надавав ширші можливості спілкування.

А ще 1997-го року тодішній міністр зв'язку Дмитро Худолій здійснив перший мобільний дзвінок у мережі «Київстар». Захід відбувся в центрі міста, а ведучим став зірковий артист EL Кравчук.

Наступного дня в Україні почали продавати сім-карти мережі «Київстар».
1998
Кінець пейджерів і початок епохи SMS
Колись модний, а для декого навіть дуже необхідний для повсякдення аксесуар — пейджер — зник із ринку.

Компанія «Київстар» першою в Україні почала надавати послуги SMS-повідомлень, і зрештою ринок завоювали мобільні телефони.

До цього короткі текстові повідомлення ширилися винятково пейджинговою мережею.
1999
Мобільний зв'язок стає дедалі доступнішим
Цей рік запам'ятався появою сервісів передоплати спілкування Sim-Sim від UMC та Ace/Base від «Київстар». Тарифи різко подешевшали, почалась ера гострої конкуренції на ринку мобільного зв'язку.

Тим часом українці вже остаточно звикли до спілкування одне з одним мобільними телефонами. Це сталося, зокрема, завдяки тому, що «Київстар» скасував обов'язкові контракти для власників номерів. Відтепер, щоби спілкуватися мобільним телефоном, достатньо просто купити сім-карту.
2000
В Україні з'являється мобільний інтернет
Компанія «Київстар» першою почала надавати українцям доступ до мобільного інтернету. Крім того, «Київстар» вперше презентував послугу «Безкоштовні дзвінки всередині мережі».

Тим часом класична телефонія видозмінилась — станом на 2000-й рік всі районні автоматизовані телефонні станції змінили релейне обладнання на електронне, а міські телефонні мережі перейшли на погодинну тарифікацію.
2001
Інтернет поступово входить у звичне життя людей
«Київстар» вперше на ринку запропонував посекундну тарифікацію з першої секунди розмови, і компанія стала впевненим лідером ринку.

«Укртелеком» розпочав комерційну експлуатацію мережі Інтернет. На той момент компанія «Київстар» обслуговувала вже мільйон абонентів.

Ці події стали своєрідним рубіконом та значною мірою вплинули на подальший стрімкий розвиток засобів комунікації в Україні.
2002
Телефон-фотоапарат
«Київстар» став першим українським мобільним оператором, що надавав послуги роумінгу в усіх без винятку європейських країнах, та першою компанією в Україні, яка розмістила власні єврооблігації на західному фондовому ринку.

Загальна сума емісії — $100 млн. Саме тоді південнокорейська компанія Samsung створила перший телефон, в який було вбудовано фотоапарат. Це стало початком епохи, в якій мобільні телефони поступово витіснили «мильниці».

Втім, 2002-го року телефони з камерами тільки починали зароджуватися, технологія поступово розвивалася, але справжній вибух на ринку стався аж через 5 років, коли вийшов перший iPhone.
2003
Заборона оплати вхідних дзвінків
Парламент ухвалив правки до законодавства, відповідно до яких набула чинності заборона на оплату вхідних дзвінків.

Це спричинило сплеск попиту на мобільний зв'язок, і чисельність абонентів почала зростати шаленими темпами.

З'явилися віртуальні мобільні оператори «Джинс» та djuice.
2004
Технологія EDGE
Мобільний зв'язок наздогнав за популярністю класичний телефонний зв'язок. Адже саме 2004-го року кількість абонентів мобільних операторів та фіксованого зв'язку зрівнялася — по 12 млн користувачів.

Того ж року компанія «Київстар» презентувала технологію високошвидкісної передачі даних EDGE і стала офіційним мобільним оператором Національної олімпійської збірної України.

Випуск корпоративних облігацій «Київстар» було визнано найкращою фінансовою операцією року на міжнародних ринках, що розвиваються.
2005
Новий функціонал мобільної мережі
До мережі компанії «Київстар» приєднався 10-мільйонний абонент.

Того ж року компанія впровадила унікальну послугу відновлення SIM-карти зі збереженням номера для абонентів передплати.
2006
Кількість користувачів мобільного зв'язку стрімко збільшується
Дві найбільші компанії на ринку — «Київстар» та UMC — зробили значні успіхи в завойовуванні абонентів. Уже 2006-го року вони надали послуги в сумі для 36 млн українців.

