В Україні вперше пройшов конкурс найкращих прикладних кейсів в сфері IT
ЗНАЙОМИМО З ЙОГО РЕЗУЛЬТАТАМИ
UA
EN
В Україні вперше пройшов конкурс найкращих прикладних кейсів в сфері IT
ЗНАЙОМИМО З ЙОГО РЕЗУЛЬТАТАМИ
UA
EN
Тільки 20% українських корпорацій з топ-100 мають досвід співпраці зі стартапами. Такими були дані дослідження UNIT.City у 2018 році. При цьому відірваність компанії від інновацій знижує їх гнучкість і конкурентоспроможність як на локальному, так і на глобальному ринку. Такі компанії повільніше реагують на зміни й не встигають в гонитві за конкурентами — особливо в епоху пандемії й тотального зростання діджиталізації.

Щоб змінити ці тенденції та популяризувати українські стартапи в Україні та за кордоном, інноваційна агенція Center42 за підтримки програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» запустило конкурс Ukraine Innovation Awards 2020. Це перший український конкурс, в якому нагороджувалися не просто стартапи, а прикладні кейси. Особливий фокус був зроблений на стимулювання співпраці стартапів і корпорацій.

«Ми вважаємо, що інновації можуть виступити рушійною силою для оновлення української економіки, використовуючи наявний технологічний потенціал. Велику роль в цьому відіграють українські технологічні стартапи, які йдуть у нові ніші, тестують нові рішення і запускають конкурентні продукти, що застосовуються як для українських індустрій, так і для глобальних ринків», — говорить Валерій Добровольський, менеджер ініціатив для ІТ-сектора Програми USAID« Конкурентоспроможна економіка України».

«В рамках Ukraine Innovation Awards ми хочемо ще більше стимулювати зростання інновацій в Україні, залучення інвестицій у цю сферу. Прагнемо показати, що стартапи можуть активно виступати інструментами цифрової трансформації для компаній і допомагати їм ставати більш ефективними, більше заробляти й підвищувати якість сервісу своїх клієнтів», — розповідає СЕО і засновник Center42 Кирило Мазур.

Номінаційний етап тривав до 31 травня включно. Всього в конкурсі було 8 номінацій, у кожній з яких журі обирало переможців. Журі складалося з 50 осіб, яке об'єднало майже всі ключові організації стартап-екосистеми України. До нього увійшли представники USAID, Українського фонду стартапів, інноваційного парку UNIT.City, активні українські інвестори, глави відділів інновацій таких великих компаній, як «Нова Пошта», ДТЕК, «OТР Банк» та інші гравці ринку.

У кожній з номінацій члени журі обрали від 5 до 10 переможців, а також визначили топ-20 жінок-підприємців в українському технологічному бізнесі. Спільно з Center42 і USAID, AIN.UA розповідає про кейси-переможці, а також про подальші плани розвитку конкурсу Ukraine Innovation Awards.
У цій номінації нагороджували найкращі інноваційні рішення, засновані на співробітництві корпорацій і стартапів. Журі враховувало, як ці рішення допомогли українським компаніям стати більш прибутковими та ефективними.
The Best Corporation-Startup Collaboration 2020
НОМІНАЦІЯ
1 МІСЦЕ
КОЛАБОРАЦІЯ РИТЕЙЛЕРА INTERTOP ТА СТАРТАПУ COMPETERA
Intertop шукав рішення для оптимізації літнього розпродажу 2019 року і подолання двох основних проблем:
необхідність швидкого очищення полиць при збереженні валового прибутку та маржинальності;
переоцінка товарів займала дуже багато часу — потрібно було переглядати динаміку продажів вручну для формування цін.
У стартапу Competera вже було готове рішення, яке вирішили впровадити в Intertop. По-перше, згенеровані цінові рекомендації на основі еластичності попиту дозволили підвищити валовий прибуток і маржу, а по-друге, платформа враховувала всі бізнес-правила для формування оптимальних цін.

