ПО-РУССКИ
ЯК НАДИХНУТИ 50 000 СТУДЕНТІВ ВИВЧИТИ АНГЛІЙСЬКУ
ІСТОРІЯ ОНЛАЙН-ШКОЛИ ENGLISHDOM
10 років тому Максим Сундалов працював звичайним учителем англійської. Навчаючи студентів, він зауважив, що їм найскладніше дається не граматика чи збільшення словникового запасу, а мотивація учитися далі, особливо якщо відразу не виходить. Максим шукав і знайшов рішення цієї проблеми: запустив свою онлайн-школу вивчення англійської EnglishDom. З односторінкового сайту й уроків по Skype школа виросла в повноцінну edtech-платформу, де зараз навчаються 50 000 студентів.

«Під час виступів до карантину, я питав зал: підніміть руки, хто починав вчити англійську і кидав. Підіймали руки відсотків 70. Чому так? Тому що у багатьох є відчуття, що вивчити англійську — легко, максимум пів року. Та це не так. Якщо правильно вибудувати сам процес навчання, підтримати мотивацію, під'єднати гейміфікацію, людині сподобається навчання», — каже засновник школи.

AIN.UA розповідає історію освітнього проекту, який відійшов від класичного зубріння і зробив вивчення англійської таким же захопливим, як наступний епізод улюбленого серіалу.
У 2010-х роках Максим викладав англійську в одній з офлайн-шкіл Дніпра. Груп було багато — дитячі й дорослі; заняття починалися часом з 8:00 ранку і йшли до глибокого вечора. Але, як згадує підприємець, йому все одно подобалося викладання. Воно дало можливість спостерігати, як студенти ростуть, розвивають навички та змінюють своє життя: комусь мова допомагає знайти роботу, комусь - виїхати за кордон. Максим давно обдумував свій бізнес і нарешті зрозумів, чим хоче займатися:

«Я зрозумів, що просто робити бізнес, продавати умовні холодильники, мені нецікаво. Мені хотілося дивитися, як люди ростуть і змінюються, заряджати на зміни себе та інших», — згадує він.

Так у підприємця з'явилася ідея створення власної школи вивчення англійської мови.
BEGINNER
Як з'явилася ідея школи
Ще працюючи в офлайн-школі, Максим знайшов перших студентів для власних онлайн-уроків англійської. Зараз онлайн-навчання та онлайн-уроки — це звичайна справа, але десять років тому подібних проектів було 2-3 по всій Україні.

І якщо зараз підприємець-початківець перебуває в інформаційному полі, повному підручників про бізнес, стратегію, продажу, то десять років тому такої інформації було мало. І багато в чому, як зізнається Максим, проект будувався на натхненні. «Це — мій перший бізнес, я багато в чому будував його за інтуїцією, з купою помилок, проблем і уроків на майбутнє», — згадує він.

Перша версія проекту була простою: Максим зверстав і запустив сайт про англійську — зараз би його назвали блогом. Там була інформація про те, як краще вчити мову, а також тести для перевірки своїх знань. Потім він зібрав ці матеріали в exe-файл з уроками і домашнім завданням — вийшла програма-інтерактивний урок, який можна було надсилати студентам на пошту.

Курси заробили: студенти купували уроки, робили домашку, але на етапі 5-6 уроку «зникали». Максим намагався зв'язатися з такими студентами, з'ясувати поштою, що трапилося. Але найчастіше на такі листи просто ніхто не відповідав.
ELEMENTARY
Перші онлайн-уроки
«Тоді я зрозумів, у чому проблема. Англійська — це насамперед про мотивацію. Ідеальний урок: коли студент вважає викладача другом і не хоче його підвести. Щоб вибудувати такі стосунки, пошти мало, потрібен голосовий контакт студента і викладача», — згадує він.