Мобільні телефони більше не були предметом розкоші чи атрибутом ділового способу — тепер він був у кишені в школярів, пенсіонерів, пересічних працівників. Інакше кажучи, мобілка тепер є майже в кожного.
2007
Поява перших айфонів в Україні
До листопада 2007-го року iPhone можна було придбати лише в США і за контрактом. Власники айфонів за межами штатів могли користуватися у смартфоні лише плеєром і камерою.

Але згодом з'явився «джейлбрейк», який дав нарешті змогу власникам айфонів повноцінно користуватися своїми телефонами.

Наша країна разом з усім світом поступово ввійшла в еру смартфонів. Цього ж року в Україні «Київстар» став першим мобільним оператором, в якого було більш ніж 20 млн абонентів.

Компанія впровадила систему управління витратами на мобільний зв'язок «Мій Київстар», і тепер перевірити свій рахунок або обрати тариф можна самостійно, не звертаючись до оператора.
2008
Смартфон-революція в Україні та світі
iPhone здійснили справжню революцію на ринку, піднявши технологічну планку виробництва мобільних телефонів до небачених вершин.

Ті компанії, які не вірили в цю революцію, швидко опинилися забутими під хвилями історії. Хто встиг пристосуватися до нових вимог ринку і почав виробляти якісні смартфони, той отримав великий куш.

Саме тоді мобільні телефони стали нерозривною частиною нашого життя: завдяки інтернету можна дзвонити в будь-які куточки світу і споживати інформацію в шаленій кількості, безкоштовні розмови з родичами в інших країнах стали реальністю, а перехожі, притулені до екранів своїх смартфонів, перестали бути чимось незвичайним.
2010
Білий список інтернету
Країни оговтувалися від глобальної фінансової кризи, а тимчасом тарифи на мобільний зв'язок в Україні вважалися одними з найнижчих у світі.

Хвилина розмови коштувала приблизно 0,1 євро, а головною причиною низької вартості дзвінків була запекла конкуренція між «МТС» та «Київстаром». Все ж приплив нових абонентів скоротився, тому здорожчання тарифів стало неминучим.

Попри болючі наслідки світової економічної рецесії, українці не відмовилися від спілкування мобільною мережею, адже воно назавжди стало частиною життя.

Крім того, 2010-го року було розпочато надання послуги «Домашній інтернет» — доступ до широкосмугового інтернету за технологією FTTB.

За ініціативи «Київстар» вперше в Україні створено «білий список інтернету» — перелік сайтів, безпечних для дітей.
2011
Брендові смартфони Kyivstar
Рівень проникнення мобільного зв'язку в Україні перевищив 100%, однак ми все ще сильно відставали в технологічному розвитку від своїх сусідів.

В країні тривали активні дискусії щодо впровадження нової швидкісної технології UMTS і велася боротьба за першість у впровадженні стандарту 3G.

Того ж року «Київстар» запропонував ринку новий напрям бізнесу — продаж брендованих смартфонів Kyivstar Aero, Kyivstar Terra і Kyivstar Aqua.
2012
Розвиток
мобільного інтернету популяризує селфі
Згідно з журналом Time, селфі стало одним із наймодніших слів року. Цьому сприяла шалена популярність смартфонів та значне пришвидшення мобільного інтернету.

Дослідження, проведене в Україні серед власників смартфонів, показало, що жінки від 18 до 35 років більше за всіх люблять робити селфі.

Розвиток платформи Android вніс свої корективи до ринку, і це не оминули увагою телеком-оператори.

2012-го року «Київстар» представив безкоштовний мобільний додаток DJUICE Music, який надає можливість завантажувати музику без плати за трафік чи за кожен трек, таким чином відкривши абонентам DJUICE та «Київстар» простий доступ до небаченого раніше музичного каталогу.
2013
Вся країна в телефоні
У 2013-му році 88% українців користувалися мобільним зв'язком. Набули популярності телефони з двома сім-картами. Ця новинка позначилась у статистиці: 2013-го року кількість активних сім-карт на всій планеті дорівнювала чисельності всіх людей — приблизно 6,6 млрд.

Не обійшлося і без чергової новинки від «Київстар» — 2013-го року компанія першою серед телеком-операторів вийшла на ринок послуг мобільної комерції.

Це означало, що широкому загалу став доступним інноваційний сервіс «Мобільні гроші», який дозволяє здійснювати найрізноманітніші платежі з мобільного телефону .
2015
Таксофони майже зникли
Попит на користування «класичними» телефонними мережами скоротився, в усій країні залишилося лише 6000 таксофонів (ще 10 років тому їх було 56 000).