В результаті переоцінка скоротилася до 15 хвилин, а компанія Intertop за підсумками пілота досягла заявлених бізнес-цілей — збереження 10,3% валового прибутку і 200 б.п. маржі.
2 МІСЦЕ
WIGGLECRC GROUP & COMPETERA COLLABORATION
Ще одна перемога від Competera. У цьому кейсі провідний британський інтернет-магазин WiggleCRC Group з річним оборотом $500 мільйонів і продажами по всьому світу, звернувся до стартапу Competera за допомогою відразу в декількох напрямках:
трудомісткість переоцінки в 5 цінових регіонах з різними валютами;
частково автоматизована переоцінка з неповним охопленням конкурентів;
непрозорий процес прийняття рішень для інших команд.
Ритейлер WiggleCRC Group досяг своїх цілей протягом 2 місяців:
час переоцінки на десятках сайтів компанії в 5 цінових зонах скоротився на 50%;
вдалося зробити ціноутворення цілісним і конкурентним для понад півмільйона товарів;
логіка рішень про ціноутворення стала доступною і прозорою для 80 співробітників з інших команд.
3 МІСЦЕ
ДТЭК И СТАРТАП LIMPID TECHNOLOGY
У результаті співпраці зі стартапом Limpid Technology ДТЕК впровадив на Ладижинській ТЕС систему моніторингу безпеки Farseer за допомогою цифрових камер на основі штучного інтелекту від компанії Limpid Technology. 25 камер стежать за тим, як співробітники використовують засоби індивідуального захисту, а також контролюють доступ в обмежені або небезпечні зони. Дальність визначення камер до 60 метрів.

В результаті проекту технологія Limpid Technology дозволила на 80% підвищити безпеку праці й запобігти потенційним ризикам для життя та здоров'я працівників. Крім того, сервіс дозволяє збирати дані для аналітики й навчати штучний інтелект будь-яким додатковим вимогам безпеки, специфічним для підприємств ДТЕК або інших компаній.
У цій номінації нагороджували найкращі кейси запуску інноваційних рішень всередині компанії, реалізовані силами власної команди. Зокрема, це R&D-департаменти компаній, які запускають нові продукти й бізнес-моделі для компанії.

«Інновації це наслідок природного перебігу подій, якась еволюція технологій. Чарльз Дарвін говорив, що виживає не найсильніший, а той, хто вміє пристосовуватися до нових умов. Внутрішні інновації це спосіб виживання компанії в той час, коли ринок постійно вимагає нових рішень. Ми в We_Challenge з кожним роком спостерігаємо постійне зростання активності й інтересу до теми корпоративних інновацій в Україні. Це надихає», — пояснює Євгенія Беспалова, СОО We_Challenge, Co-founder Ukrainian Bridge.
The Best In-House Innovation 2020
НОМІНАЦІЯ
1 МІСЦЕ
МЕРЕЖА АЗС WOG З ДОДАТКОМ WOG PRIDE
В мобільному додатку PRIDE компанії вдалося об'єднати сервіси для B2C і B2B-клієнтів. Додаток може одночасно працювати як для звичайних покупців, так і для корпоративних клієнтів, співпраця з якими передбачає гуртові партії товару й інші рівні знижок і умови.

Сервіс значно поліпшив клієнтський досвід і в результаті кількість активних паливних карт WOG (тих, які здійснювали заправку за останні три місяці) зараз становить уже понад 100 000 штук, а кількість активних користувачів серед юросіб — понад 7 000.

З цієї кількості 14 000 карт є токенізованими. Це дозволяє швидко і безпечно розплачуватися в магазинах, на сайтах і в додатках. Сервіс не передає продавцеві номер банківської карти покупця. Замість цього картці присвоюється токен — унікальна комбінація цифр, яка буде використовуватися для виконання транзакцій.
2 МІСЦЕ
МЕРЕЖА СУПЕРМАРКЕТІВ «СІЛЬПО» (FOZZY GROUP) З ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНОМ SHOP.SILPO.UA
Під час карантину мережа, за рекордні 3 тижні, запустила свою еcommerce-систему, з сервісами самовивозу і доставки в усіх регіонах присутності мережі. Метою було забезпечити рівень сервісу, який на той момент виражався у можливості якомога менше перебувати в магазині або замовляти доставку улюблених продуктів додому.