Якраз тоді ставав популярнішим Skype, переманював аудиторію в «аськи». Підприємець вирішив змінити формат уроків: перенести їх з пошти в Skype. Він припустив, що особисто спілкуючись з викладачем, студенти будуть більше залучатися до процесу, рідше кидати навчання і частіше досягати результату. І це припущення виявилося правильним.
На той час уроки в Skype ще були чимось новим. Запускаючи такий проект, орієнтуватися особливо не було на кого. Тому Максим створив те, що зараз назвали б MVP, мінімально життєздатним продуктом: зверстав для уроків простий лендинг і почав продавати їх.

У той час більшість все ще недовірливо ставилися до онлайн-курсів, побоювалися оплачувати щось в інтернеті, не дуже вірили в ефективність онлайн-навчання. І сам формат уроків був набагато складнішим: вони йшли по 2-3 години (в порівнянні з 50 хвилинами зараз). Попри це, у школи потроху почала зростати аудиторія.

У команді на той момент був лише засновник школи: Максим сам продавав уроки, викладав, складав навчальні плани, займався бухгалтерією. «Навіть у відпустці прокидався о 7 ранку, відповідав на робочі листи, а тоді вже йшов на пляж», — розповідає він.

Вже за 3-4 місяці стало зрозуміло, що голосові уроки дійсно краще мотивують людей. Якщо раніше студенти могли «відпадати» після 5-6 уроку, тепер вони все частіше залишалися навчатися на рік-півтора. А цього часу як раз достатньо, щоб якісно підняти рівень мови.
INTERMEDIATE
Від Skype-уроків до онлайн-школи
Аналізуючи розвиток бізнесу зараз, підприємець виділяє чотири важливих пункти для старту проекту.
Це:
UPPER INTERMEDIATE
Початок ери edtech
EnglishDom пощастило потрапити у «вікно інновацій» — у переломний момент, коли змінюються звички людей. Але роль керівника динамічного бізнесу спочатку виявилася складною:

«Це були американські гірки, я постійно думав про те, як виплатити зарплату, що робити, якщо від нас йде співробітник, якщо студент написав скаргу. Постійно боровся з панікою. Іноді накривала думка: треба закриватися. Але потроху я навчився формувати команду, знаходити правильних людей, ставити їм завдання і метрики», — розповідає він.

Продуктова експертиза у команди була: у самого Максима був багаторічний досвід репетиторства, він підбирав таких же людей в команду. Проект розвивався, команда EnglishDom зросла до 10 осіб.

Ринок онлайн-навчання розвивався і настав час маркетингових рішень. Якщо на старті конкурентів у EnglishDom було небагато — два-три, то вже за кілька років роботи таких сайтів з'явилися десятки. Підприємець хотів, щоб його школа яскраво виділялася в цій масі. Тому він зв'язався зі студією веб-розробки із завданням зробити повноцінний сайт для школи. Бюджет на розробку такого сайту там оцінили в $ 10 000, і у 2012 році це були величезні гроші.

«Я тоді втратив дар мови від цієї цифри. На той момент у мене була квартира в кредит, всі гроші в бізнесі, як оборотні, адже ми розвивалися без інвестора ... У результаті зійшлися на $ 7000. Але в підсумку вони зробили неймовірно красивий зовні сайт. І його запуск став для нас одним з ключових етапів розвитку. Користувачі бачили в пошуку 30 однакових сайтів, а наш сильно виділявся серед них», — говорить він.
Як розвивався сайта EnglishDom з 2015 по 2020 роки
Це вкладення себе окупило: після перезапуску сайту аудиторія почала швидко зростати.
Через рік на проекті працювало вже 20 викладачів, у школи з'явилася фірмова «фішка» — куратор, який не займається навчанням студента, але стежить за його прогресом, залученістю і допомагає, якщо студент зайшов в глухий кут або втрачає мотивацію.

Водночас засновник почав активно просувати школу: писав про неї на тематичних форумах про вивчення англійської, налаштовував SEO-просування. Новий сайт і пошукова реклама вивели школу в топ Google за запитом «вчити англійську онлайн».

Пройшло ще небагато часу й EnglishDom вийшов на постійний потік студентів за рекомендаціями. У проекту з'явилися гроші на те, щоб реінвестувати в продукт, вкладати в команду, підвищувати зарплати.