Тим часом телеком-оператори почали надавати послуги 3G. Швидкість мобільного інтернету стрімко зросла, що стало разючою зміною побуту для багатьох українців.

Відтепер з мобільним інтернетом можна було дивитися відео онлайн та без особливих проблем завантажувати в браузері великі сторінки. А змагання телеком-операторів базувалися на чисельності нових корисних послуг.

2015-го року «Київстар» запустив «Домашнє ТБ» — сервіс, доступний абонентам «Домашнього Інтернету». Він дає можливість перегляду відео і ТБ на чотирьох різних пристроях одночасно.

Крім того, вперше було впроваджено лінійку інноваційних тарифів з інтегрованими безлімітними соціальними мережами.

І, що не менш важливо, 2015-го року компанія «Київстар» здійснила масштабний ребрендинг.
2016
Чат-боти у Facebook
2016-го року вже недостатньо пропонувати лише якісні послуги та гарне покриття. Важливо слідкувати за трендами і мати стильний сучасний сапорт-сервіс. Тому «Київстар» запустив першого в Україні інтелектуального сервісного чат-бота у Facebook — Зоряну.

Це віртуальний асистент, який відповідає на технічні питання, допомагає вибрати та підключити тариф чи послугу, може поговорити з вами на абстрактні теми і навіть розповісти вірш.

Цього ж року компанія «Київстар» першою в Україні започаткувала конвергентні тарифи, які об'єднують послуги мобільного зв'язку, домашнього інтернету і ТБ в один пакет.
2017
Рефармінг частот
«Київстар» ініціював рефармінг радіочастот у діапазоні 1800 МГц, щоб забезпечити всім учасникам телеком-ринку рівні можливості для розвитку зв'язку стандарту 4G.

А також компанія розпочала підключення абонентів до сервісу Mobile ID, який надає можливість електронної ідентифікації особистості для отримання електронних послуг.
2018
4G нарешті в Україні
Телеком-оператори запустили швидкісний мобільний інтернет в Україні. Це стало справжньою революційною подією у сфері комунікації, адже збільшилась кількість послуг та застосунків, робота яких цілком покладається на безперешкодний доступ до інтернету.

Стаціонарні телефони майже зникли з повсякдення українців.
2019
Швидкість мобільного інтернету невпинно зростає
Життя і повсякдення людей надзвичайно сильно залежить від якості та швидкості мобільної мережі. Безперешкодний зв'язок стандарту 4G став нагальної цивілізаційною потребою.

Згідно з дослідженнями міжнародних компаній, «Київстар» — лідер в Україні зі швидкості мобільного інтернету. На той момент в оператора налічувалося вже 17 млн користувачів 4G.

Того ж року «Київстар» запустив мобільний додаток телемедицини «Doctor Online». Тепер не завжди треба йти до лікаря, адже проконсультуватися з ним можна просто в телефоні (хто б тоді міг подумати, що ця послуга буде такою нагальною у 2020-му році).
2020
Київське метро майже повністю покрите 4G
Пандемія коронавірусу вносить свої корективи в життя кожного з нас. Втім, незважаючи на тимчасове припинення роботи метрополітену, саме 2020-го року Київське метро отримує покриття мережею 4G, яка охоплює всі, крім однієї, станції.

Відтепер навіть їдучи в тунелі, люди мають змогу безперешкодно серфити сторінками соцмереж, продивлятися відео онлайн і читати новини в інтернеті.

До того ж «Київстар» запустив 4G на частотах 900 МГц в усіх областях України — це завершення першого важливого етапу розширення покриття швидкісного інтернету в сільській місцевості.

Загалом 4G від «Київстар» уже працює майже в 14 000 міст та сел, де живе 85% населення України. Половина з них отримали 4G саме в 2020 році.

З початку 2020-го року компанія вклала в будівництво мережі 4,3 млрд гривень, збільшивши інвестиції на 22%, як порівняти з минулим роком.
«Київстар» святкує день народження: 9-го грудня компанії виповнилося 23 роки
Весь цей час «Київстар» розвивав мобільний зв'язок в Україні — від самого його зародження і дотепер.

Упродовж свого існування компанія забезпечила державному кошторису понад 70 млрд гривень надходжень, а також інвестувала більш ніж 55 млрд гривень у розвиток телекомунікаційної інфраструктури України.