Проект був розроблений in-house командою холдингу Fozzy Group спільними силами з «Сільпо», TemaBIT (входять в Fozzy Group) і логістичної команди Fozzy Group.

В результаті вдалося запустити власний інтернет-магазин shop.silpo.ua, систему онлайн-замовлення і самовивозу з 260 супермаркетів мережі, а також власну адресну доставку в усіх населених пунктах, де є супермаркети «Сільпо». Зараз мережа запустила сервіс експрес-доставки за 40 хвилин в Києві, скоро цей пілот пошириться і в інших великих містах України.
3 МІСЦЕ
СЕРВІС ДОСТАВКИ ПРОДУКТІВ З СУПЕРМАРКЕТІВ VARUS З МАРКЕТПЛЕЙСОМ КУР'ЄРІВ «ОСТАННЯ МИЛЯ»
Перед собою компанія поставила такі амбітні цілі:
Компанія розробила систему, яка дозволяє замовити доставку до дверей будинку або забрати своє замовлення в будь-якому супермаркеті без черг. Зараз сервіс доступний у всій мережі.

Після замовлення, система обирає магазин, який задовольняє критерії клієнта (асортимент, вагу кошика і географію клієнта). Якщо клієнт вибрав доставку — сервіс «Остання миля» підбере оптимальний варіант кур'єра. Для доставляння компанія співпрацює з Uklon, iPost, «Укрпошта» та локальними партнерами.

У результаті впровадження інноваційної платформи компанії вдалося домогтися таких результатів — NPS зріс до 65%, поточний час доставлення складає в середньому 1,5 години, середній чек — 670 грн, а кількість нових клієнтів зросла на 40%.
підвищити індекс підтримки споживачів (NPS) до 70%;
час доставлення продуктів не повинен перевищувати 2-х годин;
середній чек повинен становити більше ніж 500 грн;
кількість нових клієнтів в сервісі має збільшитися на 30%.
У цій номінації нагороджували кейси, у яких стартап з України став постачальником інноваційних рішень для компаній і допоміг їм підвищити прибутковість і ефективність у 2019-2020 роках.
The Best Startup Innovation 2020
НОМІНАЦІЯ
1 МІСЦЕ
AXDRAFT
Компанія пропонує готовий продукт, який допомагає як юридичним, так і бізнес відділам компанії прискорити процес створення й узгодження договорів. З рішенням від AXDRAFT, цикл затвердження документа скорочується від звичних кількох годин (а іноді й днів) до 10 хвилин — штучний інтелект порівнює різні шаблони та визначає чи правильно складено документ, а вбудований функціонал колаборації дозволяє декільком сторонам погоджувати документ одночасно і без затримок.

Зараз стартап вже вкорінився на українському ринку і працює над виходом на міжнародний. Компанія підписала договори з Slack, Adama, Louis Dreyfus, Glovo, Sandoz, Flo Health, а також ДТЕК, МХП і Dragon Capital.

За рік компанія збільшила кількість згенерованих за допомогою системи договорів в три рази — з 9 000 у 2018 році до 27 000 у 2019 році та 44 000 до середини 2020 року. Це вже заощадило понад 15 років робочого часу для працівників підприємств, з якими працює AXDRAFT.
2 МІСЦЕ
COMPETERA
Ще одна перемога Competera в рейтингу. Competera — це SaaS-продукт, який дає ритейлерам і постачальникам рекомендації про ціноутворення на товари, що продаються, аналізуючи цінову політику конкурента і ринку в цілому. Рекомендації будуються таким чином, щоб клієнти продовжували робити покупки, а продавець при цьому максимально заробляв.

Як пояснює СЕО компанії Олександр Галкін, Competera допомагає ритейлерам знаходити оптимальний рівень цін для своїх товарів.

Станом на травень 2019 року під управлінням компанії було товарів на $60 мільярдів — це сума всіх оборотів клієнтів Competera. У стартапу понад 90 клієнтів з 26 країн світу в 12-ти галузях економіки.
3 МІСЦЕ
3DLOOK
Стартап 3DLOOK працює над технологією сканування людського тіла по фото з використанням штучного інтелекту, нейронних мереж і 3D-технологій. У 2016 році компанію заснував Вадим Роговський, який до цього керував компанією Clickky.