Тому команда почала більше часу приділяти маркетингу, PR, вибудовувати продажі. Паралельно розвивався і сам продукт: команда часто збиралася разом і брейнштормила нові ідеї.

Завдяки цьому виникло багато нових крутих сервісів, таких як мобільний тренажер слів. Це — окремий мобільний додаток, де користувач може самостійно повторювати складні слова. Все це відбувається як гра: потрібно поставити собі за мету (вивчити список слів), правильно назвати слова, за це користувача хвалять, нагороджують, присуджують статуси, показують загальний рейтинг студентів — як в онлайн-іграх.
Порівняння з іграми — невипадкове: подібні сервіси змінюють саму суть процесу навчання, з монотонного і нудного роблять його цікавим. Адже EnglishDom прагне конкурувати не тільки з іншими школами, її сервіси конкурують за час користувача з YouTube і Netflix. Мотивований вчитися користувач буде запускати уроки, завдання або тренажер з такою ж готовністю, як нову серію улюбленого серіалу після роботи.

В якийсь момент, як згадує засновник школи, команда вирішила створити конкурента для Lingualeo — мобільного додатку для самонавчання. У розробку вклали багато грошей, але додаток в результаті не злетів. «Зате ми пройшли гарну школу в плані технічної експертизи. Я жартую іноді, що для мене це був курс вартістю в $ 1 млн», — розповідає Максим.

Сервіс поступово розвивався, отримував нові «фішки», в якийсь момент команда сильно захопилася додаванням нових функцій: цей етап розвитку школи підприємець згадує як «зоопарк продуктів», коли команда підтримувала одночасно з десяток різних сервісів. Цей «зоопарк» з'явився, тому що команда старалася втілити в життя кожну вдалу ідею. У таких продуктів була аудиторія, вони мали попит, але в цілому працювали вроздріб, і все ж гальмували розвиток школи.
Згодом команда прийшла до усвідомлення, що потрібно розвивати продукт не через безліч нових ідей, а через гіпотези: щоб було чітко зрозуміло, яку метрику покращує сервіс.

«Бувало, приходить до нас продуктовий менеджер і обіцяє: зараз як зробимо продукт, він як злетить! А ми відповідали: ні, ми вже налітались. Без чіткого медіа плану, без цифр і каналів просування нічого не літає», — згадує підприємець.

«Зоопарк продуктів» в результаті сильно зменшили. Основний продукт — уроки англійської — поступово набули форми повноцінного цифрового підручника, з тренажером, гейміфікацією і разючими показниками з утримання уваги студентів.
ADVANCED
Як школа розвивається зараз
Чому так? Найбільша «фішка» EnglishDom захована «під капотом» її продукту. Завдяки системі аналітики у команди є дані про те, як студенти навчаються: працюють з підручником, роблять домашнє завдання. Коли система почала виводити викладачеві перед уроком дані про те, чи зробив студент домашку, скільки допустив помилок і т.д. — ефективність уроків відразу підвищилася. Викладач відразу розумів, з чим йому потрібно попрацювати, де студент відчуває себе невпевнено, а що у нього самостійно виходить добре.
EnglishDom зараз — не просто онлайн-курси, це — ціла екосистема продуктів:
Цифровий підручник
Онлайн-сервіс з медіаконтентом і інтерактивними вправами, де проходять відеоуроки сам на сам з викладачем
ED Translator →
Розширення для браузера, за допомогою якого можна додавати слова до свого словника і потім вивчати їх в тренажері і додатку
Розмовний клуб онлайн →
Де можна практикувати розмовну мову з іншими студентами та викладачами
ED Class
Мобільна версія підручника, де можна робити домашні завдання
Онлайн-тренажер →
Безкоштовний сервіс для тренування англійської мови
ED Words →
Мобільний тренажер слів — додаток, де можна вивчати слова
Онлайн-курси →
Тематичні курси англійської (з фокусом на бізнес, IT, подорожі, і т.д.)
ED Courses →
Адаптовані під смартфон онлайн-курси
Всі ці сервіси пов'язані між собою і працюють на одну мету: допомагати студенту вчитися і мотивувати його не кидати навчання. Наприклад, користувач читає статтю англійською, зустрічає незнайоме слово, переводить його через ED Translator, додає у свій словничок. Потім вивчає його в ED Words, повторює в онлайн-тренажері й закріплює на уроці з викладачем.