Нині покриття мережі охоплює всі підконтрольні уряду України міста, майже 30 тисяч населених пунктів, всі основні й регіональні траси та більшість узбереж.

«Київстар» також славиться тим, що впроваджує численні благодійні та соціальні ініціативи.

Крім того, «Київстар» допомагає залишатися на зв'язку в наш непростий час, коли можливість комунікувати на відстані є одним із головних переваг сучасного життя.
Ми телефонуємо одне одному вже майже 150 років. Історія української телефонії повна подій: від громіздких шумних апаратів кінця 19 століття і відкриття першої телефонної станції у Києві до виникнення цифрових АТС та розвитку мобільного зв'язку. Ми ж із вами застали епоху такого швидкого технологічного прогресу, що людська комунікація змінилася до невпізнаваності. У спільному спецпроекті до дня народження компанії «Київстар» пропонуємо згадати важливі події, які змінили наше спілкування за часи сучасної незалежної України.
Наш проект був створений на основі альбому спогадів від «Київстар»: «Україна 1997 – 2020. Дивись. Згадуй. Відчувай».
Дивись, як виглядав перший Fashion Week.

Згадуй, як Руслана перемогла «Євробачення».
Відчувай, як дзвінок близьким допомагає утворитись посмішці на твоєму обличчі.

Книга від «Київстар» вийшла лімітованою серією лише для друзів та партнерів компанії. Але один екземпляр ми з «Київстар» хочемо розіграти серед наших читачів! Що потрібно для цього зробити? Просто залиште + в коментарях, тегайте друзів під цим постом і можливо пощастить саме вам!
1993
Впровадження
мобільного зв'язку
16 червня пролунав перший дзвінок мобільною мережею. «Алло, Іване?» — привітався президент Леонід Кравчук, телефонуючи українському послу в Німеччину. Розмова тривала 40 секунд.

Стандартом стільникового зв'язку тоді був 1G, а першою компанією на ринку — UMC. Подію транслювали по телевізору, а також про неї написали в газеті «Правда України». Втім, навряд чи людей тоді зацікавила ця новина, бо хіба хтось здогадувався, що незабаром дзвінки ввійдуть в наше життя як основний засіб комунікації.

1993-го року в Україні була лише 1 слухавка на 18 000 людей. До того ж країна страждала від гіперінфляції, яка сягала 10155%, що жахали.
1994
Поява компанії «Київстар»
Заснована ще одна українська телекомунікаційна компанія, яка надає послуги в форматі NMT (Nordic Mobile Technology).

Ця компанія називалася Bridge, але незабаром вона перейменувалася в «Київстар» і стала лідером мобільного зв'язку в Україні.

В середині 90-х років культура дзвінків почала ширитися діловим світом, а потім міцно захопила й звичайне повсякдення. До того телефонами здебільшого користувалися бізнесмени й заможні люди, бо середня зарплата в Україні складала $24.
1996
Інтернет уже в Україні
Українці отримали можливість заходити до всесвітньої мережі. Українсько-американська компанія «Голден Телеком» створила перші в країні корпоративні мережі інтегрованого доступу до інтернету.

Побути онлайн 1996-го року коштувало в терміналах 30 грн за годину, що становило аж $16. Тому далеко не кожний міг дозволити собі такий спосіб комунікації.
1997
Виникнення роумінгу
Україна запровадила стандарт GSM-900, який надавав ширші можливості спілкування.

А ще 1997-го року тодішній міністр зв'язку Дмитро Худолій здійснив перший мобільний дзвінок у мережі «Київстар». Захід відбувся в центрі міста, а ведучим став зірковий артист EL Кравчук.

Наступного дня в Україні почали продавати сім-карти мережі «Київстар».
1998
Кінець пейджерів і початок епохи SMS
Колись модний, а для декого навіть дуже необхідний для повсякдення аксесуар — пейджер — зник із ринку.

Компанія «Київстар» першою в Україні почала надавати послуги SMS-повідомлень, і зрештою ринок завоювали мобільні телефони.

До цього короткі текстові повідомлення ширилися винятково пейджинговою мережею.
1999
Мобільний зв'язок стає дедалі доступнішим
Цей рік запам'ятався появою сервісів передоплати спілкування Sim-Sim від UMC та Ace/Base від «Київстар». Тарифи різко подешевшали, почалась ера гострої конкуренції на ринку мобільного зв'язку.

