Українська консалтингова компанія «Центр контент-аналізу» опублікувала дослідження того, як користувачі вживають українську мову у різних соціальних мережах. Наводимо нижче кілька основних висновків цього дослідження:
- В заборонених російських соцмережах українська мова представлена найменше. Більше всього україномовних постів у Facebook, якщо не рахувати TikTok.
- Автори дослідження підкреслюють: щодо цієї мережі дані неточні через малу кількість проаналізованих постів. Але якщо дивитись на частки україномовного та російськомовного контенту, TikTok — соцмережа із найбільшим відсотком постів українською:

- Якщо дивитись на розподіл мов у соцмережах по областях, вийде така картина:

- Майже в усіх регіонах люди рідше пишуть українською в соцмережах, аніж спілкуються вдома чи на роботі:

Дослідження проводили в такий спосіб: підрахували частоту вживання у кожній мережі пар лексем, у яких відрізняються корені в українській та російській мовах (наприклад, вересень-сентябрь, цукор-сахар, лікарня-больница і т.п.).
Всього проаналізували 2,1 млн дописів у мережах із цими словами за період з 4 жовтня по 3 листопада 2020 року. Для дослідження підбирались пости користувачів, що вказали Україну в профілі.