Ще один важливий момент: у кожного студента є персональний куратор, який стежить за тим, щоб студент не втрачав мотивацію. Якщо у студента щось не виходить, накотилася безпорадність і зникло бажання вчитися, куратор допомагає впоратися з цим відчуттям, і повернутися до навчання. Цей процес — максимально автоматизований: наприклад, якщо студент тиждень чи два пропускає уроки, бот відправляє куратору пуш про те, що студенту потрібно допомогти.

У підсумку, цифровий підручник дає можливість зручно вчити мову, мобільний тренажер дає залучення і мотивацію, а персональний куратор і викладач стежать за тим, щоб студент залишався мотивованим і ефективно вчив мову.

«Ми зрозуміли, в чому суть edtech. Це технології, які підвищують ефективність навчання студентів, і таке підвищення можна наочно виміряти й виразити в цифрах. Нам нарешті вдалося розв'язати питання мотивації», — каже підприємець.
У школи зараз велика команда викладачів та понад 50 000 студентів. Викладачів відбирають протягом 4-12 місяців, і це досить складний відбір: зі 100 кандидатів тільки один стає викладачем школи.

Частка школи на ринку онлайн-навчання — близько 20%, але в основному EnglishDom конкурує з офлайн-навчанням.

«Ми хочемо показати користувачам, що в онлайні можна ефективно вчитися. Наша мета — стати школою №1 не тільки в онлайні, але і в офлайні. А наша місія — надихнути користувачів вивчити мову», — говорить засновник школи.

Судячи з відгуків студентів, у школи це виходить:
Викладач EnglishDom
52-річний американець Вільям Вольпе розповідає про свого студента, IT-фахівця, який мріяв потрапити в Нью-Йорк. І для цього займався по кілька разів на тиждень. Він підняв рівень мови й поїхав в Нью-Йорк на запрошення однієї з компаній (правда, там йому не сподобалося, тому він знайшов роботу на студії анімації та зараз працює в Голлівуді).
Адвокатка Олена Дрогань
Розповідає про те, як їй вдалося вперше легко і вільно поспілкуватися з клієнтом з Ізраїлю англійською мовою. Все завдяки тому, що син умовив її на початку карантину позайматися мовою в EnglishDom. «Займатися я почала, щоб «заповнити» карантин, але зараз реально зрозуміла, як це круто. Заняття онлайн, а отже, не потрібно витрачати час на поїздки; підручники все в електронній формі, ніяких тобі паперових зошитів і книжок; дуже крутий мобільний додаток ED. Тепер в судах, під час очікування, коли почнеться засідання я плідно проводжу час», — пише вона.
Студентка, яка часто буває за кордоном
Зіткнулася з відчуттям: все зрозуміло, а відповісти нічого не можеш, такий мовний бар'єр викликав дискомфорт. Вона почала вчитися в EnglishDom, і стала впевненіше говорити англійською. «Неважливо скільки тобі років, чи яка у тебе база, якщо є бажання — буде результат», — впевнена вона.
ТЕКСТ
ПАРТНЕР
Матеріал підготовлено за підтримки EnglishDom
Що це означає?
ВЕРСТКА
Дарія Корнєєва
ПРОДЮСЕР
Яна Проценко
СЕЙЛЗ-МЕНЕДЖЕР
Наталія Оліферович
ІЛЮСТРАЦІЇ
Анастасія Сиваш
Марія Костенко
ПРЕДСТАВНИК ENGLISHDOM
Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця
5 000 користувачів
10 000 користувачів
15 000 користувачів
25 000 користувачів
35 000 користувачів
50 000 користувачів
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній» і PR публікуються на правах реклами.
© 1999-2021 AIN.UA