Тим часом українці вже остаточно звикли до спілкування одне з одним мобільними телефонами. Це сталося, зокрема, завдяки тому, що «Київстар» скасував обов'язкові контракти для власників номерів. Відтепер, щоби спілкуватися мобільним телефоном, достатньо просто купити сім-карту.
2000
В Україні з'являється мобільний інтернет
Компанія «Київстар» першою почала надавати українцям доступ до мобільного інтернету. Крім того, «Київстар» вперше презентував послугу «Безкоштовні дзвінки всередині мережі».

Тим часом класична телефонія видозмінилась — станом на 2000-й рік всі районні автоматизовані телефонні станції змінили релейне обладнання на електронне, а міські телефонні мережі перейшли на погодинну тарифікацію.
2001
Інтернет поступово входить у звичне життя людей
«Київстар» вперше на ринку запропонував посекундну тарифікацію з першої секунди розмови, і компанія стала впевненим лідером ринку.

«Укртелеком» розпочав комерційну експлуатацію мережі Інтернет. На той момент компанія «Київстар» обслуговувала вже мільйон абонентів.

Ці події стали своєрідним рубіконом та значною мірою вплинули на подальший стрімкий розвиток засобів комунікації в Україні.
2002
Телефон-фотоапарат
«Київстар» став першим українським мобільним оператором, що надавав послуги роумінгу в усіх без винятку європейських країнах, та першою компанією в Україні, яка розмістила власні єврооблігації на західному фондовому ринку.

Загальна сума емісії — $100 млн. Саме тоді південнокорейська компанія Samsung створила перший телефон, в який було вбудовано фотоапарат. Це стало початком епохи, в якій мобільні телефони поступово витіснили «мильниці».

Втім, 2002-го року телефони з камерами тільки починали зароджуватися, технологія поступово розвивалася, але справжній вибух на ринку стався аж через 5 років, коли вийшов перший iPhone.
2003
Заборона оплати вхідних дзвінків
Парламент ухвалив правки до законодавства, відповідно до яких набула чинності заборона на оплату вхідних дзвінків.

Це спричинило сплеск попиту на мобільний зв'язок, і чисельність абонентів почала зростати шаленими темпами.

З'явилися віртуальні мобільні оператори «Джинс» та djuice.
2004
Технологія EDGE
Мобільний зв'язок наздогнав за популярністю класичний телефонний зв'язок. Адже саме 2004-го року кількість абонентів мобільних операторів та фіксованого зв'язку зрівнялася — по 12 млн користувачів.

Того ж року компанія «Київстар» презентувала технологію високошвидкісної передачі даних EDGE і стала офіційним мобільним оператором Національної олімпійської збірної України.

Випуск корпоративних облігацій «Київстар» було визнано найкращою фінансовою операцією року на міжнародних ринках, що розвиваються.
2005
Новий функціонал мобільної мережі
До мережі компанії «Київстар» приєднався 10-мільйонний абонент.

Того ж року компанія впровадила унікальну послугу відновлення SIM-карти зі збереженням номера для абонентів передплати.
2006
Кількість користувачів мобільного зв'язку стрімко збільшується
Дві найбільші компанії на ринку — «Київстар» та UMC — зробили значні успіхи в завойовуванні абонентів. Уже 2006-го року вони надали послуги в сумі для 36 млн українців.

Мобільні телефони більше не були предметом розкоші чи атрибутом ділового способу — тепер він був у кишені в школярів, пенсіонерів, пересічних працівників. Інакше кажучи, мобілка тепер є майже в кожного.
2007
Поява перших айфонів в Україні
До листопада 2007-го року iPhone можна було придбати лише в США і за контрактом. Власники айфонів за межами штатів могли користуватися у смартфоні лише плеєром і камерою.

Але згодом з'явився «джейлбрейк», який дав нарешті змогу власникам айфонів повноцінно користуватися своїми телефонами.

Наша країна разом з усім світом поступово ввійшла в еру смартфонів. Цього ж року в Україні «Київстар» став першим мобільним оператором, в якого було більш ніж 20 млн абонентів.

Компанія впровадила систему управління витратами на мобільний зв'язок «Мій Київстар», і тепер перевірити свій рахунок або обрати тариф можна самостійно, не звертаючись до оператора.
2008
Смартфон-революція в Україні та світі
iPhone здійснили справжню революцію на ринку, піднявши технологічну планку виробництва мобільних телефонів до небачених вершин.