За час роботи компанія пройшла акселерацію в Boost.vc у 2017, отримавши при цьому $50 000 інвестицій за 7% в компанії, а у 2019 році стала резидентом найбільшого стартап-кампусу у світі — Station F. У червні 2020 року 3DLOOK залучив $1 000 000 від пулу інвесторів, які вже інвестували в проект. Лід-інвестором виступила фінансова група ICU Ventures.

Компанія розробила віджет, який допомагає споживачеві підібрати річ потрібного розміру за двома фото. Одним з клієнтів компанії є американська компанія, яка продає жіночі джинси онлайн. Після початку співпраці з 3DLOOK у квітні 2020 року 79% користувачів, які скористалися віджетом, зробили покупку в магазині. Також в результаті використання продукту від 3DLOOK вдалося дізнатися, що 62% покупців були нижчими, ніж модель базового розміру, проте були від 3 до 8 дюймів ширше в стегнах.
У цій номінації журі визначало наймолодші українські стартапи ранніх стадії, що мають інноваційний продукт і показали найкраще зростання доходів, залучення інвестицій або інші успіхи за останній рік.

«Приємно бачити, що українська екосистема не тільки зростає, а й поліпшується якісно. Буквально за останні півтора року щодня ми бачимо все більше стартапів, куди дуже хочеться інвестувати. І ми віримо, що подібні ініціативи, як Ukraine Innovation Awards дуже сприяють цим змінами, оскільки провокують здорову конкуренцію серед проектів і створюють потужні рольові моделі для майбутніх підприємців», — зазначає Олена Мажуха, інвестиційний менеджер в Genesis Investments.
The Best Early Stage Startups in Ukraine 2020
НОМІНАЦІЯ
2 МІСЦЕ
PROPERTYMATE
Команда створила платформу для real estate агентів, яка об'єднує всі дані про покупців з даними про нерухомість на ринку. У січні 2020 року стартап відібрали для участі в акселератор Techstars Austin. В рамках програми Propertymate отримала 3 місяці менторства і $120 000 інвестицій.

У 2019-2020 роках стартап допоміг зробити більше ніж 2200 угод з житловою нерухомістю на суму понад $1,1 мільярда доларів для більш ніж 70 забудовників і 1300 агентів найбільших брокерських компаній США. Серед них — Sotheby's IR, Compass, eXp Realty та інших.

Крім того, з початку пандемії Propertymate вдалося залучити понад 85 нових клієнтів, в їх числі — найбільші забудовники США (Lennar, Taylor Morrison і Pulte Homes).
3 МІСЦЕ
NECT WORLD
Стартап розробляє 4G-модем nect MODEM для підключення до ноутбука з підтримкою eSIM і функцією точки доступу Wi-Fi. Корпус пристрою виконаний з переробленого пластику. Модем може роздавати інтернет десяти пристроїв, має вбудований VPN і Firewall.

У червні 2020 року nect WORLD Inc. запустила краудфандінгову кампанію на Indiegogo і зібрала $262 676. Це 875% від потрібної суми — спочатку хотіли зібрати $30 000.

Стартап взяв участь в Boomtown Accelerator в Колорадо, США. На пітчингу стартап підтримала бізнес-вумен Барбара Коркоран з Shark Tank.
1 МІСЦЕ
MOSQUITO CONTROL
Команда розробників з України придумала, як знищувати комарів природним шляхом. У 2019 році ці фірми розробили прототип гаджета, який встановлюється у місцях проживання комах.

Установка не передбачає використання шкідливих для здоров'я людини речовин і є безпечною для навколишнього середовища. Пристрій пройшов попередню сертифікацію в США та отримав там товарний знак.