Ті компанії, які не вірили в цю революцію, швидко опинилися забутими під хвилями історії. Хто встиг пристосуватися до нових вимог ринку і почав виробляти якісні смартфони, той отримав великий куш.

Саме тоді мобільні телефони стали нерозривною частиною нашого життя: завдяки інтернету можна дзвонити в будь-які куточки світу і споживати інформацію в шаленій кількості, безкоштовні розмови з родичами в інших країнах стали реальністю, а перехожі, притулені до екранів своїх смартфонів, перестали бути чимось незвичайним.
2010
Білий список інтернету
Країни оговтувалися від глобальної фінансової кризи, а тимчасом тарифи на мобільний зв'язок в Україні вважалися одними з найнижчих у світі.

Хвилина розмови коштувала приблизно 0,1 євро, а головною причиною низької вартості дзвінків була запекла конкуренція між «МТС» та «Київстаром». Все ж приплив нових абонентів скоротився, тому здорожчання тарифів стало неминучим.

Попри болючі наслідки світової економічної рецесії, українці не відмовилися від спілкування мобільною мережею, адже воно назавжди стало частиною життя.

Крім того, 2010-го року було розпочато надання послуги «Домашній інтернет» — доступ до широкосмугового інтернету за технологією FTTB.

За ініціативи «Київстар» вперше в Україні створено «білий список інтернету» — перелік сайтів, безпечних для дітей.
2011
Брендові смартфони Kyivstar
Рівень проникнення мобільного зв'язку в Україні перевищив 100%, однак ми все ще сильно відставали в технологічному розвитку від своїх сусідів.

В країні тривали активні дискусії щодо впровадження нової швидкісної технології UMTS і велася боротьба за першість у впровадженні стандарту 3G.

Того ж року «Київстар» запропонував ринку новий напрям бізнесу — продаж брендованих смартфонів Kyivstar Aero, Kyivstar Terra і Kyivstar Aqua.
2012
Розвиток мобільного інтернету популяризує селфі
Згідно з журналом Time, селфі стало одним із наймодніших слів року. Цьому сприяла шалена популярність смартфонів та значне пришвидшення мобільного інтернету.

Дослідження, проведене в Україні серед власників смартфонів, показало, що жінки від 18 до 35 років більше за всіх люблять робити селфі.

Розвиток платформи Android вніс свої корективи до ринку, і це не оминули увагою телеком-оператори.

2012-го року «Київстар» представив безкоштовний мобільний додаток DJUICE Music, який надає можливість завантажувати музику без плати за трафік чи за кожен трек, таким чином відкривши абонентам DJUICE та «Київстар» простий доступ до небаченого раніше музичного каталогу.
2013
Вся країна в телефоні
У 2013-му році 88% українців користувалися мобільним зв'язком. Набули популярності телефони з двома сім-картами. Ця новинка позначилась у статистиці: 2013-го року кількість активних сім-карт на всій планеті дорівнювала чисельності всіх людей — приблизно 6,6 млрд.

Не обійшлося і без чергової новинки від «Київстар» — 2013-го року компанія першою серед телеком-операторів вийшла на ринок послуг мобільної комерції.

Це означало, що широкому загалу став доступним інноваційний сервіс «Мобільні гроші», який дозволяє здійснювати найрізноманітніші платежі з мобільного телефону .
2015
Таксофони майже зникли
Попит на користування «класичними» телефонними мережами скоротився, в усій країні залишилося лише 6000 таксофонів (ще 10 років тому їх було 56 000).

Тим часом телеком-оператори почали надавати послуги 3G. Швидкість мобільного інтернету стрімко зросла, що стало разючою зміною побуту для багатьох українців.

Відтепер з мобільним інтернетом можна було дивитися відео онлайн та без особливих проблем завантажувати в браузері великі сторінки. А змагання телеком-операторів базувалися на чисельності нових корисних послуг.

2015-го року «Київстар» запустив «Домашнє ТБ» — сервіс, доступний абонентам «Домашнього Інтернету». Він дає можливість перегляду відео і ТБ на чотирьох різних пристроях одночасно.

Крім того, вперше було впроваджено лінійку інноваційних тарифів з інтегрованими безлімітними соціальними мережами.

І, що не менш важливо, 2015-го року компанія «Київстар» здійснила масштабний ребрендинг.
2016
Чат-боти у Facebook
2016-го року вже недостатньо пропонувати лише якісні послуги та гарне покриття. Важливо слідкувати за трендами і мати стильний сучасний сапорт-сервіс. Тому «Київстар» запустив першого в Україні інтелектуального сервісного чат-бота у Facebook — Зоряну.

Це віртуальний асистент, який відповідає на технічні питання, допомагає вибрати та підключити тариф чи послугу, може поговорити з вами на абстрактні теми і навіть розповісти вірш.

Цього ж року компанія «Київстар» першою в Україні започаткувала конвергентні тарифи, які об'єднують послуги мобільного зв'язку, домашнього інтернету і ТБ в один пакет.
2017
Рефармінг частот
«Київстар» ініціював рефармінг радіочастот у діапазоні 1800 МГц, щоб забезпечити всім учасникам телеком-ринку рівні можливості для розвитку зв'язку стандарту 4G.

А також компанія розпочала підключення абонентів до сервісу Mobile ID, який надає можливість електронної ідентифікації особистості для отримання електронних послуг.
2018
4G нарешті в Україні
Телеком-оператори запустили швидкісний мобільний інтернет в Україні. Це стало справжньою революційною подією у сфері комунікації, адже збільшилась кількість послуг та застосунків, робота яких цілком покладається на безперешкодний доступ до інтернету.

Стаціонарні телефони майже зникли з повсякдення українців.
2019
Швидкість мобільного інтернету невпинно зростає
Життя і повсякдення людей надзвичайно сильно залежить від якості та швидкості мобільної мережі. Безперешкодний зв'язок стандарту 4G став нагальної цивілізаційною потребою.

Згідно з дослідженнями міжнародних компаній, «Київстар» — лідер в Україні зі швидкості мобільного інтернету. На той момент в оператора налічувалося вже 17 млн користувачів 4G.

Того ж року «Київстар» запустив мобільний додаток телемедицини «Doctor Online». Тепер не завжди треба йти до лікаря, адже проконсультуватися з ним можна просто в телефоні (хто б тоді міг подумати, що ця послуга буде такою нагальною у 2020-му році).
2020
Київське метро майже повністю покрите 4G
Пандемія коронавірусу вносить свої корективи в життя кожного з нас. Втім, незважаючи на тимчасове припинення роботи метрополітену, саме 2020-го року Київське метро отримує покриття мережею 4G, яка охоплює всі, крім однієї, станції.

Відтепер навіть їдучи в тунелі, люди мають змогу безперешкодно серфити сторінками соцмереж, продивлятися відео онлайн і читати новини в інтернеті.

До того ж «Київстар» запустив 4G на частотах 900 МГц в усіх областях України — це завершення першого важливого етапу розширення покриття швидкісного інтернету в сільській місцевості.

Загалом 4G від «Київстар» уже працює майже в 14 000 міст та сел, де живе 85% населення України. Половина з них отримали 4G саме в 2020 році.

З початку 2020-го року компанія вклала в будівництво мережі 4,3 млрд гривень, збільшивши інвестиції на 22%, як порівняти з минулим роком.
«Київстар» святкує день народження: 9-го грудня компанії виповнилося 23 роки
Весь цей час «Київстар» розвивав мобільний зв'язок в Україні — від самого його зародження і дотепер.

Упродовж свого існування компанія забезпечила державному кошторису понад 70 млрд гривень надходжень, а також інвестувала більш ніж 55 млрд гривень у розвиток телекомунікаційної інфраструктури України.

Нині покриття мережі охоплює всі підконтрольні уряду України міста, майже 30 тисяч населених пунктів, всі основні й регіональні траси та більшість узбереж.

«Київстар» також славиться тим, що впроваджує численні благодійні та соціальні ініціативи.

Крім того, «Київстар» допомагає залишатися на зв'язку в наш непростий час, коли можливість комунікувати на відстані є одним із головних переваг сучасного життя.
ТЕКСТ
Сергій Казарян
ПАРТНЕР
Матеріал підготовлено за підтримки Київстар
Що це означає?
ВЕРСТКА
Світлана Волчкович
ПРОДЮСЕР
Яна Проценко
ІДЕЯ
Наталія Оліферович
ФОТО
«Київстар»
Ганна Коротич
ПРЕДСТАВНИК КИЇВСТАР
Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній» і PR публікуються на правах реклами.
© 1999-2020 AIN.UA