У січні 2020 року стартап взяв участь у виставці CES в Лас-Вегасі, де увійшов до десятки кращих стартапів за результатами пітчинг Techstars. Також в Лас-Вегасі команда провела більш як 350 інтерв'ю з потенційними клієнтами та інвесторами.
У лютому-квітні стартап підписав партнерські угоди з:
Centex Termite і Pest (Вако, Техас);
Abhishek Business Consolidations Private Limited (Індія);
Anbell Group (Ямайка);
ABM Group (Пакистан);
SiS International Holdings Limited (Сінгапур);
AccessPLUS Communications (Республіка Гана).
Mosquito Control входить до шістки кращих апаратних стартапів за версією UVCA — Ukrainian Venture Capital and Private Equity Association Overview 2019. Засновник Mosquito Control — це випускник «eō Бізнес-Інкубаторів» від Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
Журі визначило переможців і в інших номінаціях конкурсу. Наприклад, в номінації The most valuable investor in Ukraine's startups 2020 перемогли Goldman Sachs, Iconiq Capital, Y Combinator і Continuity Fund. Вони разом інвестували $268 мільйонів у стартап з українським корінням Gitlab.

У номінації The most active VC investor in Ukraine's startups 2020 переможцями за кількістю угод став фонд Genesis Investments. Вони обійшли в цьому році за кількістю угод такі фонди, як TA Ventures, Horizon Capital, SMRK, Admitad Invest, Adventures Lab, Andreessen Horowitz, Iconiq Capital.

У номінації The most active accelerator investing in Ukrainian startups 2020 переміг акселератор Startup Wise Guys, який за кількістю інвестицій в Україні обійшов такі акселератори, як TechStars, 500 Startups, Sector X, Y Combinator.

Окремо варто виділити номінацію Top-20 Women Tech Entrepreneurs in Ukraine 2020. У цій номінації журі визначило 20 підприємниць у технологічній сфері, компанії яких показали найбільше зростання у 2019 році.

У топ-20 підприємниць увійшли Вікторія Рєпа (засновниця стартапу BetterMe), Анна Мазур (засновниця проекту Happy Monday), Анна Поліщук (співзасновниця стартапу Allset), Маргарита Сивакова (співзасновниця стартапу Legal Nodes) і багато інших. Детальніше про конкурс ми писали тут.
Переможці в інших номінаціях конкурсу
Після оголошення результатів конкурсу Center42 не планує зупинятися. Далі в планах організаторів — зробити активне промо переможців серед 200 партнерських інвесторів в Україні, США, Східній Європі, а також серед великих українських корпорацій, щоб вони частіше погоджувалися на інноваційні експерименти та співробітництво з прогресивними стартапами.

«Ми плануємо працювати з переможцями конкурсу і надалі — допомагати їм консультаціями, пошуком партнерів та інвестицій. Також в планах нашої організації зробити цей конкурс щорічним і сприяти розвитку інновацій в Україні на ще вищому рівні», — розповідає Кирило Мазур.

Агенція інновацій Center42 була створена в кінці 2018 року. Її заснував колишній керівник екосистеми інноваційного парку UNIT.City. Center42 допомагає компаніям запускати власні стартап-програми, консультує з фандрейзингу та запуску нових digital-продуктів підприємців та інвесторів.

«Наше завдання — виступати каталізатором інновацій. Якщо компанія планує запустити свій акселератор або онлайн-хакатон, почати працювати зі стартапами, тоді вона може прийти до нас і ми допоможемо все організувати», — пояснює Кирило Мазур.

За два роки Center42 реалізувала спільні проекти з такими великими міжнародними компаніями та фондами, як MetLife, Bayer, USAID, MEGOGO, Startup Lithuania, The Next Web і багатьма іншими.

Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» підтримує стартапи й малі та середні підприємства з метою підвищення їхньої конкурентоспроможності на внутрішньому ринку України та на міжнародних ринках, допомагає в розбудові спрощеного та прозорого бізнес-клімату, а також забезпечує українські компанії можливістю скористатись перевагами міжнародної торгівлі.
Що далі
ТЕКСТ
Наталья Миняйло
ПАРТНЕРИ
Матеріал підготовлено за підтримки USAID та Center42
Що це означає?
ІЛЮСТРАЦІЇ
При использовании материалов сайта обязательным условием является наличие гиперссылки в пределах первого абзаца на страницу расположения исходной статьи с указанием бренда издания AIN.UA. Материалы с пометками «Новости компаний» и PR публикуются на правах рекламы.
© 1999-2020 AIN.UA
Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця